Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] sportowy wydech
Autor Wiadomość
mudzin 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 32
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 18-03-2009, 23:01   [EA5W 2.5] sportowy wydech

witam. czy ma ktos przerobiony wydech w swoim galu? jestem ciekaw jakie sa efekty. macie jakies foty jak to wam wyszlo. zastanawiam sie nad czyms takim w swoim aucie ale nie bardzo wiem jaki bedzie efekt estetyczny, jak to auto sie bedzie prezentowac. jaka wybrac najlepiej koncowke?? owal czy normalna okragla?
_________________

 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 19-03-2009, 10:57   

Też się zastanawiam nad tym problemem, chciałbym, żeby gal był trochę głośniejszy, w googlach szukałem jakiś rozwiązań na ten problem, znalałem jednego gościa z Islandii bodajże co ten temat przerabiał, cały końcowy tłumik wymienił, nawet filmik miał nakręcony, mnie osobiście się podobało.
 
 
 
kubasiw 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-03-2009, 11:42   

Chodzi raczej o zmianę całego układu od katalizatora do tłumika końcowego.

Każdy uznany warsztat zajmujący się układami wydechowymi pospawa co sobie zapragniemy. Można nawet uzyskać poziom hałasu podobny jak w serii, tylko trzeba dać odpowiednio duże tłumiki przelotowe i sportowy katalizator.

Mudzin, najbliżej Ciebie to jest MGmotorsport chyba w Katowicach, który b. dobrze ogarnia te kwestie.

Pytanie się tylko nasuwa czym nasze galanty 2.5 V6 są tak zduszone do tych 160 km. Czy kwestia leży na pewno w jakości i średnicy wydechu czy może, w układzie dolotowym, czy w elektronice. Zapewne wszystko po trochu.

Nie mniej tez zawsze mnie ciekawiło to zagadnienie ale mimo usilnych starań nie znalazłem w necie wyników modyfikacji wydechu konkretnie w 6A13 ... Musi ktoś iść na pierwszy ogień chyba :D

Lipa, jak zależy Ci na zmianie dźwięku to zmieniasz tylko tłumik końcowy na przelotowy. Też najlepiej zamówić u kogoś określając jaki ma być głośny. Czy ma urywać głowę i włączać alarmy, czy tylko kosmetycznie buczeć.
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 19-03-2009, 13:26   

kubasiw napisał/a:

Lipa, jak zależy Ci na zmianie dźwięku to zmieniasz tylko tłumik końcowy na przelotowy. Też najlepiej zamówić u kogoś określając jaki ma być głośny. Czy ma urywać głowę i włączać alarmy, czy tylko kosmetycznie buczeć.


Czyli muszę cały tłumik końcowy zmienić na przelotowy tak??, chciałbym, żeb7y lekko buczał, podczas mocnego przyspieszania miałby głośniej ryczeć(ale nie w stylu wiejskiego tuningu), kompromis do codziennej jazdy.

Będę musiał pojeździć po zakładach montujących tłumiki
 
 
 
Baconsson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-03-2009, 17:26   

W Escorcie miałem zamontowany tłumik końcowy firmy Montii Motorsport z dużą owalną końcówka. Nie było żadnych innych modyfikacji układu wydechowego typu strumienica zamiast katalizatora. Osiągnięty dźwięk bardzo mi odpowiadał... na niskich obrotach bardzo przyjemnie buczał, a przy wkręcaniu na wyższe robił sie coraz głośniejszy. W mieście rewelacja , troche gorzej w dłuższych trasach gdzie buczenie przy 120km/h było dla niektórych pasażerów bardzo nużące. No ale za to dźwięk repetowania przy schodzeniu z obrotów był nieziemski :D :D :D

Ale teraz bardziej odpowiada mi ryk V6 :P
_________________

 
 
 
kravietz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant2.4GDI sportedition99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-03-2009, 17:56   

Ja mam kompletny REMUSA.Samochód kupiłem z niemiec i poprzedni właściciel go zamontował.Ale jest świetny ,przy normalnej jezdzie cichy przy agresywniejszej chodzi jak rasowy sportowy samochód.No i spełnia normy dzwiękowe :P
_________________

 
 
pepi 
Forumowicz


Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 519
Skąd: zabrze
Wysłany: 21-03-2009, 09:56   

ja nie mam katalizatora i wstawiłem sobie w jego miejsce strumienice gwintowana jest w środku jak lufa pistoletu
końcówka wydechu to jakias normalna chyba remus albo jakoś tak
ja nie lubie basowego klangu i ten jaki jest na strumienicy jest dla mnie idealny jest cichy do 2000 potem zaczyna mieć taka metaliczna barwę jak by ktoś podkręcił soprany i zmniejszył basy :lol:


pozdrawiam
_________________

 
 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 21-03-2009, 18:48   

Napisałem do Firmy EL-tec, czekam na odpowiedź, mają podać cenę ostatniego tłumika przelotowego nie za głośnego, ze standardową końcówką wydechu
 
 
 
Kamil-2k 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6, 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice
Wysłany: 22-03-2009, 10:26   

Lipa napisał/a:
Napisałem do Firmy EL-tec, czekam na odpowiedź, mają podać cenę ostatniego tłumika przelotowego nie za głośnego, ze standardową końcówką wydechu


Jakbyś wiedział jaka cena to proszę napisz, bo jestem ciekawy jak el-tec ceni swoje wyroby. Ja u siebie też chciałbym "podkreślić" trochę dźwięk V6 :) bo seryjny wydech za cichy troszke.
 
