Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
KOMPENDIUM Witam:) jaki silniczek najlepszy?
Autor Wiadomość
Lizard
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 14:53   KOMPENDIUM Witam:) jaki silniczek najlepszy?

Witam wszystkich serdecznie :)
Jako że jestem zdecydowana na zakup Cari, chciałabym sie dowiedzieć jaki silnik wybrać? Z tego co wyczytałam na forum najlepszy będzie GDI. Co do diesla mam pewne obawy jakie sa koszty eksploatacji, części itp. Nie mam jeszcze konkretnie upatrzonej Cari, ponieważ chcę ją sprowadzić z Niemiec. Mam nadzieję, ze to dobry pomysł. Na pewno będzie to dużo taniej niż w PL.
Chciałabym znać Wasze zdanie jako starych wyjadaczy :D
Pozdrawiam cieplutko :) :)
Ostatnio zmieniony przez glina 29-05-2014, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 16:42   

Hmm... Nie jestem ani stary, ani wyjadaczem, ale chetnie sie wypowiem... :biggrin:

Po pierwsze: koniecznie GDI. Jest dynamiczny i zarazem oszczedny, daje mnostwo frajdy z jazdy. 8)

Po drugie: jesli to mozliwe, lepiej go sprowadzic z Austrii lub Szwajcarii. Przewaznie auta stamtad sa bardziej zadbane niz z Niemiec. Wiem, ze to troche dalej, ale powinno sie oplacic... :)

Zycze owocnych poszukiwan!
 
 
Lizard
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 16:58   

tekki326 napisał/a:
lepiej go sprowadzic z Austrii lub Szwajcarii. Przewaznie auta stamtad sa bardziej zadbane niz z Niemiec

niestety mam możliwość tylko z Niemiec...
tekki326 napisał/a:
koniecznie GDI

po przeczytaniu kilku postów na forum też doszłam do podobnego wniosku, aczkolwiek chciałam sie upewnić

A jaka pojemność? 1.8 czy 1.6 ? Powiem że chciałam cari tak z '97 lub '98 roku.
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 17:05   

GDI jest tylko 1.8... Ja mam wlasnie z 1998 r. (ale trafilem na wyprodukowana w 3. tyg. grudnia, to pisze 1999 :twisted: ) i jestem bardzo zadowolony.

Trzeba tylko trafic na egzemplarz niebity. Warto sprawdzic, czy jest dobrze spasowany i czy przy predkosciach >50 km/h nie swiszczy zbytnio w kabinie...
 
 
Lizard
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 17:45   

tekki326 napisał/a:
czy jest dobrze spasowany

co to znaczy?
tekki326 napisał/a:
czy przy predkosciach >50 km/h nie swiszczy zbytnio w kabinie...

a jest taka opcja ?? :shock:
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 18:00   

Lizard napisał/a:
tekki326 napisał/a:
czy jest dobrze spasowany

co to znaczy?


Czy odstepy miedzy czesciami nadwozia sa rowne (np. miedzy maska i zderzakiem itp.) - jak sa nierowne lub duze, mial wypadek, jak sa male i rowniotkie - prawdopodobnie samochod jest bezwypadkowy.

Lizard napisał/a:
tekki326 napisał/a:
czy przy predkosciach >50 km/h nie swiszczy zbytnio w kabinie...

a jest taka opcja ?? :shock:


Jesli byl bity w bok, to pewnie bedzie swiszczec - prawie nigdy sie nie udaje tak spasowac drzwi, szyb itp. by bylo tak szczelnie, jak gdy samochod wyjechal z fabryki...
 
 
t_a_s 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GDI, 98 rok
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 15 Lut 2008
Posty: 164
Skąd: Suwałki
Wysłany: 27-04-2008, 19:32   

tekki326 napisał/a:
Trzeba tylko trafic na egzemplarz niebity. Warto sprawdzic, czy jest dobrze spasowany i czy przy predkosciach >50 km/h nie swiszczy zbytnio w kabinie...


Ja rzekłabym inaczej, szukałam bardzo długo samochodu, mam GDI, był bity, dokładnie miał robiony grill i nawet chłodnicę zmienianą(jest oryginalna Mitsubishi, ale była zmieniana), ale podłużnice całe i całość dobrze zrobiona, oprócz tego bardzo zadbany, wszystkie przeglądy w ASO i z pełną dokumentacją, więc nie skreślałabym samochodu tylko dlatego, że jakąś szparę ma nierówną, tylko bym się baczniej przyjrzała takiemu egzemplarzowi, czy nie był przypadkiem złożony z dwóch, bo można się owszem i naciąć, ale od tego są ASO, myślę, że warto pojechać na ścieżkę diagnostyczną, koszt około 150 - 200 zł, ale przynajmniej człowiek wie, co i jak, albo wziąć ze sobą mechanika.
_________________
Pozdrawiam, Anita
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-04-2008, 19:46   

Polecam GDI produkowane od końca 1997 :) Ekonomiczne i dynamiczne :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 20:36   

t_a_s napisał/a:
tekki326 napisał/a:
Trzeba tylko trafic na egzemplarz niebity. Warto sprawdzic, czy jest dobrze spasowany i czy przy predkosciach >50 km/h nie swiszczy zbytnio w kabinie...


