Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] przewody ukryte w słupkach
Autor Wiadomość
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
  Wysłany: 10-04-2008, 22:07   [ALL] przewody ukryte w słupkach

Dzisiaj wziąłem się za grzebanie w poszukiwaniu wtyczek ukrytych w słupkach żeby w końcu uruchomić elektryczne szyby. Oto co znalazłem:

Po stronie kierowcy 3 wtyczki(jedna spora i dwie mniejsze) były sobie schowane elegancko w pobliżu otworu drzwi - słupek:



Po stronie pasażera 2 wtyczki z wyglądu podobne to tych od kierowcy:



Pytania mam takie:
1. Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
2. Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
3. Które gniazdo na przekaźnik (to przy bezpiecznikach) jest od szyb? Bo w manualu jest to niewyraźnie pokazane.

Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś podpowie co do czego, a już super fajnie by było jakby ktoś powiedział które piny co robią :D (szczególnie jakby ktoś mógł powiedzieć które podłączane są do silników) Jakiekolwiek wskazówki są cenne, bo robi się ciepło i bez opuszczania szyb się ugotuję :)
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 10-04-2008, 22:44   

Tomekp napisał/a:
Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
Tak, jest dodatkowa wiązka razem z mechanizmem otwierania szyby.
Tomekp napisał/a:
Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
Łatwo to sprawdzić multimetrem tylko trzeba znaleźć końcówkę wtyczki przy panelu ze sterownika luster.
Tomekp napisał/a:
Które gniazdo na przekaźnik (to przy bezpiecznikach) jest od szyb? Bo w manualu jest to niewyraźnie pokazane.
Ten i ten temat jest caly o bezpiecznikach a tutaj masz dokładny opis bezpieczników w kabinie
Tomekp napisał/a:
bez opuszczania szyb się ugotuję :)
To korbą je Tomku ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 11-04-2008, 10:10   

londolut napisał/a:
Tomekp napisał/a:
Przewody te są zbyt krótkie żeby wchodziły do drzwi, czy jest zatem dodatkowa wiązka(przedłużka) słupek-włącznik szyb?
Tak, jest dodatkowa wiązka razem z mechanizmem otwierania szyby.


No tak, przy mechanizmach jest taki przewód, a do sterowniko-przełącznika (fachowo zabrzmiało :D ) do przewodu w słupku też jest wiązka zakończona z obu stron wtyczkami?

londolut napisał/a:
Tomekp napisał/a:
bez opuszczania szyb się ugotuję :)
To korbą je Tomku ;)

Hehe, wolałbym już nie wracać do podnoszenia korbą, bo prace są już na zaawansowanym etapie, pozatym u mnie korba średnio działała :)

londolut napisał/a:
Tomekp napisał/a:
Które wtyczki odpowiadają za co? Rozumiem że jedna jest od szyb, druga od lusterek?
Łatwo to sprawdzić multimetrem tylko trzeba znaleźć końcówkę wtyczki przy panelu ze sterownika luster.

No i pewnie tak trzeba bedzie zrobić, łapię dzisiaj za miernik i pomierzę co z czym :wink:
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 13:50   

Tomekp napisał/a:
a do sterowniko-przełącznika (fachowo zabrzmiało :D ) do przewodu w słupku też jest wiązka zakończona z obu stron wtyczkami?
Nie tylko, lustra możesz rozkminić systemem na miernik bo są dwie kostki, jedna przy dźwigience od sterowania a druga wchodzi w drzwi. W lustrach jest 12V jak zewrzesz odpowiednio dźwigienkę. Do tego jak włączysz ogrzewanie tylnej szyby pojawia się na którymś drucie 12V.
Sterowniko-przełączniki ( :D ) od szyb powinny być tylko z jednej strony połączone kosturką - zasilanie jest połączone na sztywno, leci przez sterowniko-przełączniki ( :D ) i podawane na silnik od szybek. Jak przemierzysz kostkę od szyb powinno w którymś miejscu być 12V jak przekręcisz stacyjkę na ACC (nie wiem czy szyby są sterowane masą czy plusem).
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 11-04-2008, 15:07   

londolut napisał/a:
Sterowniko-przełączniki ( :D ) od szyb powinny być tylko z jednej strony połączone kosturką - zasilanie jest połączone na sztywno, leci przez sterowniko-przełączniki ( :D ) i podawane na silnik od szybek.

