 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nazwy części po niemiecku |
Autor |
Wiadomość |
gadzior [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:57 Nazwy części po niemiecku
|
|
|
Witam
Jestem świeżo po zakupie Carismy GDI rocznik 2000.
Mam kilka rachunków z zeszłego roku.
Przebieg z rachunków, książki serwisowej wygląda na oryginalny 96kkm.
Część części rozszyfrowałem ale parę nazw jest dla mnie tajemnicą.
Czy ktoś może wie co oznacza:
Kipphebel (wymienione 16 szt)
Hydrostóssel (również 16 szt) chyba popychacze
Co mogło być przyczyną wymiany tych części (czyżby pęknięty pasek??)??
I jeszcze (chyba części rozrządu)
Zahnriemen
Zylinderkopfschraubensatz
Zylinderkopfdichtung
Abgaskrummerdichtung
Spannrolle
Umlenrolle
Dichtung NW-Lag
Ventildeckeldichtung
Ansaugkrummerdichtung
Olboster
Czy ktoś orientuje się w możliwościach byłego serwisu Mitsu w Radomiu na Langiewicza??
P.S.
deadly może będziesz miał czas kiedyś obejrzeć i posłuchać moją cari jak już będe miał blachy, ubezpieczenie i będę mógł ruszyć.
Więcej moich spostrzeżeń z pierwszych 300 km przejechanych opisze w innym temacie jak cari umyje i cykne jakieś zdjęcia |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
Bonfire [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 15:27
|
|
|
Zahnriemen -> pasek zębaty (rozrządu)
Zylinderkopfschraubensatz -> komplet śrub w głowicy (lub coś takiego)
Zylinderkopfdichtung -> uszczelka pod głowicą
Abgaskrummerdichtung -> uszczelka kolektora (ale tu nie jestem na 100% pewien)
Spannrolle -> napinacz
Umlenrolle -> rolka (chodzi o rozrząd)
Ventildeckeldichtung -> uszczelka pokrywy silnika
Ansaugkrummerdichtung -> uszczelka kolektora ssącego (to chyba przepustnica)
Olboster -> tego nie wiem (sprawdź czy dobrze napisałeś, powinno być chyba Öl...)
Hydrostössel to chyba faktycznie popychacze a kipphebel to nie wiem.
Jak na ten przebieg to sporo tego było wymienione, rozrząd to normalka ale reszta
No ale dla Ciebie tym lepiej (pod warunkiem, że na oryginalnych częściach).
Dziwi mnie tylko, że pompa wodna nie wymieniona razem z rozrządem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gadzior [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 17:58
|
|
|
Bonfire napisał/a: |
Ansaugkrummerdichtung -> uszczelka kolektora ssącego (to chyba przepustnica)
Olboster -> tego nie wiem (sprawdź czy dobrze napisałeś, powinno być chyba Öl...)
Hydrostössel to chyba faktycznie popychacze a kipphebel to nie wiem.
Jak na ten przebieg to sporo tego było wymienione, rozrząd to normalka ale reszta
No ale dla Ciebie tym lepiej (pod warunkiem, że na oryginalnych częściach).
Dziwi mnie tylko, że pompa wodna nie wymieniona razem z rozrządem.
Pozdrawiam |
Dziękuje serdecznie za odpowiedź.
Rzeczywiście zakres wymiany dosyć szeroki.
Co do Ölboster to masz racje nie chciało misie szukać umlautu
Ciekawe co to ten kipphebel.
Gigant87 próbowałem nie tylko w tym. Nawet z niemieckiego na angielski a potem na polski i nie wszystko było. |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 19:59
|
|
|
kipp - przechylać
hebel - drążek , dżwignia |
|
|
|
 |
XL
Mitsumaniak Rycerz Dżidiaj
Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 142 Skąd: Bytom-Rozbark
|
Wysłany: 16-04-2008, 21:53
|
|
|
Kipphebel to wg słownika wahacz. Oczywiście to bzdura, chodzi chyba o dźwigienki zaworowe. Wygląda na to, że usiłowano w sposób profesjonalny zlikwidować klekot popychaczy. Ciekawe, z jakim efektem?
Pozdrawiam, XL |
|
|
|
 |
gadzior [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:31
|
|
|
Całość tego rachunku opiewa na 1470 Euro
Do tego mam wypisek z badań:
http://www.flickr.com/pho...N02/2418800561/
Jak na moje oko wszystko w normie.
Co do głośności "cykania".
Po odpaleniu silnika jest ono dosyć słyszalne. Później jest trochę ciszej ale na postoju dalej słychać.
Podczas jazdy nie daje się poznać, że to GDI jak dla mnie jest cicho (tylko opony zimówki mocno szumią ). |
|
|
|
 |
|
|