Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Regulacja sprzęgła
Autor Wiadomość
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 02-06-2014, 12:38   [MSS ALL] Regulacja sprzęgła

Czy da się jakoś wyregulować sprzęgło żeby brało troche niżej, bo ja teraz mam tak że musze prawie puścić pedał że zajażyło
_________________
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-06-2014, 14:50   

Przy hydraulicznym sprzęgle nic się nie ustawia.
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 02-06-2014, 17:58   

Ale to że bierze tak wysoko to znaczy że jest już do wymiany czy można śmiało jeździć a jeżeli jest do wymiany to trzeba cały konplet który kosztuje 500zł wymieniać czy wystarczy jakąś część
_________________
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-06-2014, 18:57   

Jeśli się nie ślizga i nie słychać jakiegoś niepokojącego dźwięku z łożyska sprzęgłowego, to można jeździć. Zmieniając sprzęgło lepiej wymienić cały komplet i dodatkowo uszczelniacz na wale bo w razie awarii jakiegoś elementy znowu będzie trzeba wyciągać skrzynię.
U siebie też niedawno wymieniałem cały komplet mimo, że padało jedynie łożysko ale u mnie komplet Luka kosztował niecałe 400zł.
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 16-06-2014, 17:14   

A mam jeszcze jedno pytanie czy wymiana tego sprzęgła należu do tych prostrzych czy do tych trudniejszych tzn. czy trzeba ściągać zawieszenie no i czy wysprzęglik jest na zewnątrz czy gdzieś tam w środku
_________________
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 16-06-2014, 18:05   

niestety to gruba robota. trzeba wyjąc, skrzynię a sadzac z tego co napisałes napewno sam sobie nie poradzisz.
wysprzeglik jest na zewnątrz skrzyni.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-06-2014, 18:08   

Najlepiej jak będę dwie osoby i garaż z kanałem. W Carismie nie trzeba było rozbierać zawieszenia być może u Ciebie jest podobnie.
 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 16-06-2014, 20:24   

Ale ja tego sam nie będe robił tyljo mechanik tylko że mi powiedział że koszt roboty będzie 250 lub 500 w zależności od tego czy trzeba robić z tym zawieszeniem czy nie a po drugie to jak wysprzęglik będzie na zewnątrz to nie będę musiał kupować całego zestawu tylko tarcze i zaciski a jakby coś się stało z wysprzęglikiem to samemu na podwórku można zrobić
_________________
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-06-2014, 01:34   

wysprzeglik mozna zrobic samemu, calkiem spoko dostep do niego
cena za sama robotę czy z czesciami?
nie podoba mi sie ten mechanik.
zawiasu ogolnie sie nie tyka chyba ze polosie.
_________________

 
 
smolec 
Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 78
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 17-06-2014, 09:07   

Te 250 lub 500 to za robote bez części.
_________________
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 17-06-2014, 11:38   

rzaczej tak do 300zl powinno to kosztować.
ale to już kwestia zalezna od warsztatu.
_________________

 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 346
Skąd: Mazury
Wysłany: 10-08-2015, 10:07   

Zaczęło mi coraz głośniej pracować łożysko sprzęgła na biegu jałowym. Co jest kolejnym etapem zużycia? Czy mogę z tą grzechotką jezdzic póki biegi wchodzą? Czy poczekać aż sprzęgło będzie się slizgać i dopiero wymienić komplet?

Ps Czy przy wymianie kompletu sprzęgła trzeba w 1.6 wymieniać jakiś uszczelniacz na wale? ( chuchając na zimne)

Czy wymienia się też jakieś łozysko na wysprzęgliku lub wysprzęglik? Jak wciskam pedał sprzęgła to dzwiek taki jakby rozciąganej spręzyny
 
 
jart 
Nowy Forumowicz
jart

Auto: mss 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 21
Skąd: tychy
Wysłany: 10-08-2015, 17:17   

Miałem podobny problem podczas wciskania sprzęgła było słychać jakby pyrkanie pierdzenie zaznaczę że nie miało znaczenia czy silnik odpalony czy zgaszony,z pomocą znajomego doszedłem do tego że pyrkał wysprzęglik zsunąłem z niego gumkę nawaliłem smaru na ten pracujący pręcik i już jest z rok spokoju . tylko do tej operacji potrzebny jest pomocnik który będzie trzymał wciśnięte sprzęgło lub deska między fotel a pedał .
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 346
Skąd: Mazury
Wysłany: 18-08-2015, 13:40   

To już mechanik robił na wysprzęgliku rok temu. Niestety nie pomogło bo to w srodku jest podobno zabudowane by nieczystości nie dostawały się do srodka z zewnatrz, wiec nawalił smaru a efektu nie było. Kit z wysprzęglikiem, bardziej sie martwie czy któregoś dnia biegu nie bede mógł wrzucić. Wolałbym poczekac z rok czasu z wymianą, lecz nie wiem co dalej się dzieje po łozysku
 
 
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 28-03-2016, 08:06   

Witam
Miałem niedawno zmienianą dwu-masę ze sprzęgłem , oraz wysprzęglik- używany. Teraz zauważyłem ze z okolicy łączenia obudowy skrzyni z silnikiem zbierają się krople żółtego płynu, pewnie to płyn hamulcowy zasilający też wysprzęglik.
Czy do wyjęcia tego wysprzęglika trzeba wyciągnąć wcześniej skrzynię biegów? (tak jak do zmiany sprzęgła/ dwumasy )

[ Dodano: 28-03-2016, 08:08 ]
chodzi o silnik 1,9 DiD, 102 KM (skrzynia VOLVO)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.