 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] gaśnie jak zimny |
Autor |
Wiadomość |
gregory [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 07:08 [C62A 1.5] gaśnie jak zimny
|
|
|
Od około 2 miesięcy silnik gaśnie (tylko na benzynie, wymieniono czujnik 2-pinowy temperatury silnika, przed wymianą silnik gasł też na gazie) do momentu aż się rozgrzeje. Stało się to gdy pojechałem wymienić olej i przy okazji świece (wcześniej wszystko było w porządku). Po osiągnięciu normalnej temperatury obroty około 600 obr/min, i pomimo wielokrotnej regulacji (zgodnie z procedurą ze strony kolegi "Krzyżaka") tak pozostają. Jeżeli silnik osiągnie temperaturę 20 stopni C i przełączy się na gaz (sekwencja - bez rzadnych wystrzałów) auto zachowuje się poprawnie, tzn. nie gaśnie a obroty biegu jałowego rzędu 1000 obr/min.
Sprawdzone i wymienione:
- świece nowe NGK BPRS-11 (szkoda że MADE IN FRANCE) - to już trzeci komplet
- kable wysokiego napięcia JANMOR wymieniono około 10 tyś. - nie iskrzą w nocy
- kopółka i palec rozdzielacza aparatu zapłonowego wymieniono około 10 tyś.
- kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony (nie wiem dlaczego było aż + 15 stopni, teraz ustawiono na + 7)
- komputer sprawdzony (wygląda jak z fabryki), suchutki, bez uszkodzeń ścieżek i kondensatorów
- CE podczs jazdy nie świeci się, dioda nie pokazała rzadnych błędów
- wymieniono czujnik 2-pinowy temperatury silnika (stary pokazywał bez względu na temperaturę silnika ciągle 1800 omów)
- filtr powietrza - czysty
- przepustnica wyczyszczona (zresztą była czysta)
- mechanizm otwierający przepustnicę nasmarowany - bez oporów
- silnik krokowy rozebrany na części pierwsze, umyty w benzynie ekstrakcyjnej i nasmarowany smarem silikonowym do mechanizów z tworzyw sztucznych, oporność pomiędzy pinami 12 omów (czujnik 3 pinowy) - według dokumentacji ma zawierać się od 5 do 35 omów
- szczelność dolotu poprawna
- wielokrona regulacja obrotów - raczej bez błędów (robiłem to nie raz)
-dziwi mnie że po zdjęciu wtyczki z przepływomierza silnik natychmiast gaśnie - czy tak ma być?
- zawór PCV sprawdzony tzn., kulka swobodnie w nim się przemieszcza, ale dziwi mnie to że silnik nie zmienia obrotów - a powinien
- czujnik TPS pomierzony (miernik pokazuje 4,98 V przy nastawie na zakres 20 V) ????? - nie wiem jaki zrobiłem błąd ale powinno być 0.5 V - może to wina miernika?
- sonda lambda zmierzona (zmienia się w zakresie 0,2 - 0,7 V)
- filtr paliwa nowy
- wtryskiwacze, regulator ciśnienia i pompka paliwa raczej sprawne tzn., jazda na benzynie bez rzadnych zacięć, spadku mocy itp.
- tankuję gaz i paliwo tylko na Shelu lub Bp i do paliwa stosuję dodatki czyszczące układ paliwowy i chroniące wtryski (dodatki Shela)
- instalacja gazowa sekwencyjna z komputerem AL 700, raczej w porządku tzn., po wyłączeniu jej przyciskiem praca silnika bez zmian
- obroty na gazie 1000 obr/min, mam tak ustawione tzn., komputer gazu czyta wartości czasów otwarcia wtrysków benzyny i dodaje kilka milisekund
Proszę o pomoc!!!! |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-04-2008, 09:01
|
|
|
gregory napisał/a: | - kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony (nie wiem dlaczego było aż + 15 stopni, teraz ustawiono na + 7) | czy podczs regulacji podłączyłeś do masy złącze do ustawiania zapłonu? |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
gregory [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2008, 09:11
|
|
|
nie. elektryk u którego byłem stwierdził że jeżeli silnik trzyma równo obroty to nie trzeba masować złącza zapłonu. Zresztą czy to ma aż tak istotny wpływ na mój problem - silnik rozgrzany działa dobrze na LPG i Pb |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-04-2008, 15:14
|
|
|
gregory napisał/a: | elektryk u którego byłem stwierdził że jeżeli silnik trzyma równo obroty to nie trzeba masować złącza zapłonu | jak trzyma równo, to czemu gaśnie, nie gadaj z nim więcej
u mnie przed zmasowaniem 20 po zmasowaniu 10 - poprawiłem na 6 (5+/-2)
bez zmasowania to możesz ustawiać na słuch, wyjdzie na to samo
podczas jazdy komp nadrabia i będzie dobrze, a na zimnym ma zapóźny zapłon, znajdź kogoś z Palmem/MMCd w swojej okolicy (wskazany udział w spotach) i podłączcie |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
gregory [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2008, 10:18
|
|
|
miałeś rację - pojechałem do innego diagnosty, po zmasowaniu 4 stopnie (poprawił na 7 ze względu na gaz), bez zmasowania 12 stopni. Ustawił też luz zaworowy (nie było wcale oprócz 3 ssącego). Silnik działa teraz bardziej mięko no i ma lepsze przyśpieszenie. Poczekam aż wystygnie silnik i zobaczę czy to rozwiązało mój problem. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 23-04-2008, 14:27
|
|
|
[pomógł] |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
gregory [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2008, 19:02
|
|
|
to było to - regulacja zapłonu i zaworów. Tomsun gdzie się klika żeby dodać ci punkt?
[ Dodano: 23-04-2008, 20:03 ]
a już widzę - hehe |
|
|
|
 |
|
|