Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka rezerwy i wskaźnik temperatury-błedne wskazania
Autor Wiadomość
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 19-04-2008, 14:28   Kontrolka rezerwy i wskaźnik temperatury-błedne wskazania

Sprawa jest taka:
Po pierwsze kontrolka poziomu paliwa:
Przez dłuższy czas w "zimie" jeździłem na rezerwie, po tym jak zatankowałem samochód to wskazówka się podniosła i jest OK, ale kontrolka dalej świeci. Podejrzewam że coś zaśniedziało/zardzewiało w baku, czy ktoś przerabiał podobny problem i wie jak to jest zbudowane i jak się do tego czujnika dostać?

Po drugie, wskaźnik temperatury, ma taką dolegliwość że czasem wskazuje dobrze, a czasem jak mu się podoba i zawsze większą temperaturę niż jest.
I mam pytanie, gdzie szukać czujnika temperatury od tego wskaźnika przy silniku?

Dla ułatwienia tego o czym piszę zdjecie:
_________________

 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 19-04-2008, 14:56   

Czujnik temperatury jest niekoniecznie przy samym silniku, może być na jakimś elemencie gdzie przepływa płyn chłodzący, np na którymś łączniku albo na pompie. Zobaczę u siebie jak znajdę to napiszę.
Ten czujnik to najprawdopodobniej zwykły termorezystor więc można go sprawdzić wykręcając i mierząc na nim opór najpierw na zimno a potem na ciepło np. w gorącej wodzie. Najlepiej oczywiście sprawdzić podmieniając na inny ale nie zawsze jest jakiś pod ręką.

Napisz czy wskaźnik temp i rezerwa zaczęły szwankować mniej więcej w jednym momencie ?
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 19-04-2008, 15:54   

Czujnik temperatury z tego co wiem to jest gdzieś przy silniku i to w konkretnym miejscu.Jeden jest np przy termostacie - ale on ponoć jest do kompa podłączony a nie do wskaźnika. Więc głównie chodzi mi o to aby ktoś mi wskazał gdzie jest czujnik wkręcony od wskaźnika.

A co do kontrolki rezerwy to stało się to przez okres zimy jak pisałem.(mam samochód na LPG i dlatego miałem mało PB.)
Natomiast wskaźnik temperatury tak sie zachowuje od zawsze jak mam samochód, poprzedni właściciel też z tym jeździł długo, no ale trzeba by się tym zająć bo jak coś się stanie z termostatem to nawet nie będę wiedział o tym.
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-04-2008, 21:55   temperatura

Panowie powiem tak temat mi bardzo dobrze znany z temp. :wink: miałem ten sam problem co opisujecie ale przyczyna tkwi dokładnie w liczniku czyli w zegarach dokładnie niewiem w którym miejscu ale własnie tam robi sie tzw." zimny lut " kolega elektronik nie chciał zdradzic dokładnie gdzie to jest :roll: ale zajeło mu to 5 min. podobno to nie pierwszy jego przypadek z tym autem właśnie z takimi objawami :roll: ale wszystko działa wskaznik pokazuje prawidłowo temp. więc tylko i wyłącznie przyczyna leży po stronie licznika panowie a z wskaznikiem paliwa to poważniejsza sprawa po pierwsze ciezko bedzie się dostac do pływaka ze wzgledu na zardzewiałe śrubki :? bo napewno nikt tam wczesniej nie zaglądał :wink: najlepiej dobry odrdzewiacz i próbowac sie dostac i wtedy diagnozowac Powodzenia :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-04-2008, 01:20   

