 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wibrację przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
marttini [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 01:30 Wibrację przy hamowaniu
|
|
|
Witam,
Pól roku temu zostałem szczęsliwym posiadaczem Sigmy Wagon, przy zkupie poprzedni własciciel uprzedził mnie, że należy przetoczyć tarcze hamulcowe z przdu ponieważ zapiekł je podczas wycieczki w góry... chmmm.
Fakt z hamulcami było coś nie tak, zanim je przetoczyłem (tarcze) podczas hamowania były odczywalne i słyszalne wibracje (pojawiające sie przy nawet przy srednio ostrym hamowaniu w zakresie prękości od 60km/h w zwyż, oczywiście im wyższa predkośc z której wychamowuję tym efekt silniejszy.
W styczniu przetoczyłem tarcze założyłem nowe klocki Kashiyama i ..... to samo nie zauważam różnicy, czuc wibracje na pedale hamulca, lekko na kierownicy i ogolnie pulsacyjne dudnienie całego samochodu.
Kupiłem nowe tarcze i założyłem, znów nowe klocki Kshiyama... po 300km spokojnej jazdy (ledwo wytrzymałem) i z przeczuciem ze w ciąz jest coś nie tak okazało sie ze miałem rację, i nic się nie zmieniło.
A jeszce jedna sprawa, przy ostrzejszym hamowaniu z dużych prędkości zapala się kontrolka ABS, która gaśnie, po ponownym odpaleniu silnika.
Co robić? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-04-2008, 01:34
|
|
|
A podczas jazdy na wprost (bez hamowania) nie odczuwasz nic zlego Tylko podczas hamowania zauwazyles roznice
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
marttini [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 01:38
|
|
|
Tylko ppodczas hamowania, poczas jazdy wszysto ok... nie licząc podejzanego wycia przy predkosciach powyzej 150km/h, tak jkbym jechał po takich malowanych na jedniach "wyjących pasów" |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-04-2008, 01:43
|
|
|
Jesli chodzi o to "wycie" to mozliwe ze konczy Ci się jakies łożysko...
...ale to "trzepanie" kierownica hmm... w tej chwili nic nie przychodzi mi do glowy, szczegolnie ze "lata" tylko podczas hamowania
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-04-2008, 07:54
|
|
|
marttini napisał/a: | przy ostrzejszym hamowaniu z dużych prędkości zapala się kontrolka ABS, |
ABS nie pracuje prawidłowo i tylko masz normalne hamulce bez abs-u.
marttini napisał/a: | wibracje na pedale hamulca, lekko na kierownicy i ogolnie pulsacyjne dudnienie całego samochodu. |
Jeżeli abs pracuje mozna spotkać lekkie wibracje na kierownicy i pedale hamulca, nie świadczy to o zaburzeniach abs-u. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2008, 21:56
|
|
|
Witam !
Jeśli chodzi o ABS to ustaw czujniki na odpowiednią odległość spróbuj tylko z przodu odległość czujnika od "zębatki" to grubość karty kredytowej 0,3-0,9mm raczej dolny przedział -czyli 0,3- na pewno potem się ABS nie zapali.
Natomiast jeśli chodzi o drgania to czy dobrze masz przetoczone tarcze. Tokarz najpierw sprawdza mikrometrem bicia tarczy mocując w odpowiedni uchwyt i potem równa nożem.
Ja mam podobnie i to po przetoczeniu było idealnie do pierwszego hamowania ! - chyba za miękkie tarcze w stosunku do klocków albo po prostu za bardzo się grzeją mimo że tłoczki odbijają i deformują się.
