Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Regulacja TPS - silniki GDi z ETV
Autor Wiadomość
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-04-2014, 20:55   [Cari 1.8 GDI] Regulacja TPS - silniki GDi z ETV

Czyli z elektroniczną przepustnicą

Jest to ekstremalnie proste:

Potrzebujesz:
- woltomierz najlepiej cyfrowy, im dokładniejszy tym lepiej ;)
- klucz ampulowy nr 4 lub nadadkę 8 o cienkiej ściance (w zależności czym masz przykręconego TPS'a) - zakładam, że masz skoro go poruszyłeś ;)
- cienki, sztywny drut - 2 odcinki po 10 cm - ja używam drutu do migomatu 0.6 mm - sprawdza się idealnie - nie polecam metody wbijania szpilek w przewody - słabo zaizolowane w tym miejscu korodują i powodują problemy.

1. jeżeli masz swobodny dostęp do śrubek TPS'a to załatwisz temat bez wyjęcia przepustnicy, jeżeli nie, to zrób dostęp do śrubek wyjmując przepustnicę
2. wbijasz 2 druciki we wtyczkę TPS'a (w 2 środkowe piny) równolegle do przewodów (muszą wejść ok. 15 mm) w ten sposób masz pewny kontakt ze stykami. Do drucików podłączasz przewody miernika, miernik ustawiasz na stałe napięcie najlepiej w zakresie 0-2V
3. odłączasz siłownik przepustnicy, TPS podłączony
4. włączasz zapłon - bez odpalania oczywiście
5. na mierniku pojawi się napięcie ok. 1-1,5V lub -1 do -1,5 w zależności czy trafiłeś z polaryzacją czy nie - nie ma to znaczenia. Jeżeli brak jest napięcia - popraw druty wbite ze wtyczkę
6. domykasz przepustnicę palcem - na mierniku powinno pojawić się 0,5 V (lub -0,5V ale jak wspomniałem nie ma to znaczenia)
7. jeżeli napięcie jest poza zakresem 0,48-0,52 V (lub -0,48 - -0,52 V) luzujesz śrubki i ustawiasz TPSa tak, żeby po ich dokręceniu wartość na mierniku przy przepustnicy zamkniętej palcem była w zakresie 0,48-0,52V (lub -0,48 - -0,52 V). Wymaga to sporo precyzji, bo dokręcając śrubki odczyt zmienia się i trzeba wyczuć ile i tak ustawić przed dokręceniem, żeby po dokręceniu trafić we właściwą pozycję.
8. sprawdź czy odczyt napięcia zmienia się liniowo w zależności od wychylenia przepustnicy w zakresie 0,5-4,5 V (lub oczywiście z -, co nie ma znaczenia ;) ) (na zakresie miernika obsługującym te wartości oczywiście) - jeżeli są skoki napięcia lub co gorsze napięcie w pewnym zakresie spada zamiast rosnąć - TPS do wymiany lub jeżeli to przepustnica o końcówce nr 003, do naprawy. TPS z 002 nie bardzo nadaje się do naprawy - bardzo trudno go rozłożyć tak, żeby później złożyć ;)
9. jak jest wszystko OK, wyciągasz przewody, składasz wszystko do kupy, resetujesz ECU (odłączasz klemę - akumulatora na 10 s.)
10. adaptacja przepustnicy - włączasz zapłon na 1 s. bez uruchamiania silnika i wyłączasz na 15 s.
11. gotowe.


Są inne sposoby ustawień - tzw. ruski - ustawiasz na 0.41 V przy gorącym silniku - tu precyzja więcej niż wskazana i wymaga idealnie działającego TPSa - spadek napięcia poniżej 0.4 V to gwarantowany błąd ;) - silnik jest mocniejszy i bardziej oszczędny, ale ryzyko wystąpienia błędu spore - sobie można tak kombinować, ja ustawiam książkowo na 0,5 V, bo to gwarantuje pewne działanie.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
Ostatnio zmieniony przez Bartek 16-04-2014, 23:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
sebkin 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 216
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 16-04-2014, 22:18   

W końcu ktoś kto wie na czym rzecz polega wziął i napisał ;-) Piwo się należy!;-)
_________________

 
 
 
japanfan 
Forumowicz
Zbyszek

Auto: pajero pinin,outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 34
Skąd: małopolska
Wysłany: 15-03-2015, 15:21   

