Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxW] Swap 4G63 do GDI
Autor Wiadomość
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-02-2014, 13:34   [EAxW] Swap 4G63 do GDI

Witajcie,


robiąc listę tego co muszę kupić do Gala zastanawiam się nad zakupem jakiegoś 2.4 GDI w kombi i zrobieniem swapu mojego 4g63. Jeśli trafiłaby się jakaś buda po lifice, najlepiej w Avance za nie dużą kase... Zrobienie blacharki w moim aucie to ok 1200 zł i tydzień minimum auto u blacharza. Przekładkę mógłbym zrobić sam - mam miejsce i narzędzia. Dawce też mam z czego w nim kupa gratów (nowy przedni zawias, z tyłu w trakcie remontu, garnięte hamulce dwutłoczkowe, silnik zaraz dostanie nowy rozrząd, wszystkie wycieki opanowane, ogarnięta instalacja lpg itp). Gale w wersji GDI w ładny stanie są naprawdę za nie dużą kase, do tego często w skórze którą i tak chciałem kupić.

Jak sądzicie ma to sens? 2.5 nie chce bo 2.0 mi póki co starcza, samochód pracuje a wiadomo że mimo wszystko eksploatacja jest droższa - więcej świec, bardziej skomplikowany rozrząd etc. Jak miałbym zmieniac auto na takie ponad 12 tys to raczej byłby to Lancer ok 2005 roku.

Co sądzicie o takim swapie? Dużo jest problemów? Rozumiem że wiązka, ecu itp ląduje od 2.0.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2014, 13:59   

Wszystkie częsci będziesz miał na miejscu więc bez większych problemów dasz rade, kompletny silnik z osprzętem plus wiązka ze sterowaniem, bylebyś trafił na blacharsko lepsza sztukę.
Musisz dodatkowo pamiętać o zmianach w dowodzie (poprzez wykonanie przeglądu uzupełniającego w tym LPG)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-02-2014, 14:03   

No i tak sobie właśnie zdałem sprawę że będzie to 2.4 więc większe oc. Mam rację?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 02-02-2014, 14:11   

Łysy88, nie masz racji :D .
Zakładasz silnik, który występował w danym modelu, więc z kwitem od diagnosty nie będzie problemu.
Potem Wydział Komunikacji - zmiana pojemności i ubezpieczyciel.
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-02-2014, 14:18   

Czyli kupuje 2.4, potem robie swap na 2.0, jadę na stację diagnostyczną i robię przegląd. Następnie do WK zmiana pojemności i rejestracja tak? VIN zostaje budy taki jaki był. A jak wygląda sprawa z łapami silnika i ewentualnie z automatyczną skrzynią biegów (tiptronic). Skrzynia i łapy silnika spasują?


Szczerze to bym zostawił sobie GDI ale boje się spalania... Gdyby jeszcze było na poziomie 8 L w mieście to bym zostawił GDI, 2.0 pali mi ok 13 litrów gazu w Warszawie a na trasie po autostradzie z dopuszczalną prędkością bez klimatyzacji ok 12. Da się zejść poniżej 10 ale to do 100 km/h
 
 
Pawlacz 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 122
Skąd: Włocławek
Wysłany: 02-02-2014, 14:39   

Szczerze to bym zostawił sobie GDI ale boje się spalania... Gdyby jeszcze było na poziomie 8 L w mieście to bym zostawił GDI, 2.0 pali mi ok 13 litrów gazu w Warszawie a na trasie po autostradzie z dopuszczalną prędkością bez klimatyzacji ok 12. Da się zejść poniżej 10 ale to do 100 km/h
Może pomyśl o V6. Ja mam spalanie identyczne z tym co napisałeś, przy czym ja zawsze jeżdżę na klimie. Jedyna różnica Włocławek to nie Warszawa i nie stoję tyle w korkach.
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 02-02-2014, 15:31   

mkm napisał/a:

Zakładasz silnik, który występował w danym modelu, więc z kwitem od diagnosty nie będzie problemu.


a jak montujesz silnik nie z tego modelu to jak to wygląda?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-02-2014, 15:49   

Pawlacz napisał/a:
Szczerze to bym zostawił sobie GDI ale boje się spalania... Gdyby jeszcze było na poziomie 8 L w mieście to bym zostawił GDI, 2.0 pali mi ok 13 litrów gazu w Warszawie a na trasie po autostradzie z dopuszczalną prędkością bez klimatyzacji ok 12. Da się zejść poniżej 10 ale to do 100 km/h
Może pomyśl o V6. Ja mam spalanie identyczne z tym co napisałeś, przy czym ja zawsze jeżdżę na klimie. Jedyna różnica Włocławek to nie Warszawa i nie stoję tyle w korkach.


