Kontrolka rezerwy i wskaźnik temperatury-błedne wskazania |
Autor |
Wiadomość |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19-04-2008, 14:28 Kontrolka rezerwy i wskaźnik temperatury-błedne wskazania
|
|
|
Sprawa jest taka:
Po pierwsze kontrolka poziomu paliwa:
Przez dłuższy czas w "zimie" jeździłem na rezerwie, po tym jak zatankowałem samochód to wskazówka się podniosła i jest OK, ale kontrolka dalej świeci. Podejrzewam że coś zaśniedziało/zardzewiało w baku, czy ktoś przerabiał podobny problem i wie jak to jest zbudowane i jak się do tego czujnika dostać?
Po drugie, wskaźnik temperatury, ma taką dolegliwość że czasem wskazuje dobrze, a czasem jak mu się podoba i zawsze większą temperaturę niż jest.
I mam pytanie, gdzie szukać czujnika temperatury od tego wskaźnika przy silniku?
Dla ułatwienia tego o czym piszę zdjecie:
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 19-04-2008, 14:56
|
|
|
Czujnik temperatury jest niekoniecznie przy samym silniku, może być na jakimś elemencie gdzie przepływa płyn chłodzący, np na którymś łączniku albo na pompie. Zobaczę u siebie jak znajdę to napiszę.
Ten czujnik to najprawdopodobniej zwykły termorezystor więc można go sprawdzić wykręcając i mierząc na nim opór najpierw na zimno a potem na ciepło np. w gorącej wodzie. Najlepiej oczywiście sprawdzić podmieniając na inny ale nie zawsze jest jakiś pod ręką.
Napisz czy wskaźnik temp i rezerwa zaczęły szwankować mniej więcej w jednym momencie ? |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 19-04-2008, 15:54
|
|
|
Czujnik temperatury z tego co wiem to jest gdzieś przy silniku i to w konkretnym miejscu.Jeden jest np przy termostacie - ale on ponoć jest do kompa podłączony a nie do wskaźnika. Więc głównie chodzi mi o to aby ktoś mi wskazał gdzie jest czujnik wkręcony od wskaźnika.
A co do kontrolki rezerwy to stało się to przez okres zimy jak pisałem.(mam samochód na LPG i dlatego miałem mało PB.)
Natomiast wskaźnik temperatury tak sie zachowuje od zawsze jak mam samochód, poprzedni właściciel też z tym jeździł długo, no ale trzeba by się tym zająć bo jak coś się stanie z termostatem to nawet nie będę wiedział o tym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-04-2008, 21:55 temperatura
|
|
|
Panowie powiem tak temat mi bardzo dobrze znany z temp. miałem ten sam problem co opisujecie ale przyczyna tkwi dokładnie w liczniku czyli w zegarach dokładnie niewiem w którym miejscu ale własnie tam robi sie tzw." zimny lut " kolega elektronik nie chciał zdradzic dokładnie gdzie to jest ale zajeło mu to 5 min. podobno to nie pierwszy jego przypadek z tym autem właśnie z takimi objawami ale wszystko działa wskaznik pokazuje prawidłowo temp. więc tylko i wyłącznie przyczyna leży po stronie licznika panowie a z wskaznikiem paliwa to poważniejsza sprawa po pierwsze ciezko bedzie się dostac do pływaka ze wzgledu na zardzewiałe śrubki bo napewno nikt tam wczesniej nie zaglądał najlepiej dobry odrdzewiacz i próbowac sie dostac i wtedy diagnozowac Powodzenia |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-04-2008, 01:20
|
|
|
U mnie czujnik temperatury jest przy termostacie (tak - ten który wskazuje do deski). A problem, żeby było ciekawiej mam podobny - po zmianie czujnika temperatury tak samo, a wszystko stało się po wymianie pompy cieczy chłodzącej...)
