 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxA] Wymiana katalizatrora |
Autor |
Wiadomość |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 30-03-2010, 11:12 [EAxA] Wymiana katalizatrora
|
|
|
Witam,
zakładam ten temat, bo nie znalazłem takowego, jest sporo o katalizatorach przy okazji innych wątków, ale nie ma jednego, konkretnie poświęconego ich wymianie, tak więc...
Mam Galanta EA2A z 97 r, przebieg ok 240kkm, posypała się katalizator, trzeszczy, wyje, świszczy-żyje swoim życiem
Oryginalny katalizator - pól wartości mego auta, używane - niepewne
stąd pytanie, czy montował ktoś katalizator uniwersalny? na alledrogo jest tego całkiem dużo,
znajomy mechanik z ASO Mitsu mówi, że nie powinno być większego problemu, wiadomo, że różnice będą, więc najlepiej dobierać takie normy, jak miał producent (w moim przypadku Euro2) wiem, że będą różnice, ale przecież ten mój pobity katalizator też nie spełnia już swojej roli w 100%
Co o tym myślicie?
Jakie za a jakie przeciw ?
Pozdrawiam |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-03-2010, 14:33
|
|
|
marrok, zamontuj uniwersalny ale przeznaczony do swojej pojemnosci auta o ile nie stac Cie na oryginalny / uzywany.
Na pewno bedzie lepiej niz teraz z padnietym. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
marrok
Mitsumaniak

Auto: Poszukiwane :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 290 Skąd: Biegun Północny
|
Wysłany: 30-03-2010, 14:49
|
|
|
KaWu napisał/a: | zamontuj uniwersalny ale przeznaczony do swojej pojemnosci auta o ile nie stac Cie na oryginalny / uzywany.
Na pewno bedzie lepiej niz teraz z padnietym. |
Mógłbym kupić nowy i oryginalny, ale nie mam ochoty wydawać za dużo pieniędzy rzecz w tym, że muszę kupić jeszcze nasady tylnych amortyzatorów i zabezpieczyć spód auta (antykorozyjnie) i dokonać kilku poprawek blacharskich (zima = sól, a auto nie nowe).
Stad pytanie czy ktoś zmieniał katalizator na zamiennik i jakie odczucia.
Używany katalizator nie jest chyba najlepszym wyjściem, auta które idą na części są zazwyczaj mocno wyeksploatowane i różnie może być ze stanem ich katalizatorów, poza tym najmłodsze będą miały po 9 lat, co nie wróży zbyt dobrze...
Czyli rozumiem, że jeżeli zamiennik to trzeba brać pod uwagę:
- średnica rur wydechu
- normę emisji spalin
- pojemność silnika
- no i oczywiście wymiary
Tak z ciekawości, wie ktoś ile kosztuje oryginał ??
Jeżeli kupowaliście zamienniki to jakie (marka, typ) i po ile ??
Teoretycznie mogę jeszcze jeździć na tym moim katalizatorze, ale dźwięk mnie dobija...
Czy po wymianie mogę liczyć na jakieś pozytywne efekty pracy silnika (spalanie, odczucie mocy itp) ? |
_________________ zawsze z podniesionym czołem...
Rodzina:
Mitsubishi Mirage 1,5 12V 88' - był
Mitsubishi Galant 2,0 16V 97' - był |
|
|
|
 |
Pabulon
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 49 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-10-2014, 19:31
|
|
|
Jaki katalizator powinien być w Galancie 2.0 - DO 2 litrów, czy OD 2 litrów ? |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-03-2016, 21:53
|
|
|
Odgrzebuję temat sprzed 2 lat.
Powiem tak, mam dziurę w katalizatorze i dmuchają przez nią spaliny.
Teraz trzeba coś z tym zrobić, a nie chcę tego wycinać na stałe, tylko wstawić jakiś katalizator.
Przeszukiwałem różne tematy i opinie i w sumie nie wiem co zrobić.
Znalazłem uniwersalny katalizator Bosala do 3L (BOSAL nr katalogowy 099-948):
Link do aukcji: http://allegro.pl/kataliz...6003692385.html
Mam Galanta 2.0 po lifcie z dwoma sondami, przed i za katem. Do tego LPG.
Jak myślicie, czy mogę go zamontować w moim Galancie? Czy ktoś to już przerabiał?
Jaki powinien być wkład, ceramiczny, czy metalowy? |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-03-2016, 07:41
|
|
|
raddex napisał/a: | Mam Galanta 2.0 po lifcie z dwoma sondami, przed i za katem. Do tego LPG.
Jak myślicie, czy mogę go zamontować w moim Galancie? Czy ktoś to już przerabiał?
Jaki powinien być wkład, ceramiczny, czy metalowy? |
O ile parametrami się zgadza to bierz, wkład ceramiczny. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pawlacz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 122 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 04-09-2016, 19:42
|
|
|
A czy ktoś może napisać ile CPI ma fabryczny katalizator w 2,5 v6? |
|
|
|
 |
|
|