 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kontrola trakcji |
Autor |
Wiadomość |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2008, 21:28 Kontrola trakcji
|
|
|
Witam wszystkich, byłem oswojony z myślą ze nie działa mi kontrola trakcji, jednak dzisiaj gdy skończył mi się gaz, jadąc na benzynce zauważyłem ze przestała się świecić dioda TCL OFF, co mnie bardzo zdziwilo, wiec sprawdzilem to, ruszylem gwałtownie a tu mi zielona dioda TCL sie zapalila:D no ale moja radość nie trwała długo, zatankowałem gaz i przestałem jechać na benzynce i wszystko wróciło " do normy" czyli TCL nie działa:(
Wiem ze przyczyną jest instalacja gazowa, a moje pytanie brzmi czy da się to jakoś naprawić, zebym na gazie również mógł obserwować tą zieloną kontrolke |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 29-04-2008, 23:16
|
|
|
jaki masz typ instalacji ? moze to od wtrysków, czy sieci Ci sie CHECK jak masz na gazie?
ja bym rozpoczął od zczytania błędów z kompa silnika, ewentualnie później kontroli trakcji |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 30-04-2008, 08:43
|
|
|
Jak masz zwykły gaz to nie będziesz miał TCLu bo gdzieś tam komputer czyta że wtryski są odcięte bo muszą być jak jeździsz na gazie gdyż by się zatarły pracując na sucho, ale na benzynie będziesz nmiał wszystko ok! ( Koszt zmiany na sekwencję przy mojej zwykłej instalacji to około 1000pln i gościu przerobi u mnie w garażu - ale czy to się opłaca ile trzeba lat jeździć aby w pewien sposób się zwróciło - oczywiście to każdego wybór indywidualny.
Pozdrawian |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-04-2008, 11:52
|
|
|
no mam zwykłą instalacje LPG, hmm przerobi na sekwencyjną? na czym to polega?
czyli nie ma jakiegoś sposobu zeby na zwykłej inst działało tcl? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 30-04-2008, 19:45
|
|
|
mozesz trochę rozwinąc? czy masz emulator wtryskiwaczy? pewnie nie.
Przeróbka na sekwencyjną polega na zamontowaniu sterownika który przetwarza sygnały z komputera silnika (ECU) i na ich podstawie dobiera odpowiednią dawkę gazu, dodatkowo gaz jest wtryskiwany za pomocą oddzielnych wtryskiwaczy które otwierają się w odpowiednim momencie (w Sigmach jest wtrysk półsekwencyjny tzn. na raz otwiera sie 2 wtryskiwacze i moment otwarcia jest wypośrodkowany miedzy tymi dwoma cylindrami w których - tak twierdził gaziarz). Ogólnie z instalacji mieszalnikowej zostać może parownik - jeśli jest odpowiedni do tego silnika - minimum powininien byc taki na 200 km lub najlepiej na 300 i zbiornik. Do wymiany jest cały sterownik i wtryskiwacze. Ja mam u siebie STAGA 300 - jak do tej pory chodzi bez zarzutu, jedynm mankamentem jest to że trzeba oddzielny emulator wtryskiwaczy (ale to na koszt gaziarza) bo niestety STAG nie potrafi sobie poradzić z emulacją wtryskiwaczy montowanych w Mitsubishi - na początku tez mi się swiecił CHECK ENGINE, pomogło zainstalowanie emulatora. Czy kontrola trakcji nie działa tego nie wiem bo u mnie nie działała od zawsze :/ (na benzynie też nie - wyłącza sie po kilku sekundach od włączenia silnika) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-05-2008, 10:46
|
|
|
Łukasz ale przy nie sekwencyjnym gazie też jest możliwość podpięcia urządzenia które emuluje prace wtrysków i chek nie świeci miałem tak w toyocie zwykła instalka na parowniku podejście gazu przez ssący ale miała dwa komputerki i jedem miał za zadanie symulować prace wtrysków dla komputera głównego |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-05-2008, 11:30
|
|
|
Ok to prawda, to urzadzonko które mam przy stagu pracuje zupełnie niezależnie. Ale mówiac szczerze co to za jazda na mieszalnikowej. Dobrym wyjściem jest montaż BLOSa który nie wymaga wiele zachodu. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|
|