Ja rzekłabym inaczej, szukałam bardzo długo samochodu, mam GDI, był bity, dokładnie miał robiony grill i nawet chłodnicę zmienianą(jest oryginalna Mitsubishi, ale była zmieniana), ale podłużnice całe i całość dobrze zrobiona, oprócz tego bardzo zadbany, wszystkie przeglądy w ASO i z pełną dokumentacją, więc nie skreślałabym samochodu tylko dlatego, że jakąś szparę ma nierówną, tylko bym się baczniej przyjrzała takiemu egzemplarzowi, czy nie był przypadkiem złożony z dwóch, bo można się owszem i naciąć, ale od tego są ASO, myślę, że warto pojechać na ścieżkę diagnostyczną, koszt około 150 - 200 zł, ale przynajmniej człowiek wie, co i jak, albo wziąć ze sobą mechanika.


No, tak, zapomnialem dodac o warsztacie... Tak, jak mowi t_a_s - auto nie musi byc idealne. Chodzi o to, zeby nie mialo w przeszlosci powaznego wypadku.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 27-04-2008, 20:45   

GDI cud miód - tylko LPG do niego to koszt 5000 EURO.

Silnik 1.8 produkowane tylko do 2000 roku.
Diesel jeśli już to tylko DID ;)

t_a_s i tekki326 - nie zgodzę się z Wami. Jeśli właściciel pisze, iż auto bezwypadkowe a po samych blachach widać, że był uderzony to z góry to auto warto ominąć!!
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 20:50   

Juiceman napisał/a:
t_a_s i tekki326 - nie zgodzę się z Wami. Jeśli właściciel pisze, iż auto bezwypadkowe a po samych blachach widać, że był uderzony to z góry to auto warto ominąć!!


Nie chodzi o przypadek, gdy wlasciciel o tym pisze, tylko ogolnie - staramy sie udzielac "uniwersalnych" (rowniez do aut z gieldy, ze sprzedazy przy szosie itp.) porad... :P
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 27-04-2008, 21:54   

Po co gaz do GDI. Spalanie trasa 5.2-6.5 l/100km w zależności od ciężkości buta. W mieście 7,5-9 adekwatnie :wink:
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
tekki326
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 22:47   

Zgadzam sie w zupelnosci z emfranc - ogolnie nie lubie aut z LPG, ale w Misku GDI to kompletne nieporozumienie... :?

Silnik sadze, ze pali nawet mniej benzyny niz gazu - koszty by sie chyba nigdy nie zwrocily.
 
 
Lizard
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 23:41   

t_a_s napisał/a:
od tego są ASO, myślę, że warto pojechać na ścieżkę diagnostyczną

wiem, tylko że ja chce sprowadzić autko i ciężko będzie :(
emfranc napisał/a:
Spalanie trasa 5.2-6.5 l/100km w zależności od ciężkości buta. W mieście 7,5-9 adekwatnie

hehe no z tym to jest różnie :D :D mam ibize 1.6 i w mieście pali ok 9 ale to tylko dlatego że czasem lubie depnąć ....
tekki326 napisał/a:
ogolnie nie lubie aut z LPG,

ja również i jakby sie tego boję, poza tym osłabia to autko, a po co mu takie kuku robic :wink:
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 28-04-2008, 13:20   

Lizard napisał/a:
hehe no z tym to jest różnie :D :D mam ibize 1.6 i w mieście pali ok 9 ale to tylko dlatego że czasem lubie depnąć ....

Jeśli lubisz deptać i dlatego chcesz zagazować to nie rozumiem. Auto na gazie przeważnie słabiej idzie niż na benzynie. Nie wiem jak się jeździ zagazowanym GDI, ale ja decydując się na ten silnik wiedziałem co biorę i wiedziałem, że moja Cari gazu nie posmakuje. Jak lubisz depnąć to niestety musisz się liczyć z kosztami :mrgreen: Mogą być mniejsze lub większe. Zależy ile silniczek potrafi wychłeptać:D Wszystko zależy od tego jak autko było utrzymane i w jakim jest stanie. Jedyne co mogę Ci doradzić to cierpliwość w poszukiwaniach.
Jeśli mogę wypowiedzieć się na temat aut sprowadzanych z Niemiec.. Sprowadziłem osobiście trzy auta, chociaż nie tym zajmuję się na co dzień i raczej blade mam pojęcie o mechanice. Pierwszy VW golf kombi 94r po sprowadzeniu zagazowany zrobiłem nim 60tys w ciągu 16mies. parę pierdół się popsuło, ale o tych pierdołach wiedziałem wcześniej, bo zwrócił mi na to uwagę sprzedający, więc byłem przygotowany. Sprzedałem znajomemu jeździ do dziś podobno nastukał już kolejne 40tys.:) drugi Opel Corsa zrobił już ok 50tys. w Polsce i też niewiele kumpel do nie go dołożył. Trzecia jest Carisma i oprócz klocków i tłumika dobiłem tylko klimę, zmieniam filtry, leję olej i palifko :biggrin: Kilka rad, jeśli mogę :wink: - nie kupować aut w komisach tylko od prywatnych właścicieli, najlepiej auta z regularnie prowadzoną książką serwisową i jak najniższym udokumentowanym przebiegiem (choć niektórzy spryciarze i na to znajdą sposób. Ogólnie trzeba być czujnym i nieufnym, zadawać dużo pytań co jak i dlaczego i obserwować sprzedawcę czy za bardzo się nie zmieszał. Wytykać wszystkie zauważone niedociągnięcia, a wtedy sporo można zbić z ceny :twisted: Wiem, że trudno takie autko znaleźć, ale jak już się znajdzie - satysfakcja gwarantowana. W komisach autka picują, więc ciężko jest ocenić jak poprzedni właściciel dbał o auto.
Pozdro i powodzenia w poszukiwaniach

[ Dodano: 28-04-2008, 13:22 ]
Dodam jeszcze, że jest kolosalna różnica w stanie zawieszenia auta, które zrobi 100kkm w Polsce a auta o podobnym przebiegu zrobionym w Niemczech.
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.