Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.9 TD - biegające obroty
Autor Wiadomość
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-04-2008, 17:48   1.9 TD - biegające obroty

Witam

Jeśli istnieje już taki temat - proszę o linka. Ja się nie doszukałem więc piszę.

Mam Cari 1.9 TD z 98r. Od kilku dni zaczęło się dziać coś "dziwnego". Najpierw zauważyłem, że na niskich obrotach (silnik chodził na około 800) nieregularnie występowały nagłe "szarpnięcia" - spadki obrotów o około 100-150 i powrót do 800. Po kilku kolejnych dniach obroty zaczęły sobie "pływać" w przedziale 700-1000. Na ciepłym silniku jest to mało zauważalne - problem występuje głównie na zimnym. Czym może być to spowodowane i jak to sprawdzić? Ma ktoś jakieś pomysły? W benzyniaku podejrzewał bym silniczek krokowy, ew. przepływomierz. Jest to mój pierwszy diesel więc nie wiem co i jak. Samochód nie bierze oleju, płynu chłodniczego, jest po wymianie oleju, filtru oleju i paliwa, nie kopci. Odpala "na dotyk".

Pozdrawiam
Szymon
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-04-2008, 18:54   

temat juz był kilkakrotnie. wpisz w szukajce falujące obroty i na pewno cos znajdziesz
Powodem Twojej usterki może być EGR, pompa wtryskowa, timming control.
zrób prostą operację i odłacz na kilka dni EGR to taki grzybek na górze kolektora ssącego (dolotowego) z cienkim wężykiem podciśnieniowym i grubszą rurką idącą do kolektora wydechowego. ściągnij ten cienki wężyk i wkręć w niego np śrubkę wkreta tak by go zaślepić szczelnie (podobno hamulec słabnie jak bedzie tam ssało powietrze) i zobaczysz czy to EGR. Jeśłi nie to szukaj dalej. A spalanie nie wzrosło? Nie masz tak że po redukcji przez ułamek sekundy nie jedzie auto tak jakby cos sie zatkało i nagle walnie dymem z wydechu i dostanie kopa?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
sion2002 
Mitsumaniak
Co by tu teraz...

Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Sie 2006
Posty: 453
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-04-2008, 19:49   

Spalanie jeśli wzrosło to minimalnie. Kopcenie występuje tylko w momencie, gdy Cari jest bardzo "ciśnięta". Przy redukcji nic takiego raczej nie występuje. Dzięki za podpowiedzi - sprawdzę.

Pozdrawiam
_________________
http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam

Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> :( Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) :( Spłonął :( -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.