 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Misiek i problemy z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
olej3232 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 11:36 Misiek i problemy z obrotami
|
|
|
No i znów problem z Miśkiem!
Misiek ma problem z obrotami jak jest zimny, zaraz po odpaleniu ma jakieś 1800/m obrotów, zaraz po kupnie auto stało jakieś 2 tygodnie nie ruszane i padła aku, czy przyczyną mógł być reset komputera i nieprawidłowe zaprogramowanie? A może coś innego trzeba by było sprawdzić.
Dodam, że jak tylko się silnik trochę cieplejszy zrobi to obroty spadają do 1400-1500, a jak się całkiem rozgrzeje, to 800-900 obr/m |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 02-05-2008, 11:49
|
|
|
Cytat: | Dodam, że jak tylko się silnik trochę cieplejszy zrobi to obroty spadają do 1400-1500, a jak się całkiem rozgrzeje, to 800-900 obr/m |
Czyli w czym problem bo nie rozumiem? |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
olej3232 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 12:24
|
|
|
Martwi mnie to 1800 obr/min zaraz po odpaleniu, to chyba za dużo, choć pewien nie jestem. |
|
|
|
 |
Djinn [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 12:41 Re: Misiek i problemy z obrotami
|
|
|
olej3232 napisał/a: | No i znów problem z Miśkiem!
... czy przyczyną mógł być reset komputera i nieprawidłowe zaprogramowanie? A może coś innego trzeba by było sprawdzić.
Dodam, że jak tylko się silnik trochę cieplejszy zrobi to obroty spadają do 1400-1500, a jak się całkiem rozgrzeje, to 800-900 obr/m |
Czyli zrobiłeś reset ? Jesli tak, to komputer musi się "nauczyć", daj mu troszkę czasu. Może to być 100km albo i 200km. Najważniejsze, żeby go nie kręcić pod czerwone pole, słyszałem że wtedy programuje sobie większy apetyt na paliwo.
Jeśli po zrobieniu tych nawet 200 km nie będzie poprawy, masz dwa wyjścia:
-ponowny reset
-elektr(oni)k samochodowy
Chyba że ktoś ma inny punkt widzenia jak ja.... |
|
|
|
 |
olej3232 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 13:14
|
|
|
Nie wiem czy się reset zrobił. Aku był tak rozładowany, że centralny zamek w samochodzie nie działał, ale prostownik podłączyłem nie wyciągając aku.
Tak naprawdę te wysokie obroty mi nie przeszkadzają, ale nie chciał bym żeby to pociągło za sobą większą awarię. |
|
|
|
 |
Djinn [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 13:33
|
|
|
Nie wiem jakiego napięcia wymaga ECU do postrzymania pamięci, ale wydaje mi się, że jeśli go nie odpinałeś fizycznie to nie powinno się nic pozmieniać.
Nie wiesz jak to wyglądało przed zakupem ?
ps.
Teoretycznie jak po chwili spadają do 1400-1500 to nie powinno być problemów. Ważne żeby po nagrzaniu trzymał te swoje ok 800 i nie falował, ale wydaje mi się ze 900 to juz za duzo (nie pamietam dokładnie ile powinien mieć .... 750 - 800 ?? .... ja mam niecałe w tym zakresie) |
|
|
|
 |
olej3232 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 13:39
|
|
|
Jak już się rozgrzeje to obroty są prawidłowe, jeśli auto jest na luzie, nie ruszam kierownicy, to jest ok 800obr/m, jak ruszę kierownicą, to minimalnie się zwiększa (ale to przez wspomaganie). Obroty nie falują, nie zdarzyło się żeby auto zgasło ani na zimnym ani na ciepłym. Martwi mnie tylko to 1800 obr zaraz po odpaleniu. Spróbuje zrestartować komputer, zobaczymy czy coś się zmieni. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 02-05-2008, 13:49
|
|
|
Moje 1.6 tez wchodzilo pod 2000 zaraz po odpaleniu. Po jakis 10-15 sekundach spadalo do wlasnie 1400-1500 i nie widzialem w tym nic zlego.
1.8 raczej nie przekracza 1600
Jesli nie masz zadnych problemow z wolnymi obrotami po rozgrzaniu to nie szukaj dziury w calym |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Djinn [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 14:02
|
|
|
olej3232 napisał/a: | Jak już się rozgrzeje to obroty są prawidłowe, jeśli auto jest na luzie, nie ruszam kierownicy, to jest ok 800obr/m, jak ruszę kierownicą, to minimalnie się zwiększa (ale to przez wspomaganie). Obroty nie falują, nie zdarzyło się żeby auto zgasło ani na zimnym ani na ciepłym. Martwi mnie tylko to 1800 obr zaraz po odpaleniu. Spróbuje zrestartować komputer, zobaczymy czy coś się zmieni. |
Jeśli trzyma Ci obroty i nie faluje to przyłączę się do wypowiedzi przedmówcy:
"nie szukaj dziury w całym" ..... zostaw ECU i ciesz się Miśkiem |
|
|
|
 |
olej3232 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-05-2008, 14:05
|
|
|
harpagan napisał/a: | Jesli nie masz zadnych problemow z wolnymi obrotami po rozgrzaniu to nie szukaj dziury w calym |
Chyba masz rację! W takim razie dziękuję wam bardzo. Jeśli ktoś coś jeszcze wiedział by na ten temat to chętnie poczytam
Pozdro |
|
|
|
 |
|
|