Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
30-07-2006, 18:25
Carisma - 2 problemy na raz.
Autor Wiadomość
Arc
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2006, 23:25   Carisma - 2 problemy na raz.

Witam wszystkich

Jestem z Rzeszowa i 4-ty miesiac jeżdże zagazowaną Cari 96' 1.8 GLX. Wszystko dotychczas było w najlepszym porządku... do ostatniego piątku. Tego pechowego dnia wieczorem wysiadła mi istalacja gazowa. Po zatankowaniu gazu (tam gdzie zawsze wiec raczej gaz pewny) auto zaczęło gasnąć. W poniedziałek obdzwoniłem kilka stacji montujących ale żadna z nich nie podjęła sie sprawdzania nieswojej instalacji tłumacząc to brakiem czasu, nadmiarem klientów, sezonem urlopowym, brakiem oprogramowania, plamami na słońcu itd itp.
Jakby tego było mało to dziś zaczął wariować zapłon. Wyraźnie paliły tylko 3 cylindry i 4-ty włączął sie od czasu do czasu. Szczególnie mocno szarpie w przedziale 2-3 tyś obrotów. Auto przyśpiesza bardzo niemrawo szarpiąc jak diabli i dopiero po przekroczeniu 3-3,5 tyś zaczyna przyśpieszać gładko.
No i teraz mam 2 pytania.
1. Czy zna ktoś z w Rzeszowie lub okolicach zakład który byłby łaskawy zająć się moją instalacją Lavato szybko i profesjonalnie. W warsztatach Sinja, Awres, Autogaz Centrum już pytałem i bez rezultatu.
2. Jak poradzić sobie z tym szarpaniem. Wymieniłem już kable (dzieki piwkotom :) ) i troche sie poprawiło, ale niewiele. Co teraz? Świece ?( np takie? http://www.moto.allegro.p...tem=115638105), może czyszczenie przepustnicy o którym wiele razy słyszałem? Jeżeli czyszczenie to jak? Zasuwać z tym do warsztatu czy można sie samemu pokusić o to?

Z góry dzieki za pomoc ;)
Pozdrawiam
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 25-07-2006, 23:31   

Nie bardzo się znam na gazie, ale jest tam filtr gazu i może jego by warto sprawdzić. A co do mixu Cari + Gaz gdzieś obiło mi się o oczy o padających przepływkach. To tylko moje takie na szybko z pamięci sugstie.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-07-2006, 02:02   

Arc, wymień świece - nie zaszkodzi. Nie jest to wielki koszt a może w jakimś stopniu pomóc. Zasada jest taka, że przy gazie wymienia się świece częściej niż przy benzynie (przy PB co ok. 30kkm, przy gazie - 15-20kkm). Potem możesz zmienić filtr gazu.

woxy, jeżeli instalacja jest zrobiona dobrze i użytkownik pilnuje wymian świec itp. to nie powinno się nic dziać - przepływka pada od strzału gazu, co nie powinno mieć miejsca przy DOBRZE WYREGULOWANEJ i zadbanej instalacji.
Przepływomierz najłatwiej sprawdzić metodą domową odpinając go. Jeżeli po odpięciu nic się nie zmienu w pracy silnika (na benzynie), to jest on padnięty. Jednak weź pod uwagę fakt, że ten element nie ma wielkiego wpływu na jazdę na gazie.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 26-07-2006, 08:11   

...Witaj w klubie :) ..
co do Rzeszowa to u nas kiepsciutko z dobrym warsztatem .. sam juz szukam od 3 miesiecy kogoś kto by wyregulował mi instalacje ale posucha straszna. Awers niby zajmuje sie instalacjami takimi jak ja mam czyli Prinsa ale "dopiero" od 3 generacji, akurat ja mam 2-ej.
Co do twoich objawów to pierwsze to bym zpróbował wyjeździc gaz i zatankowac na innej stacji - być może ta twoja pewna juz nią nie jest :| . A po za tym: oczywiście świece, kable, przepustnica, filtr. Przepływka to jakby ci strzelał a nic o tym nie piszesz wiec pewnie powinna być dobra. U mnie padnięty jest silnik krokowy na gazie ale to tylko problem wolnych obrotów jest - po lekkim przygazowaniu już śmiga.

A z benzyną ??? Czy na tym paliwie pracuje ci dobrze??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
piwkotom 
moderator mitsumaniak
maruda


Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 1620
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-07-2006, 13:13   

Hmmm... Arc, bardzo mi przykro ze tak sie stalo :(
Jakby ktos nie wiedzial to Arc jezdzi "moja byla" Cari.
Arc, nigdy nie mialem z nia tego rodzaju problemow :( Filtr gazu byl niedawno wymieniony, to znaczy niedawno.... jakies 2 miesiace przed sprzedaza. Na te kable za bardzo bym nie liczyl.... to janmor.... wiec taka wymiana to zamienil stryjek siekierke na kijek :(
obejrzalbym aparat zaplonowy czy nie jest zasyfiony. Swiece na pewno.
Jesli chodzi o przeplywke.... no coz strzalow w tym aucie nie bylo ze trzy lata (chyba ze cos ostatnio ale nie sadze). Instalka byla regulowana ponownie przy zmianie filtra gazu.
Moze jeszcze warto pomyslec o tym ze przy wylocie filtra powietrza sa takie "plastry miodu" jak rozumiem ukierunkowuja strumien powietrza na przeplywke?. Powinny byc zdaje sie trzy a sa dwa. Z tym ze ja tak jezdzilem 3 lata i nie mialem problemow (jak napisalem powyzej) ale moze?
Przepustnica byla czyszczona ze 4 miechy przed sprzedaza.
Acha, no i swiece to tylko NGK, sam wiesz ;) nie mozna karmic Misia byle czym ;)
No i zycze powodzenia z autkiem.
pzdr
_________________
 
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2006, 06:32   

po co czyścic przepustnice w zwykłym 1,8 tam chyba nie ma zaworu ERG. Zasadniczo w GDI w modelach na rok 2000 tez czyszczenie może mnieć mniejszy wpływ na prace bo otworki dolotowe spalin sa po drugiej stronie przepustnicy. Ja w sumie czyszcze zawsze cały dolot a nie tylko przepustnice.
pozdro
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 27-07-2006, 07:22   

A jak czyścisz dolot, co demontujesz.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Arc
[Usunięty]

  Wysłany: 30-07-2006, 09:12   

Uff. Jest już ok.

Jedna ze świec była kompletnie zalana. Wymieniłem wszystkie (oczywiście NGK) i silnik zaczął pracować gładko.
Poza tym znalazłem w końcu zakład gazowniczy, który z chęcią zają się instalacją (Auto-Gaz ul Kwietniowa 52 Rzeszów). Okazało się, że zawór wylotowy z butli był troche zapchany. Gość dmuchnął tam powietrzem, potem jeszcze wyregulował obroty przełączania sie na gaz i wszystko zaczęło hulać. Prewencyjnie wymieniono mi jeszcze filtr gazu. Nic tylko jeździć :)
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 30-07-2006, 18:50   

..no to się cieszymy że wszytko już śmiga :) ...

Skoro piszesz że to dobry warsztat to pewnie tez się wybiorę..może też coś poradzą na bolączki mojej instalacji...

Wzuć namiary do posta z polecanymi warsztatami i może napisz coś ile to cię kosztowało??
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.