 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 06-03-2008, 09:04 |
Super nowoczesny silnik w L200 '06. |
Autor |
Wiadomość |
MotSow [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 09:36 Super nowoczesny silnik w L200 '06.
|
|
|
Witajcie!
Czy któryś z posiadaczy L200 na przeglądzie został poinformowany o konieczności wyregulowania zaworów?
Oddałem samochód na przegląd po 40tys. km. Panowie z serwisu przyjęli auto, i kazali odebrać za 4h. Gdy przyjechałem po odbiór auto stało rozebrane, ponieważ okazało się że supernowoczesny silnik Common-Rail w moim Miśku wymaga regulacji 16 zaworów. Co było zaskoczeniem nawet dla mechaników z serwisu. Jak sie okazało, jest to najnowsze zalecenie Mitsubishi Motors Poland.
Ale ogólnie Misiek sprawuje sie ok:). Pali niewiele (8,2l/100km)-spokojnie, autostrada (160km/h-ok9.5l/100km). Na zbiorniku robi 780km.
Następne zaskoczenie to bagnet. Prawidłowy poziom oleju wskazywał tylko "jednostronnie". Po obróceniu o 180* przy wkładaniu wskazywał poziom zawyżony. Po sprawdzeniu bagnetem z nowego L200 okazało się, że należy spuścić nadwyżkę oleju. Krótko mówiąc, bagnet uległ odkształceniu, i zakłamuje wyniki. Sprawdźcie jak wygląda to u was. Bagnet wymienia na gwarancji.
Jeszcze jedno pytanie. Jak u was wygląda po półrocznym użytkowaniu panel radia?? Czy plastik sie wyciera?? Chodzi tu o okolice gałki głośności. U mnie są czarne plamy-denerwuje . |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 11:34
|
|
|
Nie rozumiem o co Ci chodzi... nie ma bezobslugowych silnikow. W niektorych silnikach sa kasowniki luzow zaworowych .... ktore bardzo lubia sie psuc |
|
|
|
 |
apex [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 11:57 Re: Super nowoczesny silnik w L200 '06.
|
|
|
MotSow napisał/a: | Witajcie!
Czy któryś z posiadaczy L200 na przeglądzie został poinformowany o konieczności wyregulowania zaworów?
Oddałem samochód na przegląd po 40tys. km. Panowie z serwisu przyjęli auto, i kazali odebrać za 4h. Gdy przyjechałem po odbiór auto stało rozebrane, ponieważ okazało się że supernowoczesny silnik Common-Rail w moim Miśku wymaga regulacji 16 zaworów. Co było zaskoczeniem nawet dla mechaników z serwisu. Jak sie okazało, jest to najnowsze zalecenie Mitsubishi Motors Poland.
Ale ogólnie Misiek sprawuje sie ok:). Pali niewiele (8,2l/100km)-spokojnie, autostrada (160km/h-ok9.5l/100km). Na zbiorniku robi 780km.
Następne zaskoczenie to bagnet. Prawidłowy poziom oleju wskazywał tylko "jednostronnie". Po obróceniu o 180* przy wkładaniu wskazywał poziom zawyżony. Po sprawdzeniu bagnetem z nowego L200 okazało się, że należy spuścić nadwyżkę oleju. Krótko mówiąc, bagnet uległ odkształceniu, i zakłamuje wyniki. Sprawdźcie jak wygląda to u was. Bagnet wymienia na gwarancji.
Jeszcze jedno pytanie. Jak u was wygląda po półrocznym użytkowaniu panel radia?? Czy plastik sie wyciera?? Chodzi tu o okolice gałki głośności. U mnie są czarne plamy-denerwuje . |
litości... 9,5l przy 160!!! - |
|
|
|
 |
MotSow [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 12:16
|
|
|
Tylko tu chodzi o to że silnik, jeżeli chodzi o regulacje, jest archaiczny.
Wymaga on RĘCZNEJ regulacji zaworów (jest ich 16), co 20tys. km. Czyli jednym słowem czasy starych silników. |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2007, 14:16
|
|
|
Cytat: | 160km/h-ok9.5l/100km |
Też nie wierzę. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 25-11-2007, 14:24
|
|
|
Cytat: | Wymaga on RĘCZNEJ regulacji zaworów (jest ich 16), co 20tys. km. Czyli jednym słowem czasy starych silników. | masz rację |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2007, 22:19
|
|
|
Jakby ci to powiedzieć... wystarczy poczytać instrukcję, a tam jest napisane, że po 20kkm należy luz skontrolować i wyregulować (opis czynności serwisowych). Czy jest to archaizm??? a co powiesz na to, że uznawany za najepszy- silnik HDI z PSA też nie ma samoregulacji zaworów?? więc należy uznać, że tak jest oki. A serwis- no cóż- ja w Gdańsku nie mam takich problemów, autko jest zostawiane na określony umówiony czas i a po odbiorze wszystko jest zrobione, więc nie narzekam... czego i tobie życzę
Pozdrowienia
P.S. 9,5 l/100 przy 160?? chyba ze spinakerem i z dużej góry... ja bym obstawiał raczej na jakieś 12,0-13,0 l/100 |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-11-2007, 07:32
|
|
|
oj to 160 bylo tylko przez chwile potem 130 |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Januszl200
Forumowicz Januszl200
Auto: Mitsubishi L200
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 132 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-11-2007, 07:58
|
|
|
Gene napisał/a: | oj to 160 bylo tylko przez chwile potem 130 |
Albo na lawecie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24303 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-11-2007, 18:53
|
|
|
a ja sie ciesze, ze u mnie jest reczne ustawianie luzu - jak czytam, ze wielu ludziom klekocza zawory i trzeba wymieniac bardzo drogie hydroregulatory, to sie ciesze ze starych rozwiazan |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-11-2007, 22:50
|
|
|
a tak BTW, jak serwis dziwi się i to przy kliencie, że coś trzeba zrobić... szczególnie tak ważną rzecz, kolego ja sam jestem serwisantem, coprawda w innej branży, ale zasada jest ta sama wszędzie... sprawdzić, upewnić się, wykonać...
