Przesunięty przez: Hubeeert 30-07-2006, 18:25 |
Carisma - 2 problemy na raz. |
Autor |
Wiadomość |
Arc [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 23:25 Carisma - 2 problemy na raz.
|
|
|
Witam wszystkich
Jestem z Rzeszowa i 4-ty miesiac jeżdże zagazowaną Cari 96' 1.8 GLX. Wszystko dotychczas było w najlepszym porządku... do ostatniego piątku. Tego pechowego dnia wieczorem wysiadła mi istalacja gazowa. Po zatankowaniu gazu (tam gdzie zawsze wiec raczej gaz pewny) auto zaczęło gasnąć. W poniedziałek obdzwoniłem kilka stacji montujących ale żadna z nich nie podjęła sie sprawdzania nieswojej instalacji tłumacząc to brakiem czasu, nadmiarem klientów, sezonem urlopowym, brakiem oprogramowania, plamami na słońcu itd itp.
Jakby tego było mało to dziś zaczął wariować zapłon. Wyraźnie paliły tylko 3 cylindry i 4-ty włączął sie od czasu do czasu. Szczególnie mocno szarpie w przedziale 2-3 tyś obrotów. Auto przyśpiesza bardzo niemrawo szarpiąc jak diabli i dopiero po przekroczeniu 3-3,5 tyś zaczyna przyśpieszać gładko.
No i teraz mam 2 pytania.
1. Czy zna ktoś z w Rzeszowie lub okolicach zakład który byłby łaskawy zająć się moją instalacją Lavato szybko i profesjonalnie. W warsztatach Sinja, Awres, Autogaz Centrum już pytałem i bez rezultatu.
2. Jak poradzić sobie z tym szarpaniem. Wymieniłem już kable (dzieki piwkotom ) i troche sie poprawiło, ale niewiele. Co teraz? Świece ?( np takie? http://www.moto.allegro.p...tem=115638105), może czyszczenie przepustnicy o którym wiele razy słyszałem? Jeżeli czyszczenie to jak? Zasuwać z tym do warsztatu czy można sie samemu pokusić o to?
Z góry dzieki za pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 25-07-2006, 23:31
|
|
|
Nie bardzo się znam na gazie, ale jest tam filtr gazu i może jego by warto sprawdzić. A co do mixu Cari + Gaz gdzieś obiło mi się o oczy o padających przepływkach. To tylko moje takie na szybko z pamięci sugstie. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-07-2006, 02:02
|
|
|
Arc, wymień świece - nie zaszkodzi. Nie jest to wielki koszt a może w jakimś stopniu pomóc. Zasada jest taka, że przy gazie wymienia się świece częściej niż przy benzynie (przy PB co ok. 30kkm, przy gazie - 15-20kkm). Potem możesz zmienić filtr gazu.
woxy, jeżeli instalacja jest zrobiona dobrze i użytkownik pilnuje wymian świec itp. to nie powinno się nic dziać - przepływka pada od strzału gazu, co nie powinno mieć miejsca przy DOBRZE WYREGULOWANEJ i zadbanej instalacji.
Przepływomierz najłatwiej sprawdzić metodą domową odpinając go. Jeżeli po odpięciu nic się nie zmienu w pracy silnika (na benzynie), to jest on padnięty. Jednak weź pod uwagę fakt, że ten element nie ma wielkiego wpływu na jazdę na gazie. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 26-07-2006, 08:11
|
|
|
...Witaj w klubie ..
co do Rzeszowa to u nas kiepsciutko z dobrym warsztatem .. sam juz szukam od 3 miesiecy kogoś kto by wyregulował mi instalacje ale posucha straszna. Awers niby zajmuje sie instalacjami takimi jak ja mam czyli Prinsa ale "dopiero" od 3 generacji, akurat ja mam 2-ej.
Co do twoich objawów to pierwsze to bym zpróbował wyjeździc gaz i zatankowac na innej stacji - być może ta twoja pewna juz nią nie jest . A po za tym: oczywiście świece, kable, przepustnica, filtr. Przepływka to jakby ci strzelał a nic o tym nie piszesz wiec pewnie powinna być dobra. U mnie padnięty jest silnik krokowy na gazie ale to tylko problem wolnych obrotów jest - po lekkim przygazowaniu już śmiga.
A z benzyną ??? Czy na tym paliwie pracuje ci dobrze?? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-07-2006, 13:13
|
|
|
Hmmm... Arc, bardzo mi przykro ze tak sie stalo
Jakby ktos nie wiedzial to Arc jezdzi "moja byla" Cari.
Arc, nigdy nie mialem z nia tego rodzaju problemow Filtr gazu byl niedawno wymieniony, to znaczy niedawno.... jakies 2 miesiace przed sprzedaza. Na te kable za bardzo bym nie liczyl.... to janmor.... wiec taka wymiana to zamienil stryjek siekierke na kijek
obejrzalbym aparat zaplonowy czy nie jest zasyfiony. Swiece na pewno.
Jesli chodzi o przeplywke.... no coz strzalow w tym aucie nie bylo ze trzy lata (chyba ze cos ostatnio ale nie sadze). Instalka byla regulowana ponownie przy zmianie filtra gazu.
Moze jeszcze warto pomyslec o tym ze przy wylocie filtra powietrza sa takie "plastry miodu" jak rozumiem ukierunkowuja strumien powietrza na przeplywke?. Powinny byc zdaje sie trzy a sa dwa. Z tym ze ja tak jezdzilem 3 lata i nie mialem problemow (jak napisalem powyzej) ale moze?
Przepustnica byla czyszczona ze 4 miechy przed sprzedaza.
Acha, no i swiece to tylko NGK, sam wiesz nie mozna karmic Misia byle czym
No i zycze powodzenia z autkiem.
pzdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2006, 06:32
|
|
|
po co czyścic przepustnice w zwykłym 1,8 tam chyba nie ma zaworu ERG. Zasadniczo w GDI w modelach na rok 2000 tez czyszczenie może mnieć mniejszy wpływ na prace bo otworki dolotowe spalin sa po drugiej stronie przepustnicy. Ja w sumie czyszcze zawsze cały dolot a nie tylko przepustnice.
pozdro |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 27-07-2006, 07:22
|
|
|
A jak czyścisz dolot, co demontujesz. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Arc [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2006, 09:12
|
|
|
Uff. Jest już ok.
Jedna ze świec była kompletnie zalana. Wymieniłem wszystkie (oczywiście NGK) i silnik zaczął pracować gładko.
Poza tym znalazłem w końcu zakład gazowniczy, który z chęcią zają się instalacją (Auto-Gaz ul Kwietniowa 52 Rzeszów). Okazało się, że zawór wylotowy z butli był troche zapchany. Gość dmuchnął tam powietrzem, potem jeszcze wyregulował obroty przełączania sie na gaz i wszystko zaczęło hulać. Prewencyjnie wymieniono mi jeszcze filtr gazu. Nic tylko jeździć |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 30-07-2006, 18:50
|
|
|
..no to się cieszymy że wszytko już śmiga ...
Skoro piszesz że to dobry warsztat to pewnie tez się wybiorę..może też coś poradzą na bolączki mojej instalacji...
Wzuć namiary do posta z polecanymi warsztatami i może napisz coś ile to cię kosztowało?? |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
|