Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2 pytania.
Autor Wiadomość
smygi
[Usunięty]

  Wysłany: 20-04-2008, 00:07   2 pytania.

Witam. Od niedawna posiadam Sigme w automacie i zastanawia mnie do czego właściwie służy przycis "O/D". I jeszcze jedno jakie żarówki są potrzebne do przeciwmgłowych przednich? Z góry dziekuje za pomoc.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-04-2008, 11:26   

halogeny i swiatła długie żar .H3 natomiast krótkie H4 :biggrin:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2008, 11:50   

Tak najprościej O/D to po prostu redukcja o 1 bieg niżej z 4 na 3 np. chcesz szybko wyprzedzić włącz O/D i gaz - możesz używać też kick down przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu wtedy skrzynia redukuje i silnik wpada na wysokie obroty co umożliwia Ci szybkie wyprzedzanie - podobnie przycisk power z boku lewarka zmiany biegów (piszę oczywiście o automacie) z tym że na tym power trzyma wyższe obroty do około 120km/h i zalecany jest do jazdy w mieście oczywiście nie cały czas gdyż jak wiesz kontrolka pali się na pomarańczowo sugerując aby nie jechać na niższych biegach dłużej niż uznasz to za stosowne czyli po wyprzedzeniu itd. itp. miłej jazdy! :wink:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-04-2008, 13:19   Re: 2 pytania.

smygi napisał/a:
Witam. Od niedawna posiadam Sigme w automacie i zastanawia mnie do czego właściwie służy przycis "O/D". I jeszcze jedno jakie żarówki są potrzebne do przeciwmgłowych przednich? Z góry dziekuje za pomoc.


Dla uściślenia OD wylacza 4ty bieg. Wtedy skrzynia jedzie co najwyżej na 3cim biegu.
Jak pisał Syski - przydatne do wyprzedzania albo podjazdów pod ostre wzniesienie z większą prędkością (u mnie skrzynia dość niechętnie redukuje bieg na niższy jak jadę ponad 100 kmh (nawet w trybie power - musze wciskać zeby był kickdown ale nie lubie sie przemęczać ;-) a na 4ce czasem nie daje rady za bardzo - słabo sie zbiera pod góre jak jest poniżej 3000 obrotów) więc wtedy mozna sobie wymusić redukcje.
Jest to odpowiednik położenia "3" w niektórych innych skrzyniach.
Ogólnie rzecz biorąc położenie dźwgni i dostępne biegi (skrzynia nie przełozy biegu na wyższy czyli można piłować do odcięcia :-) (~7500 rpm) :
L - 1,
2 - 1,2,
D i OD OFF (lampka na desce swieci się) - 1,2,3
D i OD ON - 1,2,3,4
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
smygi
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2008, 22:01   

heh wielkie dzięki :wink:
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-04-2008, 00:11   

syski napisał/a:
przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu
wy naprawdę macie w Sigmach pod pedałem gazu jakiś przycisk? ja u siebie szukałem (co prawda Colt) ale nie znalazłem, a kick down jak najbardziej mam
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-04-2008, 00:14   

tomusn napisał/a:
syski napisał/a:
przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu
wy naprawdę macie w Sigmach pod pedałem gazu jakiś przycisk? ja u siebie szukałem (co prawda Colt) ale nie znalazłem, a kick down jak najbardziej mam

No jest taki mały guziczek, tak to wygląda:

W każdym automacie to jest, w autach z hydraulicznie sterowaną skrzynią załączało odpowiedni elektro-zawór który zmieniał cisnienie oleju i wymuszał redukcje biegu, moze w Coltach jest jakoś ukryty w innym miejscu ale jakoś musi być zrobione
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 22-04-2008, 00:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-04-2008, 00:23   

lukasz12 napisał/a:
tomusn napisał/a:
syski napisał/a:
przyciśnij pedał gazu do końca aż poczujesz włączenie przycisku który znajduje się pod pedałem gazu
wy naprawdę macie w Sigmach pod pedałem gazu jakiś przycisk? ja u siebie szukałem (co prawda Colt) ale nie znalazłem, a kick down jak najbardziej mam

No jest taki mały guziczek, w każdym automacie to chyba jest, w autach z hydraulicznie sterowaną skrzynią załączało odpowiedni elektro-zawór który zmieniał cisnienie oleju i wymuszał redukcje biegu, moze w Coltach jest jakoś ukryty w innym miejscu ale jakoś musi być zrobione
no ja własnie liczę na ten elektrozawór, bo u mnie redukcja następuje przy 60% przepustnicy na POWER i jakieś 90% podczas jazdy na ECO
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-04-2008, 00:31   

Ja mam na myśli coś takiego że zawór jest też uruchamiany guziczkiem pod gazem, czysto elektrycznie - tak podobno jest w mercedesie "beczce" - tam skrzynia jest czysto hydrauliczna, nacisniecie gazu do podłogi załącza zawór który odpowiednio zmieniając cisnienie w odpowiednim obwodzie wymusza chwilowo załączenie niższego biegu.
W Sigmach, redukcja biegów też następuje jak wcisniesz mocniej gazu nawet bez kickdowna ale to zalezy od egzemplarza, moja przykładowo w trybie ECO powyżej 70 kmh nie zredukuje Ci na z 4ki na 3ke nawet przy gazie do konca (ale bez kickdown). W trybie power redukuje z 4ki na 3ke jak auto jest poniżej 100 kmh, choć na przykład inna Sigma (znajomego) z 1992 robi to nawet powyżej 100 (do około 120). Ogólnie muszę przyznać ze skrzynia mogła by trochę chętniej redukować, zwłaszcza w trybie power, bo momentami to w ruchu miejskim jest nieciekawie i trzeba sie wspomagać OD OFF albo przestawieniem wajchy na pozycję 2
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 22-04-2008, 00:42   

lukasz12 napisał/a:
moja przykładowo w trybie ECO powyżej 70 kmh nie zredukuje Ci na z 4ki na 3ke nawet przy gazie do konca
moja zredukuje, a przy 70 to nawet na 2kę, nie wiem, poszukam jeszcze raz, ale pod gazem to mam tylko ogranicznik, ale bez guziczka,
z drugiej strony pedału mam zaś wyłącznik, ale ten działa jak nie naciskam gazu w ogóle.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.