Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
29-05-2007, 23:29
[EAx]Klimatyzacja - czy tak ma być że strzela czynnikiem?
Autor Wiadomość
sebap
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2007, 18:17   [EAx]Klimatyzacja - czy tak ma być że strzela czynnikiem?

Witam
Problem: Po odpaleniu auta gdy klima jest włączona a obieg (sprężarka) załącza kilka sekund po starcie silnika....
w tym momencie jeśli mam wyzsze obroty ( np juz ruszam) wyrzuca mi czynnik przez jakiś zawór bezpieczenstwa na sprężarce.... czy to normalne?....

sprawdziłem.... odpaliłem auto i trzymałem od razu obroty na poziomie 3,5 tys..... w momencie załączenia klimy-sprężarki (puszczenia w ruch obiegu czynnika) strzeliło z zaworu zielonym dymkiem..... później już jest ok... nie widać żeby wyrzucała (wywala tylko po odpaleniu lub po włączeniu klimy jesli jakiś czas nie chodziła...

czy spotkał sie ktoś z Was z podobnym przypadkiem? co to może być?

Aha! chłodzi dobrze! ale czy będzie tak długo skoro wyrzuca w takich przypadkach?

ile powinno wejść czynnika do mojego gala? 2,0 GLS 2000 r. klimatronic
...może za dużo nabili????? hmmmmmm

[ Dodano: 19-04-2007, 19:26 ]
w ksiażce obsługi podają ilość czynnika 630-670 gram...mnie nabil z tego co pamietam troche ponad 700 (chyba 720 gram)...moze tu tkwi przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-04-2007, 20:06   

sebap napisał/a:
czy to normalne?....

Normalne na pewno to nie jest, chyba nie zakładasz, że powinno wywalać czynnik :?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-2007, 21:58   

sebap napisał/a:
le powinno wejść czynnika do mojego gala? 2,0 GLS 2000 r. klimatronic



670-710 gram
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-08-2013, 20:52   

Powiedzcie mi proszę jak usunąć czynnik z układu klimatyzacji? Po prostu chcę odkręcić jedną z rurek klimatyzacji pod maską i muszę opróżnić układ. Wiem, że odsysa się (czy coś takiego) w zakładzie zajmującym się klimatyzacjami, ale nie ma takiej możliwości, bo auto nie jest już na chodzie. Wciskałem zaworek na tej cieńszej rurce, ale jest masakra, ciśnienie strzela jak głupie i wszystko wokoło mokre od razu. Proszę o pomoc.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-08-2013, 21:06   

Wypuszczając czynnik w powietrze zatruwasz atmosfere, najlepiej zatargaj auto do serwisu klimy i niech odciągną czynnik i dogadaj sie z nimi ze odciągną za free przy danej wadze czynnika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-08-2013, 22:05   

robertdg napisał/a:
Wypuszczając czynnik w powietrze zatruwasz atmosfere
Wiedziałem, że ktoś tak napisze. Żeby każdy tak zatruwał jak ja... :wink: Daj jakiś domowy sposób.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-08-2013, 08:10   

Ale to prawda, to dziadostwo jest cholernie szkodliwe, samemu można sobie zaszkodzić, bo niech gaz Ci buchnie prosto w oczy czy na ręce, chyba nie chcesz się poparzyć albo czegoś stracić :?:

Na przewodach masz wentyle gruba rurka to niskie ciśnienie, cieńka rurka to wysokie ciśnienie, wentel sie naciska i układ się opróżnia, najlepiej jabyś to opróżnił do jakiegoś zbiornika przez jakiś węzyk

Musisz uważać bo gaz przy wylocie sie rozpreza i będzie mroził
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2013, 08:30   

robertdg napisał/a:
najlepiej jabyś to opróżnił do jakiegoś zbiornika przez jakiś węzyk
Ale jak otworzyć zawór mając nałożony wężyk?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-08-2013, 08:43   

W węzyku robisz ciasny otworek przekładasz przez niego kawałek druta z elektrody, uprzednio zaginasz i na sucho sprawdzasz jak będzie działać, najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zawór szybkozłaczny z maszyny do obsługi klimatyzacji :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-08-2013, 09:19   

Manual podaje że czynnika powinno być 670-710g - ale nie mogę znaleźć czy ta rozbieżność to dla konkretnego silnika, czy każdy Gal ma taką samą ilość czynnika który wchodzi.

Z kolei instrukcja podaje 630-670g
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-08-2013, 21:01   

robertdg, dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.