 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
marconnes [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 19:31 [Cari 1.6] skrzynia biegów
|
|
|
Cześć.Mam problem z biegami osiem miesięcy temu wymieniłem tulejki na drążku jakiś czas jeszcze był problem,ale póżniej ustąpił teraz wróćił chodzi o biegi(1,2,3)Wchodzą tak jakby się gdzieś przycinały a następnie wskakują.Usterka ta występuje nierównomiernie czasami jadę i się nic nie dzieje a następnym razem kilka razy po rząd- nie ma zgrzytów.Nie wiem co robić czy jest gdzieś luz czy chodzi o skrzynię.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 22:54
|
|
|
Tulejki tulejkami a są tam jeszcze inne elementy które też się zużywają. Przyczyną może być panewka w której chodzi ramię od wybieraka. Taka panewka w serwisie kosztuje około 50zł. Warto wymienić, u mnie jak to wszystko się rozsypało to uszkodziło się mocowanie owej panewki i narobiłem sobie sporo problemów.
Na forum też ktoś opisywał, że wymieniał wszystkie elementy które znajdują się przy samym lewarku. |
|
|
|
 |
marconnes [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2008, 14:49
|
|
|
Dzięki spróbuje coś słyszałem o tej panewce czy jtoest guma
[ Dodano: 18-03-2008, 12:45 ]
Sebancisz, cześć czy mógłbyś mi jakoś lepiej opisać jak wygląda panewka przy wybieraku czy czasem składa się z dwuch elementów, w to chodzi szpic wybieraka? |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 16:07
|
|
|
Wygłąda to tak jak by walec rozcioł na pół, składa się z dwóch części i w środku jest miejsce na kólkę (koniec drążka wybieraka zakończony jest taką "kólką"). |
|
|
|
 |
marconnes [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 16:30
|
|
|
jest tam coś takiego dwa elementy stykają się płaską stroną do siebie sprawdzałem tulejki te co wymieniłem i są dobre więc trzeba spróbować tą panewkę wymiana chyba nie jest skomplikowana? |
|
|
|
 |
Morphinum [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 20:38
|
|
|
Witam wszystkich, oto wczoraj stałem się posiadaczem Carismy i mam bardzo podobny problem. Ciężko wchodzi 1 bieg, ale biegi nie wyskakują, obejrzałem mechanizm na kanale i faktycznie widać, że tulejki są wyrobione, poza tym coś się trze - skrzypi. Mam pytanie czy faktycznie jest to wina tylko cięgna z resztą zewnętrznych elementów, czy może być coś ze skrzynią? Oraz jaki jest orientacyjny koszt wszystkich elementów, które należy wymienić? |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 09:11
|
|
|
Tulejki 100 zł, panewka 50 zł. Wymień sobie olej w skrzyni. Po kupnie wymieniłem rutynowo wszystkie płyny, paski itd. o skrzyni zapomniałem i bardzo tego żałuję.
[ Dodano: 20-03-2008, 09:14 ]
Panuje opinia, że w volvo te tulejki są lepszej jakości, (volvo 40 ma taką samą skrzynię ) ja chyba na wymianę pojadę właśnie do "szwedów" |
|
|
|
 |
szolim25 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 19:10
|
|
|
Witam. Mam pytanko, a mianowicie czy to normalne, że lewarek od zmiany biegów jak jest na biegu to ma dość duże luzy, tzn. np. lewarek jest w pozycji 3-ciego biegu to luz jest ok.1 cm w prawą strone??? Szukałem na forum, ale nić nie znalazłem tylko o tulejkach pełno tematów..... |
|
|
|
 |
Morphinum [Usunięty]
|
Wysłany: 20-03-2008, 20:41
|
|
|
Chyba normalne, w każdym bądź razie u mnie tez tak jest, przykładowo 3 chodzi na boki ok 1-2 cm od punktu w którym sama się ustawia. Biegi krańcowe chodzą ok 1 cm w strony przeciwne do wychylenia drążka...
Weź tylko małą poprawkę na to, że u mnie w chwili obecnej mechanizm jest trochę wyrobiony ale jak wymienię tulejki to napiszę jak chodzi. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 23:08
|
|
|
Mam kilka pytań odnosnie panewki przy skrzyni cari 1.6 97r
Bo szykuje sie do wymiany na wszelki wypadek tego elementu
1 i 2 bieg niezbyt mi wchodzą (jestem po wymianie tulejek)
1) Ile może kosztować panewka + wymiana w serwisie VOLVO ?
2) Czy potrzeba spuszczać olej aby to wykonać ?
3) Zobaczyłbym sam co i jak ale nie mam kanału,
Czy dobrze rozumiem, panewka jest tam gdzie drążek wchodzi do skrzyni,
nad gumową harmonijką ?
Jakieś inne rady i wskazówki na ten temat mile widziane |
|
|
|
 |
Morphinum [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 10:29
|
|
|
Tak, panewka jest tam gdzie mówisz, u mnie problem z jedynką zakończył się po lekkiej regeneracji tulejek, po prostu nie chciało mi się jechać do sklepu a jedna cieniutka podkładka załatwiła sprawę. Zakładam, że skoro nie masz kanału to sam tulejek nie wymieniałeś a jeśli tak jak ja nie masz zaufania do mechaników, to wejdź jednak jakoś pod samochód i sprawdź czy mimo wymiany nie masz luzów na tulejkach. Cały mechanizm jest bardzo prosty ale niestety bardzo wrażliwy na luzy na tych tulejkach. Najlepiej weź środkowy drążek cięgna i spróbuj poobracać wokół własnej osi, nie powinieneś mieć luzu.
Panewki nie rozkręcałem ale z tego co widziałem na kanale po usunięciu zawleczki panewka z drążkiem powinna się ładnie wysunąć od spodu, ale to niech już ktoś obeznany się wypowie. |
|
|
|
 |
Sebancisz [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2008, 14:59
|
|
|
Ceny w volvo nie znam, oleju nie trzeba zlewać ze skrzyni a panewka faktycznie wsówna jest w dół. Powinna wyjśc razem z drążkiem od wybieraka, po usunięciu zawleczki. Zawleczka jest wpięta od dołu (w kształcie litery "C") do jej zdemontowania i założenia przydadzą się specjalne cążki których cienkie końce zagięte są pod kątem 90 stopni. Na końcach zawleczki są małe otwory w które trzeba włożyś szczypce, po delikatnym ściśnięciu zawleczka powinna wyjść bez większych problemów.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 12:56
|
|
|
Byłem dziś w volvo, widziałem ten element,
panewka to 2-częsciowy plastik z kawałeczkiem gumy zatrzaskiwany na
drązku... no chyba że pokazali mi złą częśc ?
Umówiłem sie na wymianę:
Deklarowana cena 45zł za panewkę +25 zł wymiana
Jak będzie w rzeczywistosci napisze za kilka dni
[ Dodano: 17-04-2008, 15:54 ]
Byłem w volvo, na dzień dobry dostałem wstępne oszacowanie kosztów ponad 3 razy wyższe niż ustalałem wczesniej
Ale że człowiek głupi nie jest, zanim podpisałem wyjaśniłem pomyłkę.
Oddałem kluczyki, poczekałem 30 min.
Plastykowy zatrzask na drązku wymieniony.
Zapłaciłem 45,14zł za element + 20 zł wymina = 65,14
(Jak na ASO to nie najgorzej)
Mam wrażenie, ze wsteczny lepiej wchodzi, reszta bez zmian...
pozdr |
|
|
|
 |
|
|