Przy pierwszym rozgrzaniu gdzieje się ponad połowę, potem wraca i już do końca jest normalnie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20-04-2008, 15:13
|
|
|
bartekdeejay napisał/a: | Panowie powiem tak temat mi bardzo dobrze znany z temp. miałem ten sam problem co opisujecie ale przyczyna tkwi dokładnie w liczniku czyli w zegarach dokładnie niewiem w którym miejscu ale własnie tam robi sie tzw." zimny lut " kolega elektronik nie chciał zdradzic dokładnie gdzie to jest ale zajeło mu to 5 min. podobno to nie pierwszy jego przypadek z tym autem właśnie z takimi objawami ale wszystko działa wskaznik pokazuje prawidłowo temp. więc tylko i wyłącznie przyczyna leży po stronie licznika |
To była druga możliwosć która brałem pod uwagę , czyli licznik.Rozbiorę go, postparwdzam ścieżki i się zobaczy czy to było to
Maretzky85 napisał/a: | Przy pierwszym rozgrzaniu gdzieje się ponad połowę, potem wraca i już do końca jest normalnie. |
No i tez mam podobnie.Ale zacznę szukać przyczyny w liczniku. Później się przyjrzę czujnikowi.
A co do kontrolki rezerwy, to domyślam się że nie bedzie prosto. Ale jeszcze jakbyście mi powiedzieli od której strony szukać dojścia do pływaka?(pod spodem,przy nadkolu,czy moze pod kanapą?bo w takich różnych miejscach wiem że w różnych samochodach można się dostać do baku paliwa) Tak się pytam żeby nie tracic czasu na bieganie wokół samochodu i szukanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-04-2008, 20:43 wskaznik
|
|
|
Do pływaka dostaniesz sie tylko z podnośnika lub kanału , dokładnie za tylna belka zawieszenia jest zbiornik w kierunku przodu auta oczywiście są tam dwie klapki przykrecone na śrubki na śrubokręt krzyżakowy odkrecasz tą klapke do krórej dochodzi taka okragła kostka dwa przewody , życze powodzenia ze śrubkami |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20-04-2008, 22:44
|
|
|
W najbliższym czasie, więc pewnie w sobotę, biorę się za ten temat na poważnie i będę działał
Póki co dzięki Panowie za wskazówki. Jak się wszystkie przydadzą to jeszcze więcej pkt sie posypie dla Was
[ Dodano: 26-04-2008, 10:03 ]
Wykręciłem licznik(bardzo prosta sprawa,aż bylem zaskoczony).Pooglądałem nic niepokojącego nie zauważyłem,ale podokręcałem śrubki.I juz jakby było troche lepiej. No ale i tak dalej mi "skacze"wskaźnik temperatury.
I teraz mam pytanie: Jak ściągnąć wskazówki aby zdjąć tarcze prędkościomierza.
Bo bez tego nie dostanę się do wskaźnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
stefek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 12:08 Re: temperatura
|
|
|
bartekdeejay napisał/a: | Panowie powiem tak temat mi bardzo dobrze znany z temp. miałem ten sam problem co opisujecie ale przyczyna tkwi dokładnie w liczniku czyli w zegarach dokładnie niewiem w którym miejscu ale własnie tam robi sie tzw." zimny lut " kolega elektronik nie chciał zdradzic dokładnie gdzie to jest ale zajeło mu to 5 min. podobno to nie pierwszy jego przypadek z tym autem właśnie z takimi objawami ale wszystko działa wskaznik pokazuje prawidłowo temp. więc tylko i wyłącznie przyczyna leży po stronie licznika panowie (...) |
To ja mam prośbę do Ciebie, ponieważ mam ten sam problem i chcialbym wiedzieć ile Twój znajomy życzy sobie za naprawe tego i bybym wdzięczny za namiary na niego
edit 06.05.08r
Mój problem wyglada na to że został rozwiazany z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować bartekdeejay'owi za pomoc i rozwiązanie mojego problemu oraz udzielanie odpowiedzi na moje pytania
pozdrawiam serdecznie ;] i jeszcze raz wielkie dzieki ;] |
|
|
|
 |
|