[Cari 1,9 TD] problemy z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 19:59 [Cari 1,9 TD] problemy z silnikiem
|
|
|
witammam nastepujący problem
otóż silnik w moim autku zaczął sie dziwnie zachowywać - tzn odgos jak traktor i tzw. twarda praca silnika i zasiwiecająca sie co raz kontrolka - check engine.
aby tego było mało rozleciało sie koło napędzające klimę, wspomaganie itd. - już wymienione.
Natomiast z silnikiem pojechałem do serwisu gdzie podpieli samochód do komputera i usuneli 7 błędów - i powiedzieli że nie wiedza co to jest, ale skierowali mnie do speca od diesli, ten po 10 sekundach słuchania powiedział, że jest to zawór kontowy wtrysku w pompie - koszt wymiany 550 zł i trezeba czekac na to 7 dni.
moje pytanie, czy ktos juz to przechodził i czy faktycznie to może pomóc?? bo co ciekawe jeszcze kilka dni temu samochód smigał jak szalony a teraz taki strasznie mułowaty jest. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 17-01-2008, 20:57
|
|
|
Ja to miałem tyle że mi wysiadł całkiem że po odpaleniu kopcił jak stara lokomotywa a o jeżdzie w ogóle nie było mowy. Koszt 350 PLN nowy jakiś włoski zamiennik znajomy pompiarz mi sprowadził. Wymienisz sam jeśli masz klucz najlepiej płaski 24mm (chyba). Pózniej odłącz aku na minutkę błędy się wykasują i gotowe. Przy pierwszym odpaleniu może się zadławić gdyż paliwa w nowym czujniku nie będzie. A czujnik nazywa się CZUJNIK KOREKCJI POCZĄTKU KĄTA WTRYSKU tak przynajmniej znajomy mi zamawiał |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2008, 22:14
|
|
|
kielurkk napisał/a: | klucz najlepiej płaski 24mm |
Chyba 27 |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 18-01-2008, 21:04
|
|
|
dylson napisał/a: | Chyba 27 |
Możliwe nie pamiętam już to było trochę temu |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
Joker82 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2008, 11:11
|
|
|
Mi się rozpadło koło od pompy wody i zblokowało się z kołem pasowym na wale korbowym. Skutkiem tego był przeskoczony rozrząd o jeden ząbek. Autko paliło rewelacyjnie, klepało jak diabli, świeciła się kontrolka CE, był mułowaty i jak sprawdzałem błędy to było ich zbyt dużo żeby stwierdzić konkretną przyczynę dlatego po długim namyśle wywnioskowałem że to jest rozrząd przestawiony i się nie myliłem. od korekcji wtrysku też miałem komunikat błędu. |
|
|
|
 |
tlustychris
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 GLS TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 27 Skąd: lublin
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:20
|
|
|
witam
jestem nowy dlatego jesli napisze cos nie tak to z gory sorry. od jakiegos roku posiadam carisme 1.9td 98r
jezdzilem jakies pol roku i nagle pewnego dnia jadac rozpadlo mi sie kolo od pompy wtryskowej. co za tym idzie pogoely sie zawory i takie tam( dlugo by pisac)
jak sie okazalo pompa sie zatarla( nie wiem dlaczego- wiec jesli ktos moze wiedziec to prosze o porade). popmpe uzywana kupilem na allegro tyle ze z cari 97r no i brak bylo w niej immobilaisera czy cos takiego. zawiozlem do pewnej firmy zrobili= 350 zl( przelozenie tego czegos i komplet uszczelniaczy). w innej firmie wymienili mi zawory i sprawdzili glowice. wszystko ladnie zlozylem no i odwarzylem sie odpalic no i niby dziala. tylko mam maly problem:
otorz swieci mi sie pomaranczowa kontrolka- to chyba check engine jest( do konca nie wiem) wie ktos moze co to moze byc? prosze o pomoc |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:27
|
|
|
tlustychris napisał/a: | otorz swieci mi sie pomaranczowa kontrolka- to chyba check engine jest( do konca nie wiem) wie ktos moze co to moze byc? |
jeśli jest narysowany na niej taki silnik z wentylatorem chłodnicy to CE.