Tak ale V6 kosztuje w eksploatacji, więcej świec, więcej przewodów, droższy rozrząd itp. U mnie samochód robi naprawdę dużo kilometrów, potrafię nawet ok 4 tys tygodniowo, jak mam dużo pracy a to daje jakieś 16 tys miesięcznie więc... Powiecie że takie koszta nie są tak częste jak paliwo ale zdarzało mi się prawie dwa razy w miesiącu zmienić olej a znam ludzi co raz w miesiącu tankują do pełna i im starcza :P
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 02-02-2014, 16:07   

tomek84 napisał/a:
mkm napisał/a:

Zakładasz silnik, który występował w danym modelu, więc z kwitem od diagnosty nie będzie problemu.

a jak montujesz silnik nie z tego modelu to jak to wygląda?

Niby tak samo, tylko trochę trudniej (a czasem niemożliwe).
Papiery na silnik, rachunek/faktura z warsztatu który go przekładał, rzeczoznawca, diagnosta, wydział komunikacji.
Przy opcji „silnik z innej marki” na każdym etapie możesz usłyszeć, że auto w takim zestawieniu nie ma homologacji i przez to go nie zarejestrują, lub zakwestionować profesjonalizm wykonania poszczególnych części (np. spawów na poduszce, podłużnicach)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2014, 16:43   

mkm, to chyba nie jest aż takie dramatyczne, przeciez silnik to element wymienny a w urzedach nie weryfikują czy dany silnik nalezy do owego producenta, tymbardziej jezeli auto przejdzie uzupełniający przegląd techniczny (wtedy podważaliby wiedze diagnosty i kończyłoby to się sądowo)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 02-02-2014, 16:50   

robertdg, a dane dotyczące choćby masy?
Tu nie podważasz wiedzy diagnosty - auto niehomologowane, diagnosta umywa ręce.
Między innymi dlatego potrzeba w tym przypadku rzeczoznawcy.

Wiadomo, że wszystko zależy od województwa i człowieka w okienku, ale nie jest różowo.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-02-2014, 16:55   

Diagności mogą zwazyć i dokonać odpowiedniej adnotacji, wtedy urzędowo następuje zmiana owych danych w dowodzie jezeli występowały, dokładnie tak samo jak kupujesz dostawczaka pod kontener, a po pewnym czasie kontener Cię nie urządza i potrzebujesz zmienić zabudowe na wywrotke, wtedy załatwiasz wszelkie zmiany na stacji diagnostycznej, dostajesz papier i dokonujesz odpowiednich adnotacji w urządzie.

Wiem, że rózowo nie jest ale jak dotąd to najlepiej wspominam Krakowski wydział komunikacji ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 02-02-2014, 17:07   

Łysy88 napisał/a:
Zrobienie blacharki w moim aucie to ok 1200 zł
to masz chyba prawie nową karoserię :) Za woskowanie trzeba zapłacić drożej.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Łysy88 
Mitsumaniak
Pasjonata


Auto: Mitsubishi Galant EA5W Avance!
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Kwi 2013
Posty: 592
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-02-2014, 17:16   

Witek vel Mysza napisał/a:
Łysy88 napisał/a:
Zrobienie blacharki w moim aucie to ok 1200 zł
to masz chyba prawie nową karoserię :) Za woskowanie trzeba zapłacić drożej.



Skąd taki pomysł? Cena za zrobienie nadkoli i kielichów przednich. Są tacy co i za 800 zł chcą to zrobić. Powiedz zatem jaka cena jest realna? Chcesz samochód 15sto letni wart 5-8 tys robić za 3-4 tysie? dla mnie już 2 tys to za dużo jak na takiej wartości auto i mija się z celem.
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-02-2014, 18:18   

Łysy88, najtańsze reperaturki znalazłem w zeszłym roku za 108 zł plus 20 zł przesyłka daje to 236 zł, w przypadku ich wstawiania konieczne jest lakierowanie dwóch elementów(wiesz pewnie ile to kosztuje) przyjmijmy 600 zł. To już masz powyżej 800... a gdzie koszt wspawania repraturek(nie mówiąc jeżeli masz skorodowane nadkole wewnętrzne), ewentualnej konserwacji nadkoli po robocie(choć to akurat możesz sam zrobić), i naprawy kielichów. Trudno oczekiwać, żeby dobry fachowiec, który musi opłacić koszt warsztatu, podatek oraz zus pracował za tyle co babka na kasie w bierdonce. Ceny jakie znam za robotę kielichów to od 100-200 zł szt. choć te co widziałem zrobione za stówkę(własne przygotowywanie wszystkiego) nie były warte ani grosza, wiadomo nie musi być to regułą.
Moja znajoma za reperaturkę jej wstawienie, wyciągnięcie wgniecenia błotnika przedniego bez demontażu, oraz wyciągnięcie/wypchnięcie wgniecenia w plastikowym zderzaku tylnym, w Nissanie Almerze zapłaciła 450 zł. Co do jakości się nie wypowiem.

Jeżeli natomiast nie ma konieczności wstawiana reperaturek, to nie widzę sensu zlecania tego blacharzowi, bez problemu sam ogarniesz :) W sumie jak tyle jeździsz to nadkola tylne nie mają wpływu na bezpieczeństwo, więc jak nie zamierzasz nim długo jeździć to bym temat olał
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.