 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
1.9 TD - biegające obroty |
Autor |
Wiadomość |
sion2002
Mitsumaniak Co by tu teraz...
Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 453 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-04-2008, 17:48 1.9 TD - biegające obroty
|
|
|
Witam
Jeśli istnieje już taki temat - proszę o linka. Ja się nie doszukałem więc piszę.
Mam Cari 1.9 TD z 98r. Od kilku dni zaczęło się dziać coś "dziwnego". Najpierw zauważyłem, że na niskich obrotach (silnik chodził na około 800) nieregularnie występowały nagłe "szarpnięcia" - spadki obrotów o około 100-150 i powrót do 800. Po kilku kolejnych dniach obroty zaczęły sobie "pływać" w przedziale 700-1000. Na ciepłym silniku jest to mało zauważalne - problem występuje głównie na zimnym. Czym może być to spowodowane i jak to sprawdzić? Ma ktoś jakieś pomysły? W benzyniaku podejrzewał bym silniczek krokowy, ew. przepływomierz. Jest to mój pierwszy diesel więc nie wiem co i jak. Samochód nie bierze oleju, płynu chłodniczego, jest po wymianie oleju, filtru oleju i paliwa, nie kopci. Odpala "na dotyk".
Pozdrawiam
Szymon |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 19-04-2008, 18:54
|
|
|
temat juz był kilkakrotnie. wpisz w szukajce falujące obroty i na pewno cos znajdziesz
Powodem Twojej usterki może być EGR, pompa wtryskowa, timming control.
zrób prostą operację i odłacz na kilka dni EGR to taki grzybek na górze kolektora ssącego (dolotowego) z cienkim wężykiem podciśnieniowym i grubszą rurką idącą do kolektora wydechowego. ściągnij ten cienki wężyk i wkręć w niego np śrubkę wkreta tak by go zaślepić szczelnie (podobno hamulec słabnie jak bedzie tam ssało powietrze) i zobaczysz czy to EGR. Jeśłi nie to szukaj dalej. A spalanie nie wzrosło? Nie masz tak że po redukcji przez ułamek sekundy nie jedzie auto tak jakby cos sie zatkało i nagle walnie dymem z wydechu i dostanie kopa? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
sion2002
Mitsumaniak Co by tu teraz...
Auto: Gal E88A 2,5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2006 Posty: 453 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19-04-2008, 19:49
|
|
|
Spalanie jeśli wzrosło to minimalnie. Kopcenie występuje tylko w momencie, gdy Cari jest bardzo "ciśnięta". Przy redukcji nic takiego raczej nie występuje. Dzięki za podpowiedzi - sprawdzę.
Pozdrawiam |
_________________ http://chomikuj.pl/sion2002 zapraszam
Colt 1986 -> Audi B3 1990 1,6 -> Gal E54A 6A12 1993 -> Carisma TD 1998 -> Gal TD 1997 -> Ecli 1993 4G63 (Został w rodzinie - brat - w obce ręce nie oddam) Spłonął -> Gal '93 E88A 2,5 V6 4x4 |
|
|
|
 |
|
|