Kasowałeś błędy komputera? Odłączając klemę akumulatora na kilka minut ( ja stosuję pół godziny) zresetuj w ten sposób ECU i podłącz kleme i odpal i będziesz widział czy dalej są błędy. jeśli sa to wymrugaj je i będzie coś więcej wiadomo.
tlustychris napisał/a: | brak bylo w niej immobilaisera czy cos takiego |
a czasami nie potencjometru gazu????????????? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
tlustychris
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma '98 GLS TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 27 Skąd: lublin
|
Wysłany: 08-04-2008, 22:51
|
|
|
hmmmm moze i potencjometr- ni ebardzo sie znam. wiem tylko ze pompa z 97 nie ma takiego czujnika na gorze pompy i wlasnie takiego czegos z tylu( cokolwiek to jest)
probowalem odlaczyc i nie pomaga. zapomnialem dodac ze kontrolka nie swieci sie caly czas. swieci sie jak sie odpali a jesli doda sie mu troche gazu( naprawde niewiele) i potrzyma chwile tak to gasnie a jak sie pusci gaz to znowu sie swieci :/ jesli mozesz to dopomoz bo nie cche znowu 2 tysie w naprawe wsadzic |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 09-04-2008, 06:48
|
|
|
No to klasyczny objaw źle ustawionego, lub padniętego potencjometru. Proponuję zrobić tak:
przekręć kluczyk w stacyjce, tak żeby podać napięcie na silnik, ale go nie odpalać, podepnij sie z woltomierzem do potencjometru, jedną końcówkę (czarną) do masy - gdzieś na silnik - drugą (czrewoną) do środkowego pinu we wtyczce od potencjometru (znajdziesz ją "jadąc" po kablu od potencjometra w stronę silnika). Jak sie wepniesz z woltomierzem, powinien pokazywać około 0.6V, jak ruszasz dźwignią od gazu to napięcie powinno wzrosnąć do ponad 4V przy maksymalnym wychyleniu dźwigni, jak puścisz spadnie znowu do ok. 0.6V - tak poznasz że dobrze się wpiąłeś we wtyczkę.
Jeżeli w stanie spoczynku masz mniej niż 0.6V, to musisz przestawić potencjometr, odkręcasz torksem dwie mocujące go śruby i przestawiasz, tak żeby uzyskać pożądaną wartość napięcia (0.6V...0.8V), potem przykręcasz śruby. I już kontrolka nie powinna Ci świecić, chyba że masz padnięty potencjometr całkiem, czego nie życzę bo kosztuje on bagatela 600PLN.
Mój jest "lekko" padnięty, ale kilkuminutowe moczenie w ropie pomogło na tyle, że teraz kontrolka zaświeci się tylko jak mi się to cholerstwo przestawi (mimo że śruby mam dokręcone, tylko nie zabezpieczone farbą przed popuszczaniem).
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
janusz362
Forumowicz janusz

Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 09-04-2008, 20:25
|
|
|
witam,,
chłopaki gdzie jest silnik krokowy w CARI 1.8 Z 1996 ROKU
sory ze tak ni z gruchy i pietruchy ale musze wiedziec
dzieki i pozdro |
_________________ olo |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10-04-2008, 15:49
|
|
|
Jeśli chodzi ci o silnik krokowy wolnych obrotów to o ile masz przepustnicę jak w Cari GDI przed liftem i gaz na linkę do niej podpięty to masz ten problem krokowca z głowy bo go nie ma chyba że masz inną przepustnicę i nie masz linki gazu do niej wpiętej to wtedy jest krokowiec. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
janusz362
Forumowicz janusz

Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 16-04-2008, 16:08
|
|
|
faktycznie SAPHIRE silniczka krokowego u mnie brak
dzieki za rade pozdrawiam |
_________________ olo |
|
|
|
 |
|