Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zużycie oleju :/
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-04-2008, 22:56   zużycie oleju :/

taka sytuacja - stoję sobie w korku (naturalnie jedna z "arterii" CK Krakowa między 15-16). Wiadomo - gaz - hamulec i tak iteracyjnie 50 razy w ciągu godziny)
Tak się złożyło że jechał za mną kolega i mówi mi ze autko mi puszcza siwy dymek z rury, zreszta czuć zapach palonego oleju jak ruszam, dodaje gazu. Troche mnie to zmartwiło bo to znaczy że pali olej, jak pisałem wcześniej z obserwacji wynika że nie jest ono nadmierne (powiedzmy koło 1 litra na 5000 km).
W jednym wątku na forum 3SI.org piszą że palenie oleju i dymienie na biegu jałowym to z powodu zużycia uszczelniaczy przy zaworach. Czy dobrze się domyślam? Roboty pewnie z tym trochę będzie czytaj. koszty ale czy jest sens w ogóle tym się zajmować czy po prostu zostawić to tak jak jest?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-04-2008, 02:16   

Myśle ze powinienes to zostawic tak jak jest i sie tym nie przejmowac. Jezeli naprawde pali ci tylko tyle oleju ile piszesz to i tak niezle. Zeby zmieniac uszczelniacze trzeba sciagac glowice a to sie juz wiaze z kosztami. Moja rada: Zostaw tak jak jest.
Pozdrawiam Sebek
 
 
 
franz
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 08:29   

eeee. ja się nie zgodzę. uszczelniacze mają to do siebie, że będzie coraz gorzej...
jak się znajdzie dobrego mechanika to ogarnie temat bez zdejmowania czapki.
jak zmienia się uszczelniacze to tylko na oryginalne. bo z innymi to za troszkę pojawi się ten sam problem...
Pozdrawiam
 
 
grzess81
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 08:34   

Moim zdaniem to lepiej wymienić bo problem z czasem bedzie narastał i za jakiś czas zamiast naklejki klubowej na tylnej szybie Twojego auta hehe to bedzie widać tylko siwy dym i to ie spod kół tylko z rury. Poszukaj u siebie dobrego mechanika to wymieni Ci uszczelniacze bez sciagania głowicy.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-04-2008, 13:53   

siemka łukasz ....ja ten olej bym zostawił chyba że ci przeszkadza ....i faktycznie ci dużo dymi ...? który samochód nie dymi po 12 latach? ja chciałem też zmieniać ale mówili mi że to nic nie zmieni ...a z olejem to u mnie od zmiany do zmiany wyparowuje gdzieś 0.5 ? na 10 000 tys.km. czyli tak jak piszesz po 5000/6000 tys. tez dolewam ale jak zlewam przy zmianie w beczkę z miernikiem to jest 4.3 litra tak jak przy zalewaniu :biggrin: pozdro
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-04-2008, 14:28   

wiesz, dotychczas tego nie było, sam tego nie zauważałem, wczoraj jak stałem w korku sobie myślę, skąd ten smród palonego oleju ale nie wiedziałem że to odemnie :/. nie wiem czy wcześniej tak było, zobaczymy czy się to będzie zmieniać z czasem, jak będzie gorzej to się zacznę zastanawiać co robić dalej, cena oryginalnych uszczelniaczy w polskim aso pewnie powali - w U$A są po 3,5$ sztuka czyli komplet 24 za jakies 170 zł. W Polsce zwykle 3X tyle wiec pewnie kolo 500 zł. zadzwonie i zapytam z ciekawosci ale wiem jakie ceny ma polskie ASO. Ręce opadają po prostu.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 24-04-2008, 17:25   

a zamienniki?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-04-2008, 18:05   

zbyszek05 napisał/a:
a zamienniki?

po 3 zł sztuka sa w polsce ale nie wiem ile wytrzymaja, a roboty troche jest z tym wiec...
w stanach zamienniki po 8$ za 4 sztuki wiec niewiele taniej od oryginałów a też nie wiesz jaka jakość
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-04-2008, 01:14   

Drodzy koledzy
Miałem przyjemnośc pracowac w zakładzie obróbki silników i co nie co wiem o uszczelniaczach zaworów. Jeżeli ktoś twierdzi że wam to wymieni w siniku V bez zdejmowania glowicy to jest cudotwórca. Wyobrażcie sobie że trzeba wszystko rozebrac , zdjąc kazdą sprężyne i zapinke zaworu, ściągnac stare uszczelniacze i dopiero wtedy nabijac nowe. Nie jest to takie proste jak sie wydaje. Proponuje wycieczke do warsztatu obróbki zeby wam ktos pokazal jak to sie robi profesjonalnie i wtedy zrozumiecie ze to nie jest takie proste. Naprawde łatwo to spieprzyc i potem jak sie okaze ze uszczelniacze pospadaly zaczna sie koszty. Nie raz miałem przyjemnosc zakładac uszczelniacze po takich "fachowcach" ktorzy twierdzili ze dadza rade zrobic to bez zdejmowania glowic.
Pozdrawiam Sebek
 
 
 
franz
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 08:52   

u mnie działało do końca. 4 lata prześmigałem po takim zabiegu...
niemożliwe? a jednak...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.