Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1,9 TD] problemy z silnikiem
Autor Wiadomość
jacekr2
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2008, 19:59   [Cari 1,9 TD] problemy z silnikiem

witammam nastepujący problem
otóż silnik w moim autku zaczął sie dziwnie zachowywać - tzn odgos jak traktor i tzw. twarda praca silnika i zasiwiecająca sie co raz kontrolka - check engine.
aby tego było mało rozleciało sie koło napędzające klimę, wspomaganie itd. - już wymienione.
Natomiast z silnikiem pojechałem do serwisu gdzie podpieli samochód do komputera i usuneli 7 błędów - i powiedzieli że nie wiedza co to jest, ale skierowali mnie do speca od diesli, ten po 10 sekundach słuchania powiedział, że jest to zawór kontowy wtrysku w pompie - koszt wymiany 550 zł i trezeba czekac na to 7 dni.
moje pytanie, czy ktos juz to przechodził i czy faktycznie to może pomóc?? bo co ciekawe jeszcze kilka dni temu samochód smigał jak szalony a teraz taki strasznie mułowaty jest.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 17-01-2008, 20:57   

Ja to miałem tyle że mi wysiadł całkiem że po odpaleniu kopcił jak stara lokomotywa a o jeżdzie w ogóle nie było mowy. Koszt 350 PLN nowy jakiś włoski zamiennik znajomy pompiarz mi sprowadził. Wymienisz sam jeśli masz klucz najlepiej płaski 24mm (chyba). Pózniej odłącz aku na minutkę błędy się wykasują i gotowe. Przy pierwszym odpaleniu może się zadławić gdyż paliwa w nowym czujniku nie będzie. A czujnik nazywa się CZUJNIK KOREKCJI POCZĄTKU KĄTA WTRYSKU tak przynajmniej znajomy mi zamawiał :D
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2008, 22:14   

kielurkk napisał/a:
klucz najlepiej płaski 24mm

Chyba 27 :)
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-01-2008, 21:04   

dylson napisał/a:
Chyba 27 :)


Możliwe nie pamiętam już to było trochę temu :oops:
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Joker82
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2008, 11:11   

Mi się rozpadło koło od pompy wody i zblokowało się z kołem pasowym na wale korbowym. Skutkiem tego był przeskoczony rozrząd o jeden ząbek. Autko paliło rewelacyjnie, klepało jak diabli, świeciła się kontrolka CE, był mułowaty i jak sprawdzałem błędy to było ich zbyt dużo żeby stwierdzić konkretną przyczynę dlatego po długim namyśle wywnioskowałem że to jest rozrząd przestawiony i się nie myliłem. od korekcji wtrysku też miałem komunikat błędu.
 
 
tlustychris 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 GLS TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 27
Skąd: lublin
Wysłany: 08-04-2008, 22:20   

witam
jestem nowy dlatego jesli napisze cos nie tak to z gory sorry. od jakiegos roku posiadam carisme 1.9td 98r
jezdzilem jakies pol roku i nagle pewnego dnia jadac rozpadlo mi sie kolo od pompy wtryskowej. co za tym idzie pogoely sie zawory i takie tam( dlugo by pisac)

jak sie okazalo pompa sie zatarla( nie wiem dlaczego- wiec jesli ktos moze wiedziec to prosze o porade). popmpe uzywana kupilem na allegro tyle ze z cari 97r no i brak bylo w niej immobilaisera czy cos takiego. zawiozlem do pewnej firmy zrobili= 350 zl( przelozenie tego czegos i komplet uszczelniaczy). w innej firmie wymienili mi zawory i sprawdzili glowice. wszystko ladnie zlozylem no i odwarzylem sie odpalic no i niby dziala. tylko mam maly problem:

otorz swieci mi sie pomaranczowa kontrolka- to chyba check engine jest( do konca nie wiem) wie ktos moze co to moze byc? prosze o pomoc
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 08-04-2008, 22:27   

tlustychris napisał/a:
otorz swieci mi sie pomaranczowa kontrolka- to chyba check engine jest( do konca nie wiem) wie ktos moze co to moze byc?

