Kolor farby po latach. |
Autor |
Wiadomość |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2007, 15:49 Kolor farby po latach.
|
|
|
Witam.
Mam na samochodzie trochę rdzy tu i ówdzie.
Chciałbym to jakoś zamaskować i nie wiem jakie odcienie farby kupić.
Tu gdzie mieszkam to mi chcą sprzedać w sklepie mieszankę takiego jaki jest na numerach koloru. Ja jednak uważam, że po paru latach kolor trochę blaknie itp i nie będzie identyczny.
Co myślicie o tym? |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-12-2007, 15:57
|
|
|
Jak boisz się z oryginalnym, to co będzie jak coś innego położysz? Moim zdaniem powinieneś kłaść ten z numerów... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-12-2007, 16:01
|
|
|
2 opcje:
1- z numeru na tabliczce znamionowej-(po wypolerowaniu nie powinno byc duzej roznicy, jesli bedzie jakakolwiek)
2 zostawiasz np. klapke wlewu paliwa i dorabiaja Ci dokladnie taki kolor jaki masz na samochodzie ( czyli po wyblaknieciu itp)
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2007, 20:35
|
|
|
Ano z tą klapką to to może być dobre.
A co do polerowania to jak byście radzili? Papier wodny, ręcznie czy na szlifierce coś innego do polerowania? Jakiś może środek polerki? Mam taki jeden to może mi pomóc.
Co Wy na to? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 01-12-2007, 23:31
|
|
|
Bardzo dobrze dobrane farby wg. kodów znajdziesz na Paints4u.com szczególnie jak nie masz kompresora pod ręką.
Ja robiłem zamówionym od nich sprayem cały zderzak i gdybym nie skończył badziewnym lakierem kupionym tanio gdzie indziej to byłaby to pełna profesjonalka. Nie są drodzy jak na warunki UK.
Do wykończenia przydadzą ci się jeszcze papierki na mokro 80, 200, 400, 800 i 1500. Dwa pierwsze do zabawy z ubytkami, rdzą itp., potem matowanie pod farbę (ja robiłem na 400). Potem kończenie pod lakier już położonej farby (pierw delikatnie 800, potem 1500 na gładko) no i lakier (jakiś sprawdzony i dobry, bo od niego dużo zależy) po którym najpierw na mokro 1500, a potem wg. uznania, albo 2000 i potem po tygodniu polerska pasta ścieralna, albo od razu pasta. Zależy od rodzaju pasty i lakieru. Acha, całość ro ręczna robota, bardzo pracochłonna i czasochłonna.
To mój sposób. Nijak ma się do profesjonalnego podejścia, ale mi działa. Jednak lepiej niech ktoś ci podpowie kto się zna na tym. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 23:03
|
|
|
Dzięki BARDZO.
W szczególności z tym papierem - postaram się coś podziałać tylko na ładny weekand czekam
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 04-12-2007, 23:14
|
|
|
Jakbyś mógł to nie maluj teraz na dworze. Po pierwsze za zimno (farba i lakier mogą dostać np. gęsiej skórki. itd.), po drugie w warunkach angielskich mamy k****ską wilgotność powietrza i przy tej temperaturze z farby albo lakieru wyodrębnia się rozcieńczalnik w postaci groszku. Po takim malowaniu na podwórku zderzaka jakiś miesiąc temu musiałem wszystko zdzierać i robić od nowa. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2008, 01:19
|
|
|
swinks_UK, Ciebie bym chciał się zapytać.
Pomalowałem maskę lakierem identycznym jak mój i dostałem do tego także lakier bezbarwny. Ten niebieski wyszedł nawet dobrze ale chyba muszę go zmatować przed położeniem bezbarwnego. Nie wiem jakim papierem - Ty także mieszkasz w UK (z tego co widzę) - jaki papier polecasz? Chodzi mi o oznakowanie bo najbardziej miałki to widziałem 400 (wg oznakowania UK). Nie wiem ale myślę, że będzie on za ostry do lakieru.
Proszę o szybką odpowiedź bo w ten weekand zamierzam to skończyć.
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 18-05-2008, 08:52
|
|
|
papier to mi sie zdaje jakis powinien byc wodny 2000 |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2008, 13:18
|
|
|
Nie spotkałem się z takimi oznaczeniami w UK- maksymalnie widziałem 400 i to jest bardzo delikatny ale coś mi się nie wydaje, że byłby to odpowiednik 2000 lub 2500.
Nie wiem czy w Anglii mają inne oznaczenia czy po prostu nie trafiłem na inny. |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 18-05-2008, 14:00
|
|
|
popytaj w halfordsie moze, nigdy tutaj papierku takiego nie kupowalem, ogolnie to mieszkam od ciebie 15min drogi jak bedziesz potrzebowal mechanika lub czesci do swojego gala to daj znac |
|
|
|
 |
Adley [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2008, 17:54
|
|
|
To ciekawe. Dzięki za propozycje.
Z tego co bym potrzebował to pospawać wydech (trochę przerdzewiał i jest dziura) i wyważyć koła i zbieżność sprawdzić. A do tego chyba mi się klima kończy. Nie wiem także gdzie mogę mi ustawić światła.
A tak to chyba wszytko gra. |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 19-05-2008, 07:50
|
|
|
a te oznaczenia to nie sa uniwersalne?
...nie twierdze, ze sa, tylko sie pytam:) |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-05-2008, 07:54
|
|
|
Są uniwersalne
Radzę popytać w Halfordsie (ale tam chyba mają najdrobniejszy 1500), albo w jakimś sklepiku z gratami samochodowymi i częściami pod tuning i styling. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 19-05-2008, 13:21
|
|
|
ano tak mi sie wlasnie wydawalo... i dziwie sie ze nie mozecie w UK znalezc papierow z serii 1000-2000... przeciez to w kazdym sklepie typu castorama lezy na kilogramy:)))))) moze nie tam szukacie? wsrod bulek i masla?
a przy okazji, ile czasu trzeba odczekac po nalozeniu lakieru bazy, zanim bede mogl szlifowac papierkiem? chce w te wakacje lusterka sobie pomalowac bo fatalnie juz wygladaja... zamowilem lakier w firmie HAYA-ciekawy jestem jaka jakosc tego bedzie... jesli dobrze wyjdzie to moze pokusze sie o zrobienie calej maski tym...bo od kamyczkow strasznie obita-jak sitko wyglada |
|
|
|
 |
|