przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
raku
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-05-2018, 13:00 przewody hamulcowe
|
|
|
Odnośnie przewodów hamulcowych w Galancie z 99 roku. Wykonane są z metalu, niestety nie wiem czy to miedź czy aluminium czy jeszcze coś innego(są koloru srebrnego). Auto prawie 20 letnie, nasunęło mi się do głowy pytanie: czy warto je wymienić ? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11132 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 28-05-2018, 15:39
|
|
|
To stal. Lubią przegnić w tylnej części auta. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-05-2018, 17:33
|
|
|
W moim bolidzie przy awaryjnym hamowaniu pękł jeden elastyczny a po wymianie gdy mechanik testował hamulce to pękł stalowy .
Jeśli są jeszcze oryginalne to choćby ze względu na wiek bym wymienił komplet dla spokojności ducha . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-05-2018, 17:40
|
|
|
raku napisał/a: | czy warto je wymienić ? |
Napisałbym, że wręcz obowiązkowo trzeba.
Jak koledzy wyżej napisali, przewody hamulcowe są wykonane ze stali, która niestety po jakimś czasie koroduje. Większość warsztatów bez problemu wymieni przewody hamulcowe na miedziane.
Oczywiście, przewody elastyczne tez warto przy okazji wymienić. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
roorku
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance 2,5 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 12 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 10-04-2023, 18:47
|
|
|
Cześć, odkopię temat.
W drodze zrobił mi się "miękki" pedał hamulca i zaświeciła się kontrolka ręcznego (co, jak już znalazłem na forum, oznacza niski poziom płynu hamulcowego i rzeczywiście poziom był na kresce minimum). Uzupełniłem płyn ale hamulec dalej wpadał w podłogę i hamowanie stało się bardzo nieefektywne.
W serwisie informacja, że uszkodzone są miedziane przewody hamulcowe z tyłu. Z tego co piszecie, przewody są stalowe więc być może już były wymieniane lub zwyczajna pomyłka w oględzinach.
Czy jest jakaś możliwość poprawy tego stanu rzeczy, żeby podobna awaria się więcej nie pojawiła lub odsunąć pojawienie się jej maksymalnie w czasie? Zależy mi na jak najlepszym efekcie, nie interesuje mnie cena.
Pozdrawiam |
_________________ Only three diamonds |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-04-2023, 19:59
|
|
|
Można wymienić przewody na stalowe, tylko należy je poprowadzić w zgodzie z oryginałem a to wymaga demontazu (conajmniej) zbiornika paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11132 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-04-2023, 21:09
|
|
|
roorku napisał/a: | W serwisie informacja, że uszkodzone są miedziane przewody hamulcowe z tyłu. |
To mało precyzyjna informacja. Ważne jest, co się z tymi przewodami stało. W moim aucie pięć lat już jeżdżą przewody miedziane, i jedynie trochę kolor zmieniły. Być może, że u Ciebie ktoś źle poprowadził instalację, i któryś z przewodów został przetarty. Tutaj odsyłam do postu powyżej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-04-2023, 11:25
|
|
|
Dobrze zrobione i założone przewody miedziane starcza Ci do końca życia tego auta, chyba że robisz go na klasyka. Jedź do jakiegoś dobrego zakładu który wymienia przewody hamulcowe i będzie dobrze. Przy okazji sprawdź w jakim stanie są elastyczne i na lata będziesz miał spokój. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-04-2023, 19:40
|
|
|
Pewnie z rozpędu nazwali je miedzianymi, a tak naprawdę to są jeszcze oryginalne stalowe rurki, które po prostu zgniły ze starości. Polecam wymianę na miedziane i włożenie ich w koszulki termokurczliwe. Będą na wieki, bo miedź też koroduje, a tym bardziej teraz, gdy oszczędza się na wszystkim i jakość części jest tragiczna. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-04-2023, 20:12
|
|
|
Nie wiem czy z termokurczliwymi to dobry pomysł, po roku na zewnątrz koszulka może popękać i jak wtedy tam woda wejdzie to już tam zostanie i będzie po zawodach, tak mi się przynajmniej wydaje. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-04-2023, 07:20
|
|
|
Hugo napisał/a: | miedź też koroduje | miedź nie koroduje lecz pokrywa się patyną - jako proces pasywacji oznacza to, że śniedź jest dodatkową warstwą, materiału będzie więcej a nie mniej (jak przy utlenianiu) - coś jak dodatkowa izolacja na niej
czasem można znaleźć miedziane dachy, które są trwałe albo popatrz np. na Statuę Wolności (zrobiona ze spiżu czyli stopu miedzi) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-04-2023, 07:33
|
|
|
roorku, po kilku latach na razie nic takiego się nie dzieje, koszulki zakładane dodatkowo na zakładkę kilku cm. Krzyzak, dzięki za objaśnienie. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 12-04-2023, 07:41
|
|
|
Z koszulkami termokurczliwymi też bym uważał ale z torchę innego powodu. Zdarzają sie diagności na przeglądach którzy lubią dokładnie sprawdzać rurki hamulcowe i wiem, że jak są własnie w jakichś koszulkach to lubią odesłać takie auto do wymiany owych rurek bo on nie wie w jakim są stanie. Rurki mają być gołe.
Tutaj w Irlandii to jest stały punkt przez który wysyłają samochody do warsztatów, nawet nie lubią jak rurki są pomalowane. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-04-2023, 09:40
|
|
|
mohinder, to muszę się modlić, by mój diagnosta jak najdłużej robił przeglądy. |
|
|
|
 |
roorku
Nowy Forumowicz
Auto: Galant Avance 2,5 A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2014 Posty: 12 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 15-04-2023, 11:04
|
|
|
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Przewody jednak były stalowe, obecnie wymienione na miedziane. Elastyczne sprawdzone i pozostawione w samochodzie. Płyn wymieniony.
Pozdrawiam serdecznie. |
_________________ Only three diamonds |
|
|
|
 |
|