[ALL] przewody ukryte w słupkach |
Autor |
Wiadomość |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 10-04-2008, 22:07 [ALL] przewody ukryte w słupkach
|
|
|
Dzisiaj wziąłem się za grzebanie w poszukiwaniu wtyczek ukrytych w słupkach żeby w końcu uruchomić elektryczne szyby. Oto co znalazłem:
Po stronie kierowcy 3 wtyczki(jedna spora i dwie mniejsze) były sobie schowane elegancko w pobliżu otworu drzwi - słupek:
Po stronie pasażera 2 wtyczki z wyglądu podobne to tych od kierowcy:
Pytania mam takie:
1. Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
2. Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
3. Które gniazdo na przekaźnik (to przy bezpiecznikach) jest od szyb? Bo w manualu jest to niewyraźnie pokazane.
Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś podpowie co do czego, a już super fajnie by było jakby ktoś powiedział które piny co robią (szczególnie jakby ktoś mógł powiedzieć które podłączane są do silników) Jakiekolwiek wskazówki są cenne, bo robi się ciepło i bez opuszczania szyb się ugotuję |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 10-04-2008, 22:44
|
|
|
Tomekp napisał/a: | Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb? | Tak, jest dodatkowa wiązka razem z mechanizmem otwierania szyby.
Tomekp napisał/a: | Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek? | Łatwo to sprawdzić multimetrem tylko trzeba znaleźć końcówkę wtyczki przy panelu ze sterownika luster. Tomekp napisał/a: | Które gniazdo na przekaźnik (to przy bezpiecznikach) jest od szyb? Bo w manualu jest to niewyraźnie pokazane. | Ten i ten temat jest caly o bezpiecznikach a tutaj masz dokładny opis bezpieczników w kabinie
Tomekp napisał/a: | bez opuszczania szyb się ugotuję | To korbą je Tomku |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 11-04-2008, 10:10
|
|
|
londolut napisał/a: | Tomekp napisał/a:
Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
Tak, jest dodatkowa wiązka razem z mechanizmem otwierania szyby. |
No tak, przy mechanizmach jest taki przewód, a do sterowniko-przełącznika (fachowo zabrzmiało ) do przewodu w słupku też jest wiązka zakończona z obu stron wtyczkami?
londolut napisał/a: | Tomekp napisał/a:
bez opuszczania szyb się ugotuję
To korbą je Tomku |
Hehe, wolałbym już nie wracać do podnoszenia korbą, bo prace są już na zaawansowanym etapie, pozatym u mnie korba średnio działała
londolut napisał/a: | Tomekp napisał/a:
Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
Łatwo to sprawdzić multimetrem tylko trzeba znaleźć końcówkę wtyczki przy panelu ze sterownika luster. |
No i pewnie tak trzeba bedzie zrobić, łapię dzisiaj za miernik i pomierzę co z czym |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-04-2008, 13:50
|
|
|
Tomekp napisał/a: | a do sterowniko-przełącznika (fachowo zabrzmiało ) do przewodu w słupku też jest wiązka zakończona z obu stron wtyczkami? | Nie tylko, lustra możesz rozkminić systemem na miernik bo są dwie kostki, jedna przy dźwigience od sterowania a druga wchodzi w drzwi. W lustrach jest 12V jak zewrzesz odpowiednio dźwigienkę. Do tego jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby pojawia się na którymś drucie 12V.
