[Cari 1.8 GDI] Chłodzenie chłodnicy - nerki |
Autor |
Wiadomość |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 25-04-2008, 10:20 [Cari 1.8 GDI] Chłodzenie chłodnicy - nerki
|
|
|
Zbliża się lato, być może upalne, więc mam pytanie odnośnie chłodzenia chłodnicy przez powietrze podczas jazdy. Mam założone plastikowe osłonki na "nerki" (jak chyba większość z nas) i tak sobie pomyślałem, że na lato można by je zdjąć, coby więcej powietrza szło na chłodnicę w czasie jazdy. Zaznaczam, że w tamtym roku latem cały czas jeździłem na zakrytych "nerkach" i temperatura układu była ok (wskazówka stała prosto). Podpowiedzcie, czym będzie skutkować zdjęcie tych osłon i czy to ma w ogóle sens. Z drugiej strony jak silnik jest dobrze "dogrzany" mniej pali, czy mam rację? |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-04-2008, 10:46
|
|
|
ktorych oslon - jakies foto ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-04-2008, 11:57
|
|
|
najwięcej powietrza na chłodnicę i tak idzie pod rejestracją bo cały ten wlot w zderzaku ma "lejek" skierowany na chłodnicę |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 25-04-2008, 14:37
|
|
|
Matejko napisał/a: | ktorych oslon - jakies foto ?? | Nie mam teraz akurat czym zrobić zdjęcia, wiec może dokładniej wyjaśnię. Chodzi mi o osłony, a raczej zaślepki "nerek", które są wpięte na zatrzaskach na "nerkach" od strony chłodnicy, zamykając dopływ powietrza na chłodnicę przez wloty "nerek". |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-04-2008, 15:49
|
|
|
aaaaa juz wiem, gdi ma cos takiego, skoro takie cos wymyslili tzn ze tak ma byc, a nie tak jak w autach polskiego przemyslu motoryzacyjnego sie zakladalo aby lepiej grzalo |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-04-2008, 18:57
|
|
|
Ano ja miałem te zaślepki i zdjąłem na lato ale to bez różnicy czy są założone czy nie bo silnik i tak się dobrze chłodził, na zimę założyłem bo bez nich gdi strasznie długo się nagrzewało ale teraz już je zostawię założone bo poprzednik jeździł z założonymi 8lat i nic się nie działo a jednak opory powietrza przy dużych prędkościach są bardzo mocno odczuwalne z nimi i bez nich. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 26-04-2008, 22:16
|
|
|
Dzięki saphire takiej informacji właśnie oczekiwałem. W mojej też chyba wcześniej poprzedni właściciel ich nie zdejmował, więc może niech sobie zostaną tam gdzie są Dzięki |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
|