 
Lisek 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: 22-03-2009, 11:18   

Ale czy warto psuć ten charakter V-ki, jest cicha i przez to miła dla ucha, wydaje mi się ,że nie warto - kolega ma w V6 (ale mazdy) sportowy wydech i niestety wydaje to z siebie dźwięk jakby było to zwykłe R4.
 
 
zuku3210 
Mitsumaniak


Auto: BMW E36 328i Coupe M-Pakiet
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 492
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-03-2009, 12:03   

kravietz, Też mam zakładany w niemczech wydech Remusa tylko jeszcze nie moge dojsc w paierach czy to sam tłumik czy moze wieksza czesc wydechu.
Btw to nie lubie głosnych i basowych tlumikow jakos, zwlaszca w miescie jak co trzeci golf mi buczy jak ide po bułki :P a ten z Remusa przy spokojnej jezdzie do 3000obr jest dosyc cichy powyzej czyli 4000-5000 zaczyna agresywniej ryczec :D
_________________
"ej ty nie bądź menciu taki hop do przodu,
to nie jest gra jak w GTA czy SEGA Mega Drive,
do napisu "game over" wystarczy z nieba strzał,
tylko zostawisz po sobie DNA i wszystko ziom
pole, plan, kilka map za maryjną furtką..."
 
 
 
kubasiw 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2009, 12:20   

Lisek napisał/a:
Ale czy warto psuć ten charakter V-ki, jest cicha i przez to miła dla ucha, wydaje mi się ,że nie warto - kolega ma w V6 (ale mazdy) sportowy wydech i niestety wydaje to z siebie dźwięk jakby było to zwykłe R4.


Wydaje mi się, że powinniśmy spojrzeć na to głównie przez pryzmat poprawienia osiągów. Pytanie jest takie: czy zrobienie nowego, dokładniej wykonanego od serii układu wydechowego z kwasówki da przyrosty mocy i jakie, czy może nic nie da.

Ja bym to widział tak, że w miejsce katalizatora albo jakaś atrapa (żadne strumienice), albo hi-flow sportowy kat, dalej ta sama średnica co w serii albo minimalnie większa, duży przelotowy tłumik, i na końcu przelotowy tłumik w wielkości uzależnionej od tego czy chcemy mieć głośność prawie jak w serii czy może średnio głośno albo bardzo głośno. Ale to detal.

Ważne jest czy poprawienie wydechu w 6a13 daje jakieś wymierne przełożenie na wzrost mocy. Zapewne nie dowiemy się tego dopóki ktoś nie podejmie się takiej modyfikacji :D
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 22-03-2009, 13:32   

no wiec tak, ja planuje poleciec na hamownie niedlugo, spraqdzic ile mam i zaczac lekkie mody:) wywalic kata, zmienic wydech potem troche dolot sprawdzic i potem dalej bede sie bawic w silnikowe sprawy, zastanawaim sie co na to sonda lamba ale cos wymysli sie 8)

[ Dodano: 22-03-2009, 13:58 ]
A tak sobie mysle ze w sumie japonce robili wsytkie maszyny max 280koni ale po zakupie jakiegos tam zestawu tuningowego do zamontowania mozna od razu bylo wyciagnac zapas, patrz przypadek nissana 300zx i wszystkich innych i vr4 i w ogole i w ogole. i mysle ze ktos to dobrze zna japonski znalazlby moze cos do zwyklych 2.5 litrowych naszych v-ałek. poki co mysle dalej;)
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
mudzin 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 32
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 22-03-2009, 18:53   

do galanta trudno jest dostac zwykly tlumik a co dopiero sportowy. sa firmy ktore przerabiaja uniwersalne, dorabiaja mocowania. sam taki kiedys kupowalem do citroena, tez mialem monti (owalny, caly z nierdzewki) niestety sprzedalem go za bezcen na allegro.

ma ktos jakies zdjecia swojego wydechu?? liczy sie tez efekt estetycznty
_________________

 
 
Lipa 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 automat sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 301
Skąd: Jantar
Wysłany: 30-03-2009, 18:27   

Niestety El-tec chyba olał sprawę, szkoda...

[ Dodano: 05-04-2009, 21:43 ]
No i jest odpowiedź(nie sądziłem, że odpowiedzą):

-Witam, znalazłem Wasz link na forum mitsumaniaki, czy macie w swojej ofercie jakieś tłumiki przelotowe to Galanta sedan 97rok 2,5V6.

-Witam serdecznie!
Oczywiście mamy takie tłumiki w naszej ofercie - pasujące do Pańskiego Galanta.
Jako producent tłumików ze stali nierdzewnej możemy wykonac praktycznie każdy kształt tłumika, ale aby wycenić nasze produkty - proszę o podanie więcej konkretów.

-Witam ponownie, dziękuję za zainteresowanie pytaniem, chciałbym mieć jakiś głośnieszy tłumik końcowy(tylko nie tak by zalatywało wiochą), coś głośniejszego od oryginału, na wolnych obrotach mogłoby delikatnie buczeć, jednak najgłośniejszy żeby był podczas przyspieszania. Końcówka wydechu powinna być tak jak w oryginalnym tłumiku.
Podaję dokładniejsze informacje
Mitsubishi galat sedan 1997 rok, 2,5litra V6 163KM, automat

-Witam ponownie!
Wykonanie tłumika spełniającego Pańskie oczekiwania nie stanowi dla nas problemu.
Zarówno pod względem walorów "dziękowych" jak i typu czy kształtu końcówek - pomimo dużego silnika z powodzeniem damy sobie radę i jestem pewien, że będzie Pan zadowolony.
Koszt wykonania oraz montażu tłumika końcowego do Pańskiego auta to około 750 zł.
pozdrawiam i zapraszam serdecznie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.