 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ginąca woda w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
Adam_Sitek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 08:20 ginąca woda w chłodnicy
|
|
|
Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Mitsubishi Long z 1993 roku V6 3000 z instalacją gazową. Mam problem do którego nie bardzo wiem jak się zabrać.
Opis problemu: co jakiś czas muszę dolewać płyn do chłodnicy (np. po 1000 km ok 1litr płynu). Samochód utrzymuje stałą temperaturę silnika w okolicach 90 st. Silnik pracuje równomiernie (jak na mój słuch) spalanie w normie. Zaobserwowałem tylko, że po zagrzaniu silnika do właściwej temperatury (wg czujnika w silniku) wyrzuca wodę przez zbiornik wyrównawczy. Powstaje pytanie Dlaczego?.
Liczę na podpowiedź z waszej strony
Pozdrawiam
Adam |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-03-2008, 08:29
|
|
|
Uszczelka pod głowicą do roboty.
Sprawdź korek oleju czy nie ma białego nalotu.
Uszczelka może się przepalić na dwa sposoby, albo woda dostaje się do oleju albo woda wydostaje się na zewnątrz po bloku przez mała dziureczkę (nieraz bardzo ciężko to zauważyć szukaj małych nalotów na bloku w okolicy uszczelki.
Wariant ekstremalny : pęknięta głowica pomiędzy kanałami.
Niech się wypowiedzą użytkownicy PAJERO. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Adam_Sitek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2008, 08:40
|
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź.
Dodam jeszcze - co może rzuci więcej światła, że co jakiś czas - szczególnie po przejechaniu dłuższego odcinka - słychać metaliczny dźwięk - sądzę, że mogą to być zawory. Potem się wyciszają. Pytania
1. czy to może mieć coś wspólnego z ubywającą wodą??
2. czy możliwe że jest to hałas wtryskiwaczy pracujących na gazie. (po przełączeniu na benzynę potrafi hałas zniknąć całkowicie)
Pozdrawiam
Adam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 27-03-2008, 10:01
|
|
|
Napisz jaki kolor mają spaliny.
Głowica w tych silnikach nie lubi wysokej temperatury. Lubią pękać, to najczęstrza przyczyna, wysoka temperatura.
Ale być może skonczy sie na uszczelce. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Adam_Sitek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 08:31
|
|
|
Witam,
Kolor spalin - jak silnik zimny to spaliny białe. jak się rozgrzeje to są przeźroczyste. Temperatura silnika wg wskaźnika jest w normie - więc o przegrzanie silnika nie podejrzewam.
1. Gdzie można zaopatrzyć sie w uszczelkę pod głowicę?
2. W jaki sposób sprawdzić czy pęknięta jest głowica?
pozdrawiam
Adam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-03-2008, 09:20
|
|
|
Znakiem tego jest gdzieś rozszczelnienie, świadczy o tym biały dym.
głowicę można sprawdzić u tych co naprawiają głowicę, koszt ok 80-100 zł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|