CARISMA DID 2001 TURBINA? |
Autor |
Wiadomość |
MARCELUS [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2008, 20:35 CARISMA DID 2001 TURBINA?
|
|
|
OD WCZORAJ COŚ NIEDOBREGO DZIEJE SIĘ Z MOIM AUTEM, MIANOWICIE KIEDY PRZYSPIESZAM SŁYSZĘ GŁOŚNE SYCZENIE TAK JAKBY WENTYLATOR CHODZIŁ NA NAJWYŻSZYM OBROCIE KIEDY ZWALNIAM PONIŻEJ 2 TYS OBROTÓW LUB WRZUCAM NA LUZ TO SYCZENIE ZANIKA. PODEJRZEWAM ŻE COŚ SIĘ DZIEJE Z TURBINĄ. MIAŁ KTOŚ JUŻ TAKI PRZYPADEK, TO COŚ POWAŻNEGO? DZIĘKI ZA POMOC |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2008, 21:13
|
|
|
na twoim miejscu zaczalbym od sprawdzenia szczelnosci ukladu,
jak zachowuje sie auto: slabiej przyszpiesza? kopci z rury? |
|
|
|
 |
MARCELUS [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2008, 21:45
|
|
|
PRZYSPIESZA SLABIEJ, NIE KOPCI |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 26-01-2008, 22:02
|
|
|
sprawdz szczelność (jak radzi arturro) może wąż dolotowy gdzieś "przepuszcza" na opaskach lub jest pęknięty obejrzyj też intercooler
i wyłącz CAPS LOCKA |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
MARCELUS [Usunięty]
|
Wysłany: 26-01-2008, 22:09
|
|
|
ok wyłączyłem capslocka:)) dzieki za wskazówki. dokładnie w którym miejscu znajduje się intercooler? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-01-2008, 23:24
|
|
|
MARCELUS napisał/a: | dokładnie w którym miejscu znajduje się intercooler? |
łączy sie z turbina grubym wężem
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-01-2008, 13:25
|
|
|
intercoolera masz w lewym nadkolu jakbyś patrzył przez kratkę lewego halogenu to go zobaczysz. Dojście do niego jest najlepsze od spodu między zderzakiem a nadkolem platikowym. Spróbuj na odpalonym silniku dodając gazu (pod obciążeniem byłoby lepiej słyszalne ale cóż nie będziesz jechał pod samochodem ) słuchać skąd dochodzi syczenie i ewentualnie jeśli to możliwe przykładaj ręką do elementów łączących się czy nie "wieje" |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2008, 15:43
|
|
|
MMARCELUS ma DID-a a więc intercooler jest centralnie z przodu między reflektorami przed chłodnicą główną i jest takich samych wymiarów jak ona. Doloty są od góry i od dołu w jego środkowej części. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-01-2008, 18:46
|
|
|
a no tak sorki niedopatrzenie |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
oozz
Mitsumaniak
Auto: Carisma DID 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 34 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-01-2008, 09:52
|
|
|
Podobne objawy w Borze okazały się dziurką w rurce (podobno przy uszkodzeniu turbiniy kopci).
Trzymam kciuki-wszak rurki tańsze.
Pozdrawiam,
Marek |
|
|
|
 |
josephklk [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2008, 10:01
|
|
|
oozz napisał/a: | (podobno przy uszkodzeniu turbiniy kopci). |
Zgadza się. Kopci bardzo mocno na biało a do tego bierze bardzo dużo oleju. W moim przypadku olej pojawiał się przy wylocie rury wydechowej (ale ja turbinę miałem kompletnie padniętą i jeszcze na niej jeździłem). |
|
|
|
 |
Guido [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2008, 20:15
|
|
|
miałem podobny problem co MARCELUS pojawiało się syczenie po przekroczeniu 2500 obrotów, po krótkich oględzinach pod maską okazało się, że zsunął się wąż dolotowy intercoolera po stronie silnika w wyniku dziwnym trafem poluzowanej opaski po dokręceniu opaski wszystko jest git misio śmiga aż miło |
|
|
|
 |
svanen [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 23:51
|
|
|
Witam mam ten sam problem co kolega.
było dobrze nie szalałem odpalam auto i od 2500 obrotów zaczyna mi strasznie syczeć w najbardziej słysze to w lewym wywiewie nie chce wchodzić na obroty męczy się .... przygazuje na luzie to czarny dym z tłumika leci czy to może być turbo? ostatnio był w reperowany.... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-03-2008, 13:51
|
|
|
Jeśli nie rozszczelnił ci się gdzieś dolot (to syczenie) to czarny dym z rury źle świadczy o tej turbawce. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
svanen [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2008, 16:17
|
|
|
wszystko jest juz ok. Kolanko zbrojone ktore prowadzi do turbiny te na dole bylo dziurawe za nowe w serwisie sobie życzą 250zl;( troche drogo wiec okleiłem to taśmą zbrojoną zobaczymy ile pochodzi na tym jak narazie rozgladam musze cos wykminic.Wiecie gdzie kupie taniej takie gumowe kolanko? |
|
|
|
 |
|