Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Smarowanie hamulców przy przeglądzie
Autor Wiadomość
-Greg- 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2011, 15:42   [II 2.0 DID] Smarowanie hamulców przy przeglądzie

Witam,

Śledzę to forum od dłuższego czasu a dziś postanowiłem się odezwać i zapytać o wasze doświadczenia. Na przeglądzie po 40 tys serwisant zaproponował smarowanie układu hamulcowego przekonując, że jest to związane z bezpieczeństwem użytkowania samochodu, a także że nie wykonanie smarowania teraz zaskutkuje koniecznością przeprowadzenia procedury "uruchomienia"zapieczonego układu w przyszłości. Zgodziłem się , w końcu chodzi o bezpieczestwo. Jednakże procedura ta jest zalecana, nie jest obowiązkowa. Zastanawiam się czy naprawdę warto było wydawać dodatkowe niemałe pieniądze przy przeglądzie. Czy rzeczywiście przełoży się to na jakość pracy hamulców czy też jest to po prostu kolejny sprytny sposób serwisu na dodatkowy zarobek?

Pozdrawiam,

Grzegorz
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 09-01-2011, 15:50   

-Greg- napisał/a:
Czy rzeczywiście przełoży się to na jakość pracy hamulców czy też jest to po prostu kolejny sprytny sposób serwisu na dodatkowy zarobek?
odpowiedziałeś sobie chyba sam na to pytanie :wink:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 10-01-2011, 13:20   

-
mitsu00 napisał/a:
Greg- napisał/a:
Czy rzeczywiście przełoży się to na jakość pracy hamulców czy też jest to po prostu kolejny sprytny sposób serwisu na dodatkowy zarobek?
odpowiedziałeś sobie chyba sam na to pytanie


Hm,po 40tys?
Raczej nie powinny sie zapiec ale,ja przy 120 tys mialem problem ze sworzniami na ktorych jest osadzony "hebel".Za slabo odbijal i sie grzala jedna strona.Powodem byl suchy wspomniany sworzen.Bylo to przy innym aucie.Ale z drugiej strony,placic za taka blachostke? Czy wymieniales przy okazji klocki?
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
-Greg- 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2011, 13:35   

Czy wymieniales przy okazji klocki?[/quote]

Planowałem wymianę, ale stwierdzili, że jest jeszcze "pół klocka" z każdej strony i szkoda wymieniać bo jeszcze się sporo pojeździ.
Ciekawi mnie jak to jest z tym smarowaniem (oprócz robocizny był też koszt pasty do smarowania) - czy serwis troszczy się o moje bezpieczeństwo i namawia do wykonania nieobowiązkowej czynności mając doświadczenia z zapieczonymi hamulcami czy też bezczelnie wyłudza pieniądze na zbędne usługi. Ja sam nie jestem w stanie tego ocenić. I stąd pytanie. Czy u innych forumowiczów serwis smarował hamulce po 40 tys?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-01-2011, 13:41   

-Greg- napisał/a:
zy serwis troszczy się o moje bezpieczeństwo i namawia do wykonania nieobowiązkowej czynności mając doświadczenia z zapieczonymi hamulcami czy też bezczelnie wyłudza pieniądze na zbędne usługi. Ja sam nie jestem w stanie tego ocenić. I stąd pytanie. Czy u innych forumowiczów serwis smarował hamulce po 40 tys?
U mnie były dwa razy wymieniane klocki po każdych 40kkm i ani razu nawet nie pytano o smarowanie czyli albo smarowali bez dopłaty 2zł za smar miedziany, albo nie trzeba tego robić.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 10-01-2011, 13:52   

rezon napisał/a:
-Greg- napisał/a:
zy serwis troszczy się o moje bezpieczeństwo i namawia do wykonania nieobowiązkowej czynności mając doświadczenia z zapieczonymi hamulcami czy też bezczelnie wyłudza pieniądze na zbędne usługi. Ja sam nie jestem w stanie tego ocenić. I stąd pytanie. Czy u innych forumowiczów serwis smarował hamulce po 40 tys?
U mnie były dwa razy wymieniane klocki po każdych 40kkm i ani razu nawet nie pytano o smarowanie czyli albo smarowali bez dopłaty 2zł za smar miedziany, albo nie trzeba tego robić.
Każdy szanujący sie warsztat powinien w ramach usługi wymiany klocków oczyścić i nasmarować. Ciekawy jestem które ASO warszawskie tak naciąga? Serwisowałem w 2 i zawsze mi to robili bez dopłaty. Nawet w takim Norrauto robia to w ramach wymiany.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
-Greg- 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2011, 19:55   

Klocków nie wymieniałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.