U mnie czujnik temperatury jest przy termostacie (tak - ten który wskazuje do deski). A problem, żeby było ciekawiej mam podobny - po zmianie czujnika temperatury tak samo, a wszystko stało się po wymianie pompy cieczy chłodzącej...)
Przy pierwszym rozgrzaniu gdzieje się ponad połowę, potem wraca i już do końca jest normalnie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20-04-2008, 15:13   

bartekdeejay napisał/a:
Panowie powiem tak temat mi bardzo dobrze znany z temp. :wink: miałem ten sam problem co opisujecie ale przyczyna tkwi dokładnie w liczniku czyli w zegarach dokładnie niewiem w którym miejscu ale własnie tam robi sie tzw." zimny lut " kolega elektronik nie chciał zdradzic dokładnie gdzie to jest :roll: ale zajeło mu to 5 min. podobno to nie pierwszy jego przypadek z tym autem właśnie z takimi objawami :roll: ale wszystko działa wskaznik pokazuje prawidłowo temp. więc tylko i wyłącznie przyczyna leży po stronie licznika


To była druga możliwosć która brałem pod uwagę , czyli licznik.Rozbiorę go, postparwdzam ścieżki i się zobaczy czy to było to :)

Maretzky85 napisał/a:
Przy pierwszym rozgrzaniu gdzieje się ponad połowę, potem wraca i już do końca jest normalnie.


No i tez mam podobnie.Ale zacznę szukać przyczyny w liczniku. Później się przyjrzę czujnikowi.


A co do kontrolki rezerwy, to domyślam się że nie bedzie prosto. Ale jeszcze jakbyście mi powiedzieli od której strony szukać dojścia do pływaka?(pod spodem,przy nadkolu,czy moze pod kanapą?bo w takich różnych miejscach wiem że w różnych samochodach można się dostać do baku paliwa) Tak się pytam żeby nie tracic czasu na bieganie wokół samochodu i szukanie ;)
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-04-2008, 20:43   wskaznik

Do pływaka dostaniesz sie tylko z podnośnika lub kanału , dokładnie za tylna belka zawieszenia jest zbiornik w kierunku przodu auta oczywiście :wink: są tam dwie klapki przykrecone na śrubki na śrubokręt krzyżakowy odkrecasz tą klapke do krórej dochodzi taka okragła kostka dwa przewody , życze powodzenia ze śrubkami :wink: :?
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20-04-2008, 22:44   

W najbliższym czasie, więc pewnie w sobotę, biorę się za ten temat na poważnie i będę działał :)
Póki co dzięki Panowie za wskazówki. Jak się wszystkie przydadzą to jeszcze więcej pkt sie posypie dla Was ;)

[ Dodano: 26-04-2008, 10:03 ]
Wykręciłem licznik(bardzo prosta sprawa,aż bylem zaskoczony).Pooglądałem nic niepokojącego nie zauważyłem,ale podokręcałem śrubki.I juz jakby było troche lepiej. No ale i tak dalej mi "skacze"wskaźnik temperatury.
I teraz mam pytanie: Jak ściągnąć wskazówki aby zdjąć tarcze prędkościomierza.
Bo bez tego nie dostanę się do wskaźnika.
_________________

 
 
stefek
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2008, 12:08   Re: temperatura

bartekdeejay napisał/a:
Panowie powiem tak temat mi bardzo dobrze znany z temp. :wink: miałem ten sam problem co opisujecie ale przyczyna tkwi dokładnie w liczniku czyli w zegarach dokładnie niewiem w którym miejscu ale własnie tam robi sie tzw." zimny lut " kolega elektronik nie chciał zdradzic dokładnie gdzie to jest :roll: ale zajeło mu to 5 min. podobno to nie pierwszy jego przypadek z tym autem właśnie z takimi objawami :roll: ale wszystko działa wskaznik pokazuje prawidłowo temp. więc tylko i wyłącznie przyczyna leży po stronie licznika panowie (...)


To ja mam prośbę do Ciebie, ponieważ mam ten sam problem :( i chcialbym wiedzieć ile Twój znajomy życzy sobie za naprawe tego i bybym wdzięczny za namiary na niego :D

edit 06.05.08r

Mój problem wyglada na to że został rozwiazany :mrgreen: z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować bartekdeejay'owi za pomoc i rozwiązanie mojego problemu oraz udzielanie odpowiedzi na moje pytania
pozdrawiam serdecznie ;] i jeszcze raz wielkie dzieki ;]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.