Lampka kontroli silnika + spadek mocy i obrotów |
Autor |
Wiadomość |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2006, 15:08
|
|
|
jak zapala sie kontrolka CE to raczej nie przepustnica. Może być prawie wszystko poczynając od pedału przyśpieszenia poprzez przepływke, silnik krokowy do pompy wysokiego cisnienia.
Polecam raczej wizyte w ASO tam zobaczą co to za błąd, a o naprawie zdecydujesz sam. Niestety raczej w warunkach polowych nie odczytasz błędu w GDI ((
pozdro |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2006, 19:52
|
|
|
czyszczenie przepustnicy w sumie jeszcze zadnemu GDI nie zaszkodziło . Ja polecam czyszczenie całego dolotu. Możesz także odpiąc kleme a potem zaprogramowac kompa na nowo.
pozdro |
|
|
|
 |
smoq [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2006, 20:44
|
|
|
mam od jakiegoś czasu to samo w Galu GDI ->
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3838
jutro jade do mechanika na chwile, żeby zerknął co i jak, z tym że nie ma MUT'a, także nie odczytam błędów. Tak przez telefon to zasugerował przepustnicę. Jak będę wiedział coś więcej jutro, to dam znać |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2006, 21:11
|
|
|
fular napisał/a: | W sobotę jadę na test silnika. Dzisiaj zauważyłem, że coś mi tłumik brzęczy. Może to jest przyczyna zapalenia kontrolki pracy silnika. Samochód jest coraz bardziej mułowaty i dławi się przy dodawaniu gazu. |
moze jest problem z odprowadzaniem spalin? najlepiej zdiagnozowac blad na kompie i sie zastanawiac co dalej. |
|
|
|
 |
smoq [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2006, 10:48
|
|
|
Rozmawiałem właśnie z mechanikiem, niestety moja wizyta przełożyła się na poniedziałek, ale dowiedziałem się, że występujący u mnie błąd 91 to prawdopodobnie uszkodzony komputer sterujący przepustnicą. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 19-08-2006, 12:04
|
|
|
fular napisał/a: | Byłem dzisiaj u mechanika na teście komputera. Błędy jakie odczytano: 56, 95, 99, 91, 89. Mechanik uważa, że nie ma się czym przejmować. Co więcej, okazało się, że przednia częśc tłumika, elastyczny odcinek przed sondą lambda jest do wymiany. Myślę, że to może być przyczyna spadków mocy. Na marginesie, czy ma ktoś z was objaśnienie kodów? |
Oj poszukać
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3916 |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
leugdi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2006, 12:47
|
|
|
56 to czujnik ciśnienia paliwa - info z manuala |
|
|
|
 |
smoq [Usunięty]
|
Wysłany: 21-08-2006, 13:06
|
|
|
91 to "ETV Control" - Błąd komputera sterującego przepustnicą. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 21-08-2006, 19:46
|
|
|
I tak wypadałoby sprawdzić powtórnie po resecie pamięci czy jakieś błędy się powtórzyły . Komp zapamiętuje wszystkie błędy z jakieś okresu czasu . U mnie wyskoczył jakiś błąd wybierania wałka w skrzyni a raczej nigdy tego nie odczułem . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2006, 21:15
|
|
|
fular napisał/a: | Auto coraz badziej mi muli, dławi się i szarpie. Jutro jadę naprawić przednią częśc tłumika i przeczyścić przepustnicę. Chyba, że mogę ją sam przeczyścić. Tylko forum MKP jest cały czas zamknięte, a tam jest instrukcja jak to zrobić... |
przepustnice czyśc sam bo zasadniczo trzeba robić to dośc często i w taki sposób za bardzo prosta czynność dajesz zarobić komuś
Przepustnica to dwa wkrety, 4 śruby, i jedna spinka od silniczka.
Instrukcja do niczego nie jest potrzebna.
pozdro |
|
|
|
 |
smoq [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 17:31
|
|
|
Ja już mam problem rozwiązany - winowajcą był zimny lut w komputerze przepustnicy. |
|
|
|
 |
Tajger [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 18:40
|
|
|
Wtam.
Gdy zobaczylem ten post to przypomnialy mi sie moje problemy, też myslalem ze bedzie trzeba cos naprawic, ale okazalo sie na szczescie ze wystarczy zmienic stacje benzynowa z shell na bp. Przez pol roku jezdzilem na gowniatym V-power i myslalem ze ten samochod taki mulowaty musi byc i dwa razy na trasie zgasl i zapalala sie CE i brak totalny mocy. Przez rok jezdzilem bez problemow, ale dopiero gdy zmienilem kolejny raz koncern na Statoil to samochod jakby odmlodnial jakby z 20 KM gratis dawali. Mialem tez problemy dawniej z odpalaniem zimnego silnika - za 3 razem odpalal - a teraz za pierwszym czasem za drugim. Ostatnio zatankowalem na neste - 98 PB zeby nie bylo - i w polowie drogi z Bydgoszczy do Grudziadza zdechl. Na szcescie jechal ziomal i mnie podholowal na Orlen dolalem VERVY i ruszyl, a tak to krecilem rozrusznik i nic a paliwa byla 1/4 zbiornika - zeby nie bylo ze pusty .
Wiec wniosek jeden wiekszosc problemow z GDI to wina "wspanialego" polskiego paliwa. Nie dosc ze drogi sa jakie sa to paliwa tez i te wszystkie kontrole to chyba sciema tylko jakas czy cos .
3majcie sie NARA |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-09-2006, 18:53
|
|
|
Tajger napisał/a: | Przez pol roku jezdzilem na gowniatym V-power i myslalem ze ten samochod taki mulowaty musi byc i dwa razy na trasie zgasl |
...ja na szczescie jeszcze sie nie zawiodlem na paliffku shellowskim (choc tankuje zwykla pb95). Uważasz, ze na innym paliwku np. BP samochod bedzie bardziej zwawy itp???
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24302 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 18:55
|
|
|
Ja od zawsze powtarzam - Shell omijać szeeeerokim łukiem (piszę to bo przez pierwsze 1.5-2 lata przepłacałem za syf-pover). |
|
|
|
 |
Tajger [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 19:02
|
|
|
zgadzam sie w 100%, wlasnie twoj post - Krzyzak- w MKP zainspirowal mnie do zmiany koncernu na Statoil i wielkie dzieki za to "for you".
Przez 1,5 roku katowalem Cari na tych plynach to cud ze jeszcze smiga . |
|
|
|
 |
|