[CA1A 1.3] proBlem z silnikiem /obroty,spalanie/ Colt 1,3-12 |
Autor |
Wiadomość |
David.MitSu-Fan [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 20:43 [CA1A 1.3] proBlem z silnikiem /obroty,spalanie/ Colt 1,3-12
|
|
|
Witam wszystkich
Od kilku tygodni jestem szczęsliwym posiadaczem Misia COLT 94' -1,3- 12V.
Wszystko pięknie tylko mam problem z silnikiem. Samochodzik nie utrzymuje obrotów i gaśnie jak jest zimny ( jak juz się zagrzeje [połowa wskaźnika temp.] utrzymuje swoje obroty, ale gdy np: włącze światełka radio i nawiew obroty zaczynaja spadać tak jakby tracił moc poprzez pobór prądu przez te urządzenia (bardzo dziwne). Aha i cos bardziej dramatycznego spalanie mojego Msia jest bardzo duże ok. 10 litrów/100 km. a może i wiecej. Jak jest zimny to trzeba trzymać go na gazie aby nie zgasł. Gdy zapalam silnik cięzko kreci. Podczas jazdy gdy silnik jest rozgrzany silniczek bardzo ładnie pracuje.
[Jesli chodzi o spalanie to rozumiem ze 75 km. w silniku 1,3 nie bierze sie z powietrza- ale spalanie powyzej 10 litów na 100 km. to naprawde dużo- kolegi HONDa 1,3-75km pali w trasie 5,6 litra a w miescie/j. mieszana 8 litrów max na 100 km.]
Nie odwiedziłem profesionalnego firmowego serwisu MITSUBISHI z racji że jest to droga impreza.
Oczywiście samochodzik oglądał elektryk (oto co zostało zrobione) :
- podpięcie samochodu do komputerka- nic nie wykazało niepokojącego
-wymiana świec (nowe 4 świece zapłonu)
- nowe kable wyskokiego napięcia -od świec
- w wiązce przewodów od akumulatorka był jeden kabel który miał już w kilku miejscach przetopioną izolacje - zostało to naprawione.
Czeka mnie kolejna wizyta u ELEKTRYKA. Czytałem na formu wiele wypowiedzi oraz kilka tematów podobnych do mojego. Jeżeli ktos sie orientuje w temacie prosiłbym o wskazówki i pomoc.
z góry dziekuje
PS: w jakich granicach kosztuje LPG do Mitsubishi COlt 1,3 12V na wielopunktowym wtrysku. ?
C.D. niżej w moim POŚCIE |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 21-11-2007, 18:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
adam-g [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 21:29
|
|
|
Witam
trzy rzeczy , które mi przychodzą na myśl :
1. czyszczenie przepustnicy
2. czujnik temperatury silnika (sprawdzić miernikiem i wymienić lub nie)
3. silniczek krokowy (czyszczenie , ustawienie wolnych obrotów itp )
wszystkie te czynności jak i inne masz opisane dokładnie na stronie kolegi Krzyżaka
http://mitsubishifan.webpark.pl/
David.MitSu-Fan napisał/a: | ale spalanie powyzej 10 litów na 100 km |
dodatkowo sonda lambda do sprawdzenia
pozd. |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 22:08
|
|
|
David.MitSu-Fan napisał/a: | ale gdy np: włącze światełka radio i nawiew obroty zaczynaja spadać tak jakby tracił moc poprzez pobór prądu przez te urządzenia (bardzo dziwne). Aha i cos bardziej dramatycznego spalanie mojego Msia jest bardzo duże ok. 10 litrów/100 km. a może i wiecej. Jak jest zimny to trzeba trzymać go na gazie aby nie zgasł. Gdy zapalam silnik cięzko kreci. |
ja bym alternatora się czepił...a przy okazji sprawdził akumulator |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2007, 10:18
|
|
|
Na dobry początek zrobił bym reset ECU a potem dopiero po kolei jak wyżej |
_________________ Colt CA0 |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 22:11
|
|
|
Cytat: | Na dobry początek zrobił bym reset ECU a potem dopiero po kolei jak wyżej |
no możnaby,tak profilaktycznie, ale ja bym się upierał nad mechanicznym uszkodzeniem alternatora: ma objawy słabej wydajności prądowej a przy tym daje niezły opór mechaniczny na pasku co może być powodem dużego spalania.. |
|
|
|
 |
Levyspor [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 22:52
|
|
|
u mnie palił też około 10-11 litrów jak miałem stare świece i przewody wysokiego napięcia, po wymianie spalanie wróciło do normy czyli trasa 5,5 i miasto 6,5l/100km. Świece tylko NGK, a przewody NGK lub SEIWA. Jeżeli kontrolka C E się nie pai to sonda raczej ok, ale warto także temu się przyjrzeć nasze paliwa potrafią ładnie przyczynić się do osmolenia sondy.
zatem polecam poczytać:
http://www.ngkntk.pl/Sond...jno.1530.0.html |
|
|
|
 |
leon79
Forumowicz
Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 50 Skąd: okolice Częstochowy
|
Wysłany: 13-10-2007, 22:02
|
|
|
kontrolka CE świeci dopiero kiedy lambda nie podaje wogóle lub przez jakiś czas podaje to samo napięcie!!! Jeśli coś sie zmienia w odczytach to nie zaświeci się ale lambda może i tak być padnięta. Jedynie badanie oscyloskopem wykaże czy jest sprawna.