Wszystko się zgadza, z tym że wtyczki ze słupków nie pasują w żaden sposób do sterowniko-przełączników i są za krótkie żeby do nich dostały, stąd mój wniosek ze musi być jakaś jeszcze wiązka przedłużająca od wtyczek w słupkach do gniazda w przełącznikach (muszę się upewnić że takie coś jest, żebym wiedział o co pytać jak je trzeba będzie dokupić :wink: )
londolut napisał/a:
Jak przemierzysz kostkę od szyb powinno w którymś miejscu być 12V jak przekręcisz stacyjkę na ACC (nie wiem czy szyby są sterowane masą czy plusem).

A nie jest tak jak w innych samochodach że elektryczne lusterka działają na ACC a szyby dopiero po zapłonie?
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 15:30   

Tomekp napisał/a:
szyby dopiero po zapłonie?
No pomyśl, podjeżdżasz po kogoś, gasisz silnik i czekasz. Po czasie robi się ciepło i chcesz otworzyć okno. Przekręcasz klucz, czekasz aż zgaśnie CE, SRS i inne graty, zapalasz silnik, otwierasz okno... o jak fajnie chłodno, hmmm ale sie musiałem narobić, żeby mieć świeże powietrze :shock:
Powinno być przez ACC, jeśli nie działa to jest zła wiązka kabli.

Tutaj i tutaj fotka jak jest podłączona elektryka drzwi. Ta luźna kostka jest od sterowniko-przełącznika( :D )
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 11-04-2008, 16:58   

londolut napisał/a:
No pomyśl, podjeżdżasz po kogoś, gasisz silnik i czekasz. Po czasie robi się ciepło i chcesz otworzyć okno. Przekręcasz klucz, czekasz aż zgaśnie CE, SRS i inne graty, zapalasz silnik, otwierasz okno... o jak fajnie chłodno, hmmm ale sie musiałem narobić, żeby mieć świeże powietrze :shock:
Powinno być przez ACC, jeśli nie działa to jest zła wiązka kabli.


Przykre lecz prawdziwe - np. u ojca w Mondeo trzeba włączyć zapłon, zapalają się poduszki, ABS i inne kontrolki, mało tego jako że to diesel to odrazu zapodawane jest napięcie na świece żarowe - aku jest mocno obciążony i obciąża je jeszcze silnik szyb. Nie wiem dlaczego tak jest, ale jest, nie jest to żadna awaria, poprostu tak fabryka wymyśliła.
W Colcie okazuje się też tak jest, ponieważ zajrzałem w manual, a tam jest wyraźnie napisane:
Cytat:
Elektryczne otwieranie/zamykanie okien działa, gdy włącznik zapłonu jest w położeniu ON

Wielkie dzięki za fotki, teraz widzę jak to ma wyglądać . "Pomógł" dla Ciebie :)
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 20:23   

Tomekp napisał/a:
u ojca w Mondeo trzeba włączyć zapłon
Tomekp napisał/a:
W Colcie okazuje się też tak jest,
Hmm no to widocznie elektrycznie opuszczane okna są zbyt wielkim obciążeniem dla aku, żeby pracowały na stanie ACC :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-04-2008, 22:32   

nie ma rady, trzeba włączać zapłon w colcie żeby szybki działały a tak btw jak jesteśmy przy wtyczkach niech mi jakiś mądry powie do czego są w cao wtyczki pod przednimi siedzeniami. wystają koło nadmuchów powietrza na nogi pasażerów tylnej kanapy. zawsze jak odkurzam auto sie zastanawiam. czyżby jajka miały podgrzewane fotele w opcji czy co :?:
_________________
CA0
Galant II
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 22:50   

Jogurt napisał/a:
czyżby jajka miały podgrzewane fotele w opcji czy co :?:
Dokładnie, wersje na Skandynawię miały podgrzewany kupry ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 11-04-2008, 23:03   

a to dzielili miedzią na lewo i prawo do każdego colta jak tylko w paru procentach tego używali ?
_________________
CA0
Galant II
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 23:39   

Jogurt napisał/a:
dzielili miedzią na lewo i prawo
Ponoć w każdym jest kompletna instalka tylko małe japońskie ręce raczyły powsadzać to w najciemniejsze zakamarki Colciaka :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.