jeśli jest narysowany na niej taki silnik z wentylatorem chłodnicy to CE.
Kasowałeś błędy komputera? Odłączając klemę akumulatora na kilka minut ( ja stosuję pół godziny) zresetuj w ten sposób ECU i podłącz kleme i odpal i będziesz widział czy dalej są błędy. jeśli sa to wymrugaj je i będzie coś więcej wiadomo.
tlustychris napisał/a:
brak bylo w niej immobilaisera czy cos takiego

a czasami nie potencjometru gazu?????????????
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
tlustychris 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '98 GLS TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 27
Skąd: lublin
Wysłany: 08-04-2008, 22:51   

hmmmm moze i potencjometr- ni ebardzo sie znam. wiem tylko ze pompa z 97 nie ma takiego czujnika na gorze pompy i wlasnie takiego czegos z tylu( cokolwiek to jest)

probowalem odlaczyc i nie pomaga. zapomnialem dodac ze kontrolka nie swieci sie caly czas. swieci sie jak sie odpali a jesli doda sie mu troche gazu( naprawde niewiele) i potrzyma chwile tak to gasnie a jak sie pusci gaz to znowu sie swieci :/ jesli mozesz to dopomoz bo nie cche znowu 2 tysie w naprawe wsadzic
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 09-04-2008, 06:48   

No to klasyczny objaw źle ustawionego, lub padniętego potencjometru. Proponuję zrobić tak:
przekręć kluczyk w stacyjce, tak żeby podać napięcie na silnik, ale go nie odpalać, podepnij sie z woltomierzem do potencjometru, jedną końcówkę (czarną) do masy - gdzieś na silnik - drugą (czrewoną) do środkowego pinu we wtyczce od potencjometru (znajdziesz ją "jadąc" po kablu od potencjometra w stronę silnika). Jak sie wepniesz z woltomierzem, powinien pokazywać około 0.6V, jak ruszasz dźwignią od gazu to napięcie powinno wzrosnąć do ponad 4V przy maksymalnym wychyleniu dźwigni, jak puścisz spadnie znowu do ok. 0.6V - tak poznasz że dobrze się wpiąłeś we wtyczkę.
Jeżeli w stanie spoczynku masz mniej niż 0.6V, to musisz przestawić potencjometr, odkręcasz torksem dwie mocujące go śruby i przestawiasz, tak żeby uzyskać pożądaną wartość napięcia (0.6V...0.8V), potem przykręcasz śruby. I już kontrolka nie powinna Ci świecić, chyba że masz padnięty potencjometr całkiem, czego nie życzę bo kosztuje on bagatela 600PLN.
Mój jest "lekko" padnięty, ale kilkuminutowe moczenie w ropie pomogło na tyle, że teraz kontrolka zaświeci się tylko jak mi się to cholerstwo przestawi (mimo że śruby mam dokręcone, tylko nie zabezpieczone farbą przed popuszczaniem).

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
janusz362 
Forumowicz
janusz


Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 09-04-2008, 20:25   

witam,,
chłopaki gdzie jest silnik krokowy w CARI 1.8 Z 1996 ROKU
sory ze tak ni z gruchy i pietruchy ale musze wiedziec
dzieki i pozdro
_________________
olo
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 10-04-2008, 15:49   

Jeśli chodzi ci o silnik krokowy wolnych obrotów to o ile masz przepustnicę jak w Cari GDI przed liftem i gaz na linkę do niej podpięty to masz ten problem krokowca z głowy :) bo go nie ma chyba że masz inną przepustnicę i nie masz linki gazu do niej wpiętej to wtedy jest krokowiec.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
janusz362 
Forumowicz
janusz


Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 107
Skąd: Elbląg
Wysłany: 16-04-2008, 16:08   

faktycznie SAPHIRE silniczka krokowego u mnie brak
dzieki za rade pozdrawiam
_________________
olo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.