Sterowniko-przełączniki ( ) od szyb powinny być tylko z jednej strony połączone kosturką - zasilanie jest połączone na sztywno, leci przez sterowniko-przełączniki ( ) i podawane na silnik od szybek. Jak przemierzysz kostkę od szyb powinno w którymś miejscu być 12V jak przekręcisz stacyjkę na ACC (nie wiem czy szyby są sterowane masą czy plusem). |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 11-04-2008, 15:07
|
|
|
londolut napisał/a: | Sterowniko-przełączniki ( ) od szyb powinny być tylko z jednej strony połączone kosturką - zasilanie jest połączone na sztywno, leci przez sterowniko-przełączniki ( ) i podawane na silnik od szybek. |
Wszystko się zgadza, z tym że wtyczki ze słupków nie pasują w żaden sposób do sterowniko-przełączników i są za krótkie żeby do nich dostały, stąd mój wniosek ze musi być jakaś jeszcze wiązka przedłużająca od wtyczek w słupkach do gniazda w przełącznikach (muszę się upewnić że takie coś jest, żebym wiedział o co pytać jak je trzeba będzie dokupić )
londolut napisał/a: | Jak przemierzysz kostkę od szyb powinno w którymś miejscu być 12V jak przekręcisz stacyjkę na ACC (nie wiem czy szyby są sterowane masą czy plusem). |
A nie jest tak jak w innych samochodach że elektryczne lusterka działają na ACC a szyby dopiero po zapłonie? |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-04-2008, 15:30
|
|
|
Tomekp napisał/a: | szyby dopiero po zapłonie? | No pomyśl, podjeżdżasz po kogoś, gasisz silnik i czekasz. Po czasie robi się ciepło i chcesz otworzyć okno. Przekręcasz klucz, czekasz aż zgaśnie CE, SRS i inne graty, zapalasz silnik, otwierasz okno... o jak fajnie chłodno, hmmm ale sie musiałem narobić, żeby mieć świeże powietrze
Powinno być przez ACC, jeśli nie działa to jest zła wiązka kabli.
Tutaj i tutaj fotka jak jest podłączona elektryka drzwi. Ta luźna kostka jest od sterowniko-przełącznika( ) |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 11-04-2008, 16:58
|
|
|
londolut napisał/a: | No pomyśl, podjeżdżasz po kogoś, gasisz silnik i czekasz. Po czasie robi się ciepło i chcesz otworzyć okno. Przekręcasz klucz, czekasz aż zgaśnie CE, SRS i inne graty, zapalasz silnik, otwierasz okno... o jak fajnie chłodno, hmmm ale sie musiałem narobić, żeby mieć świeże powietrze
Powinno być przez ACC, jeśli nie działa to jest zła wiązka kabli. |
Przykre lecz prawdziwe - np. u ojca w Mondeo trzeba włączyć zapłon, zapalają się poduszki, ABS i inne kontrolki, mało tego jako że to diesel to odrazu zapodawane jest napięcie na świece żarowe - aku jest mocno obciążony i obciąża je jeszcze silnik szyb. Nie wiem dlaczego tak jest, ale jest, nie jest to żadna awaria, poprostu tak fabryka wymyśliła.
W Colcie okazuje się też tak jest, ponieważ zajrzałem w manual, a tam jest wyraźnie napisane: Cytat: | Elektryczne otwieranie/zamykanie okien działa, gdy włącznik zapłonu jest w położeniu ON |
Wielkie dzięki za fotki, teraz widzę jak to ma wyglądać . "Pomógł" dla Ciebie |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-04-2008, 20:23
|
|
|
Tomekp napisał/a: | u ojca w Mondeo trzeba włączyć zapłon |
Tomekp napisał/a: | W Colcie okazuje się też tak jest, | Hmm no to widocznie elektrycznie opuszczane okna są zbyt wielkim obciążeniem dla aku, żeby pracowały na stanie ACC |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11-04-2008, 22:32
|
|
|
nie ma rady, trzeba włączać zapłon w colcie żeby szybki działały a tak btw jak jesteśmy przy wtyczkach niech mi jakiś mądry powie do czego są w cao wtyczki pod przednimi siedzeniami. wystają koło nadmuchów powietrza na nogi pasażerów tylnej kanapy. zawsze jak odkurzam auto sie zastanawiam. czyżby jajka miały podgrzewane fotele w opcji czy co |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-04-2008, 22:50
|
|
|
Jogurt napisał/a: | czyżby jajka miały podgrzewane fotele w opcji czy co | Dokładnie, wersje na Skandynawię miały podgrzewany kupry |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 11-04-2008, 23:03
|
|
|
a to dzielili miedzią na lewo i prawo do każdego colta jak tylko w paru procentach tego używali ? |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 11-04-2008, 23:39
|
|
|
Jogurt napisał/a: | dzielili miedzią na lewo i prawo | Ponoć w każdym jest kompletna instalka tylko małe japońskie ręce raczyły powsadzać to w najciemniejsze zakamarki Colciaka |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|