Kupiłem pinina 2.0 gdi po miesiącu zaczęły obroty falować dochodząc do 2000.Załączył się tryb awaryjny i spadek mocy.Okazało się że odkleił się jeden magnes.Wyczyściłem przepustnice i przykleiłem magnes najlepiej jak umiałem.Wszystko było ok tylko przy dużym obciążeniu silnika (wyprzedzanie,góra,kiedy chciałem podciągnąć a przekroczyłem obroty 3500 włączał się awaryjny).W aso krk grzebali dzień i powiedzieli że przepustnica jest popsuta i albo kupię nową ok 9500zł albo do regeneracji bez gwarancji 900zł.Zebrałem swoje zabawki i pojechałem do domu zniesmaczony.Nic z tym nie robiłem nie było to takie uciążliwe ,ale w końcu myślę tak go chwalą napisze do BARTKA krótko i zwięźle podrzucił mi krok po kroku co mam zrobić (to co wyżej w poście)
I teraz autko chodzi cichutko,równiutko no i przy żyłowaniu awaryjny się nie załączył.
JESZCZE RAZ DZIĘKI BARTEK :)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-04-2015, 21:19   

Bartek skąd wziąłeś wartość 0,5V?
z tego co znalazłem TPS w przepustnicy ETV powinien być ustawiony od 580 do 680 mV.
źródło: https://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fautodata.ru%2Farticle%2Fall%2Fnastroyka_tps_chast_2%2F&edit-text=&act=url

i przy okazji z tego samego forum potwierdzenie że ustawienie np. 664mV jest w porządku po czyszczeniu przepustnicy
źródło: https://translate.google.pl/translate?sl=auto&tl=pl&js=y&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fautodata.ru%2Farticle%2Fall%2Fgdi_regulirovka_zaslonki_vozdushnyy_filtr%2F&edit-text=&act=url

przy okazji, dzięki za porządny poradnik :)

czy twój specjalny przyrząd do ustawiania magnesów w przepustnicach to kompas? :D

a i jeszcze jedno, adaptacja przepustnicy według nich powinna następować w ten sposób (skopiowane na żywca z translatora):

Jednak "tylko" jasne klapa - to nie wystarczy. Po tym należy zrobić dwie procedury:
1 - uruchomić silnik bez nauki progazovat przepustnicy, dać trochę pracy i ciszy.
2 - trzymaj "szkolenie" przepustnicy:
- Zdjąć zacisk ujemny akumulatora
- 1 minutę, aby umieścić go z powrotem
- Włączyć zapłon na 1 sekundę, aby wyłączyć
- Uruchomić silnik
- Pozwól, aby uruchomić, i upewnij się, że sam silnik przeszedł wszystkie wymagane tryby pracy: Kompresja w Lean, Stich
- Zatrzymać silnik
- Uruchomić silnik i przez 15 sekund
- Zatrzymać
Wszystko możemy założyć, że "szkolenie" przeprowadzona prawidłowo.
Jeśli przepustnicy nie jest "uczyć", a następnie następujący problem: podczas pracy w silniku Stich może samodzielnie utrzymać obroty 1000 - 1200 RPM (w przybliżeniu).
I to nie powinno być.

Odpowiednie własności są następujące:
W kompresji na Lean - 650 obrotów na minutę
W Stich - 750 obrotów na minutę
Oznacza to, że przejście z jednego trybu na inny może być praktycznie niewidoczne.
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-04-2015, 16:26   

MichciuGT napisał/a:
z tego co znalazłem TPS w przepustnicy ETV powinien być ustawiony od 580 do 680 mV.


Service manual Galant GDi (w Cari jest tak samo, ale ten mam pod ręką ;) ) suplement '99 dział 13I strona 98

MichciuGT napisał/a:
czy twój specjalny przyrząd do ustawiania magnesów w przepustnicach to kompas? :D

kompas jest potwornie niedokładny, a wymagana tolerancja jest za mała, żeby pozwolić sobie na rozrzut +- 10 st. używam narzędzia własnej konstrukcji z opiłkami żelaza zamkniętymi w puszce z plexi z namalowanymi wzorcowymi liniami pola magnetycznego

MichciuGT napisał/a:
- Pozwól, aby uruchomić, i upewnij się, że sam silnik przeszedł wszystkie wymagane tryby pracy: Kompresja w Lean, Stich
- Zatrzymać silnik
- Uruchomić silnik i przez 15 sekund
- Zatrzymać


Czyste szamaństwo o którym service manual nie wspomina ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-04-2015, 22:14   

okej, rzeczywiście Service manual Carismy GDI podaje wartości:
dla 1 kanału 0.4-0.6V
dla 2 kanału 4.2-4.8V
ale oczywiście im dokładniej tym lepiej i byłbym za ustawianiem jak najbliżej 0,5V

muszę zobaczyć ten przyrząd, no i dzięki wielkie za odpowiedź :)
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.