Wiem, że to pewnie niemożliwe, ale jak serwis dziwi się, że serwisowany przez nich samochód ma takie czy inne rozwiązanie, to stawia pod znakiem zapytania ich kompetencję... ja bym zmienił serwis, tak dla zasady... i bezpieczeństwa...
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
FABIO [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2007, 12:24
|
|
|
moj przy 160pali 13 |
|
|
|
 |
LUMPY [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2008, 23:30
|
|
|
MotSow napisał/a: | Tylko tu chodzi o to że silnik, jeżeli chodzi o regulacje, jest archaiczny.
Wymaga on RĘCZNEJ regulacji zaworów (jest ich 16), co 20tys. km. Czyli jednym słowem czasy starych silników. |
No i co za problem ?? że 16??
ustawiasz wał i tak w 4 położeniach wsadzasz szczelinomierz sprawdzasz podkładasz podkładki chyba że jest na śróbkach, to regulujesz, kontrujesz, wał w nastepne położenie, znuff 4 regulujesz
nie wiem w czym problem tym bardziej że robi to ASO??
Ja przy Cumminsie V12 w maszynie powinienem się zapłakać w takim razie przy regulacji
No i przy każdej głowicy musze dekiel osobny odkręcić a tu 1 tylko do odśrubowania
LUMPY |
|
|
|
 |
Jacek Jabłoński [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2008, 22:56
|
|
|
Lumpy zastanów sie dobrze nad tym co piszesz tu nie chodzi o sama regulacje, tylko o pracę którą należy włożyć żeby się dostac do wałków.Nie wszystkie servisy w polsce to robią.Jest bardzo trudny dostep.Dlatego to zlewaja.Sposób jest jeden trzeba zapytać i spraw3dzic na fakturze czy w pozycjach są wpisane uszczelki (zawsze powinny być wymienione)dwie pod kolektory i cztery oringi.Wg. instrukcji na rurkach od wtryskiwaczy (powinny być odkręcane)powinny być zaznaczone po jednej kresce że byłe raz okręcane.Pozdrawiam, |
|
|
|
 |
LUMPY [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2008, 19:45
|
|
|
Jacek Jabłoński napisał/a: | Lumpy zastanów sie dobrze nad tym co piszesz tu nie chodzi o sama regulacje, tylko o pracę którą należy włożyć żeby się dostac do wałków.Nie wszystkie servisy w polsce to robią.Jest bardzo trudny dostep.Dlatego to zlewaja.Sposób jest jeden trzeba zapytać i spraw3dzic na fakturze czy w pozycjach są wpisane uszczelki (zawsze powinny być wymienione)dwie pod kolektory i cztery oringi.Wg. instrukcji na rurkach od wtryskiwaczy (powinny być odkręcane)powinny być zaznaczone po jednej kresce że byłe raz okręcane.Pozdrawiam, |
Kolego nie interesuje mnie ile pracy trzeba w to włożyć, jeżeli jest napisane że ma być regulacja co ileś tam km to ma być !!!! i jeżeli trzeba przy tym nowe uszczelki to maja być nowe!!!! Tak sie akurat składa że serwisuje maszyny budowlane duuuuuuuuże maszyny silnik V12 o mocy 1000PS to normalka i nikt sie nie pyta czy jest dostep czy jest ciężko tylko jak jest napisane że w interwale 500h jest wymiana filtrów, oleju, separatora odmy itp itd a 2000 h regulacja zaworów, wymiana oleju przekładniowego, kontrola płynu w układzie chłodniczym i akumulatorów itp itd itp itd to to robie!!!!
W Cumminisie co 10000h jest rozebranie silnika na czynniki pierwsze, weryfikacja i złożenie i też to robie, więc takie tłumaczenie, że jest ciężki dostęp nie ma dla mnie najmniejszego
znaczenia, bo skoro producent tak zaleca tak ma być !!!
Przypuszczam że regulacja zaworów w L200 jest konieczna po PIERWSZYCH 20 tkm a potem rzadziej (ale to tylko przypuszczenia bo nie mam dostępu do info serwisowego)
Lumpy |
|
|
|
 |
|
|