Ja na to bardzo uwagi nie zwracam bo musiałbym już tarcze wymienić a hamulce i tak są nadal skuteczne.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 10:21
|
|
|
myślę że powinieś sobie sprawdzić tuleje i swożnie w wahaczach oraz inne pierdoły w zawieszeniu... Podjedź do jakiegoś magika, niech weźmie misie na podnośnik i łomikiem posprawdza wszystkie luzy ... Tu może być Twój problem i smutek |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 11:59
|
|
|
Znajomy przy podobnej landarze miał niemal identyczny problem,
podczas hamowania pedał hamulca i kierownica zaczynały dostawać wibracji,
czasami odczuwalnych na całym aucie (i nie mówie tu o działaniu abs)
kilka razy kombinował z tarczami, toczył itd....
szukano potem luzów w zawieszeniu, początkowo nie znaleziono,
dopiero u lepszego mechanika się okazało, że gumy czy tulejki na przodzie były wywalone,
po wymianie jak ręką odjął
PS zakładam że masz idealne koła/opony, tzn dobrze wyważone i nie podeformowane,
bo wtedy też potrafia wytworzyć sie wibracje i co ciekawe w pewnych przypadkach
odczuwalne tylko przy hamowaniu |
|
|
|
 |
marttini [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 15:47
|
|
|
leser napisał/a: | kilka razy kombinował z tarczami, toczył itd....
szukano potem luzów w zawieszeniu, początkowo nie znaleziono,
dopiero u lepszego mechanika się okazało, że gumy czy tulejki na przodzie były wywalone,
po wymianie jak ręką odjął |
jak miałem zmieniane klocki i tarcze tez mechanik szukał luzów w zawieszeniu i ... nic nie znalał, do końca mu nie ufam, wiec podjadę do jeszcze jednego magika. oby to były tulejki
wibrację występują na zimówkach i letnich, zresztą opony sa prawie nowe i ogólnie wyglądają bardzo dobrze, gozej z alufelgami, jedna jest lekko podkrzywina, chodz pare ciezarków i daje się ponoć bez problemu wyważyć. |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 16-04-2008, 17:43
|
|
|
marttini napisał/a: | jak miałem zmieniane klocki i tarcze tez mechanik szukał luzów w zawieszeniu i ... nic nie znalał, do końca mu nie ufam, wiec podjadę do jeszcze jednego magika. |
To akurat nie jest wyznacznikiem, u mnie stukało,
w cari miałem ewidentnie luz gdzieś z przodu.
Byłem w 5 (słownie pięciu ! ! !) warsztatach gdzie mówili, ze wszystko ok
a mieli sprawdzic całe przednie zawieszenie...
W końcu sam znalazłem przyczynę (akurat u mnie było to łożysko), fachofcy,
przeciez to taki problem zauwazyć, że stukało przy kole, łożysko ma luz i koło odchyla sie o centymetr
Ręce opadają ! |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2008, 22:55
|
|
|
Sprawdź czy jak wyjmiesz bezpiecznik od abs czy jest tak samo. |
|
|
|
 |
marttini [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 22:55
|
|
|
rkasia11 napisał/a: | Sprawdź czy jak wyjmiesz bezpiecznik od abs czy jest tak samo. |
Sprawdziłem, niestety jest tak samo.
Sprawdziłem tez zawieszenie z przodu:
- amortyzatory są ok, 84% i 85%
- sworznie ok
- łączniki stabilizatorów ok
- tuleje wahaczy: średnio, niema luzów, ale trochę popękana guma
- jedyne luzy jakie wykazał szarpak to końcówka lewego drążka, wymienię ale to chyba nie to.
[ Dodano: 23-04-2008, 13:17 ]
Zmieniłem końcówkę drążka, oprócz tego że teraz Sigma prowadzi sie perfekcyjnie (był malutki luzik i lekko pływała) to nic sie nie zmieniło.
Przy okazji okazało sie ze są luzy na sworzniach na których jest "kopyto" trzymające klocki, podobno "lata" na boki.
Czy ktoś miał coś takiego u siebie? Czy to może być przyczyną moich rozterek?
Znalazłem taki komplet naprawczy ze sworzniami, ale jeśli te luzy wyrobiły sie na kopycie a nie sworzniach. to dalej lipa... |
|
|
|
 |
|
|