Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nazwy części po niemiecku
Autor Wiadomość
gadzior
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 09:57   Nazwy części po niemiecku

Witam
Jestem świeżo po zakupie Carismy GDI rocznik 2000.
Mam kilka rachunków z zeszłego roku.
Przebieg z rachunków, książki serwisowej wygląda na oryginalny 96kkm.
Część części rozszyfrowałem ale parę nazw jest dla mnie tajemnicą.
Czy ktoś może wie co oznacza:

Kipphebel (wymienione 16 szt)
Hydrostóssel (również 16 szt) chyba popychacze

Co mogło być przyczyną wymiany tych części (czyżby pęknięty pasek??)??

I jeszcze (chyba części rozrządu)
Zahnriemen
Zylinderkopfschraubensatz
Zylinderkopfdichtung
Abgaskrummerdichtung
Spannrolle
Umlenrolle
Dichtung NW-Lag
Ventildeckeldichtung
Ansaugkrummerdichtung
Olboster

Czy ktoś orientuje się w możliwościach byłego serwisu Mitsu w Radomiu na Langiewicza??

P.S.
deadly może będziesz miał czas kiedyś obejrzeć i posłuchać moją cari jak już będe miał blachy, ubezpieczenie i będę mógł ruszyć.

Więcej moich spostrzeżeń z pierwszych 300 km przejechanych opisze w innym temacie jak cari umyje i cykne jakieś zdjęcia :D
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-04-2008, 12:36   

polecam www.ling.pl
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Bonfire
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 15:27   

Zahnriemen -> pasek zębaty (rozrządu)
Zylinderkopfschraubensatz -> komplet śrub w głowicy (lub coś takiego)
Zylinderkopfdichtung -> uszczelka pod głowicą
Abgaskrummerdichtung -> uszczelka kolektora (ale tu nie jestem na 100% pewien)
Spannrolle -> napinacz
Umlenrolle -> rolka (chodzi o rozrząd)
Ventildeckeldichtung -> uszczelka pokrywy silnika
Ansaugkrummerdichtung -> uszczelka kolektora ssącego (to chyba przepustnica)
Olboster -> tego nie wiem (sprawdź czy dobrze napisałeś, powinno być chyba Öl...)

Hydrostössel to chyba faktycznie popychacze a kipphebel to nie wiem.

Jak na ten przebieg to sporo tego było wymienione, rozrząd to normalka ale reszta :?
No ale dla Ciebie tym lepiej (pod warunkiem, że na oryginalnych częściach).
Dziwi mnie tylko, że pompa wodna nie wymieniona razem z rozrządem.

Pozdrawiam
 
 
gadzior
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 17:58   

Bonfire napisał/a:


Ansaugkrummerdichtung -> uszczelka kolektora ssącego (to chyba przepustnica)
Olboster -> tego nie wiem (sprawdź czy dobrze napisałeś, powinno być chyba Öl...)

Hydrostössel to chyba faktycznie popychacze a kipphebel to nie wiem.

Jak na ten przebieg to sporo tego było wymienione, rozrząd to normalka ale reszta :?
No ale dla Ciebie tym lepiej (pod warunkiem, że na oryginalnych częściach).
Dziwi mnie tylko, że pompa wodna nie wymieniona razem z rozrządem.

Pozdrawiam


Dziękuje serdecznie za odpowiedź.
Rzeczywiście zakres wymiany dosyć szeroki.
Co do Ölboster to masz racje nie chciało misie szukać umlautu :oops:

Ciekawe co to ten kipphebel.


Gigant87 próbowałem nie tylko w tym. Nawet z niemieckiego na angielski a potem na polski i nie wszystko było. :(
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 19:59   

kipp - przechylać
hebel - drążek , dżwignia
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 16-04-2008, 21:53   

Kipphebel to wg słownika wahacz. Oczywiście to bzdura, chodzi chyba o dźwigienki zaworowe. Wygląda na to, że usiłowano w sposób profesjonalny zlikwidować klekot popychaczy. Ciekawe, z jakim efektem?

Pozdrawiam, XL
 
 
gadzior
[Usunięty]

Wysłany: 16-04-2008, 22:31   

Całość tego rachunku opiewa na 1470 Euro :shock:
Do tego mam wypisek z badań:

http://www.flickr.com/pho...N02/2418800561/
Jak na moje oko wszystko w normie.

Co do głośności "cykania".
Po odpaleniu silnika jest ono dosyć słyszalne. Później jest trochę ciszej ale na postoju dalej słychać.
Podczas jazdy nie daje się poznać, że to GDI jak dla mnie jest cicho (tylko opony zimówki mocno szumią :mrgreen: ).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.