Pozatym jak koledzy napisali wyżej... |
|
|
|
 |
David.MitSu-Fan [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2007, 17:15
|
|
|
Alternator i akumulator OK. Zastanawiam sie nad nowa sonda LAMBDA oprócz tego rozrusznik prawdopodobnie przejdzie regeneracje.
Takie pytanie mam , bo tak szczeże mowiąc to nie znam sie na japonskich samochodzikach aż tak dobrze z racji ze od niedawna jestem szczęsliwym posiadaczem i moje pytanie co to jest ECU i jak i gdize mozna go "szczytac" "resetowac"?. i dziekuje za pomoc |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2007, 20:59
|
|
|
David.MitSu-Fan napisał/a: | co to jest ECU i jak i gdize mozna go "szczytac" "resetowac"?. |
ECU to komputer Twojego boilidu. Resetuje się go odłączając akumulator na chwilke. A jeśli chodzi o odczyt poszukaj na forum - jak dobre pamiętam było jakieś info o prostym do złożenia interfejsu do podłączenia się pod komputer osobisty. |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2007, 14:40
|
|
|
Tu Masz opisane co i jak odczytać z ECU |
_________________ Colt CA0 |
|
|
|
 |
David.MitSu-Fan [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2007, 17:30
|
|
|
tHx
[ Dodano: 21-11-2007, 18:46 ]
a Wiec tak : co udało mi się zrobić *piszę ponieważ może komuś w przyszłosci to pomóc. Samochodzik odwiedził kilku fachowców mniej lub bardziej utalentowanych i lubianych. Lecz ostatni fachowiec mi pomogł a dokładniej w warsztacie samochodowym już takim dosć poważniejszym a co mnie zdziwilo że mnie ta impreza u nich duzo nie kosztowała. A wieć tak : w smaochodziku zostały wymienione świece, oraz przewody od świec, rozrusznik został "zregenerowany" itd. Ostatni FACHmen który go naprawił stwierdził ze nie była to wina elektryki tylko ZAWOROW, zostały one wyregulowane oraz ustawione obroty. Silniczek pięknie chodzi, wszystko ladnie samochodzik prezetyje się wyjątkowo ładnie .
Jedyny minus to taki że spalanie mojego Misia nie spadło. Moze to byc spowodowane SONDA LAMBDA ktorej nie wymieniałem a ogladałem jej stan. Heh wygladała jak jedna z wyżej przedstawionych a dokładniej była cała czara, Sadza może spowodować zatkanie sondy i utrudnienie czasu reakcji. Bezpośrednimi przyczynami może być podawanie zbyt bogatej mieszanki lub uszkodzenie podgrzewacza czujnika. Sonda nadaje się wówczas niezwłocznie do wymiany. Sąde przeczyscilem ale nie wiem czy to cos pomoże. Spalanie jest w granicach 10 litrów na 100km. Wydaje mi się ze to duzo czytajac opinnie innych uzytkowników. Moze ktos cos mi jeszcze doradzi ?
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam |
|
|
|
 |
modesto [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 18:19
|
|
|
czy kompresja ma jakis wplyw na zuzycie paliwa?? mam cisnienie od lewej 12 12 5 5 |
|
|
|
 |
dzino3 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 23:17 ma i to duzo
|
|
|
nie masz cisnienia na 2 cylindrach albo zawory albo pierscienie |
|
|
|
 |
vippo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 23:27
|
|
|
sorki ale chcialem sie podpiac pod temat gdyz nie ma potzreby robienia balaganu i zakladania nowego Moze ktos sie orientuje, Jaki jest koszt mniej wiecej gdyby trzeba bylo wymienic pierscienie( u normalnego mechanika a nie w serwisie ) |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-04-2008, 23:55
|
|
|
modesto napisał/a: | czy kompresja ma jakis wplyw na zuzycie paliwa?? mam cisnienie od lewej 12 12 5 5 |
Masz najprawdopodobniej wypaloną uszczelkę pod głowicą - pomiędzy tymi 2 garami na których jest 5. Tamtędy sobie kompresja ucieka |
|
|
|
 |
|