Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] Mobil 1 5W50 syntetyk czy castrol TWL MOTORSPORT
Autor Wiadomość
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2008, 16:30   [CA5A 1.8] Mobil 1 5W50 syntetyk czy castrol TWL MOTORSPORT

Mój stary silnik padł i poszedł w odstawke. W jego miejsce pojawił się używany o przebiegu 67000 km. Przebieg zdaje się być realny gdyż po wyciśnięciu popychaczy i zalaniu oleju Mobil 10W40 semi-synthetic z popychaczami cisza(poza chłodnymi dniami gdy postuka przez 3 sekundy i się ucisza).

Silnik po założeniu został zalany olejem Mobil 10W40 bo nie było pewności co do jego stanu(przebiegu, jakim był olejem wcześniej zalany, ). Okazało się że jest całkiem dobry :P .mimo szaleństw i jazdy wyłącznie po mieście, czasem z rzadka w okolicach Krakowa po ok 3500 przebiegu ubyło niewiele oleju tj. ok 1/4 miarki na bagnecie. Ale olej od deptania zrobił się ciemniejszy(taki pomiędzy miodowym a czarnym kolorem).
Poza tym zauważyłem mały wyciek koło skrzyni i odrobine z pod pokrywy zaworów.

Pytanie czy pozostać przy 10w40 semisyntetycznym czy przechodzić na olej syntetyczny a jeśli tak to Mobil 5w50 czy castrol 10w60?

Gotowy jestem przeboleć zużycie oleju nawet na poziomie 2l/10tkm
Jeżdze wyłącznie po mieście(może 10% poza miastem czy też trasy), korki wiadomo coraz większe, a do tego jak jest pusto lubie ostro przydeptać czyli między 5000obr a 7500obr.

Zależy mi na
-długowieczności silnika
-spokoju wewnętrznym że nie katuje silnika na słabym oleju.

Zużycie olej wg mnie jest małe mając na uwadze to że jeżdze przeważnie po mieście staram się by silnik nie jezdził poniżej 2500obr a najczęstszym zakresem używanych obrotów jest przedział między 2500-4000.


Co sugerujecie???
 
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 08-04-2008, 22:58   

jestem za semisyntetykiem 10W40, jest chyba najbardziej odpowiedni dla silników z tego okresu i z olejowymi popychaczami.
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2008, 20:26   

u157 dzięki za odpowiedź :)

Po wczorajszym i dzisiejszym dniu już wiem co dalej.
Powiem tylko że na obecnym oleju jest dobrze ale jedynie wieczorem.
Za dnia a zwłaszcza po korku jest średnio :doubt:

Ponieważ mamy dopiero pierwsze cieplejsze dni tej wiosny i w perspektywie lato.......

Odpowiedz jest jedna - MUSI BYĆ GĘSCIEJ i BARDZIEJ ODPORNIE NA WYSOKIE TEMPERATURY 8)
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 11-04-2008, 14:20   

Koton napisał/a:
jak jest pusto lubie ostro przydeptać czyli między 5000obr a 7500obr.
Zależy mi na
-długowieczności silnika

Heheh dobre :mrgreen: masz + :P

Moim zdaniem pół syntetyk ale zalej Valvoline MaxLife lub jeśli chcesz dać swojemu mitsu najlepsze co można to lej MOTUL`a. Mobil to już nie to samo co było. Te swa oleje są bardzo dobrymi (MOTUL lepszy) olejami do silników z tego przedziału wiekowego i z przebiegiem zbliżonym do 100000 bo nie oszukujmy się, że 67000 to BARDZO mało. A jak olej był jak magi to wątpię, że przebieg jest ori.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 27-04-2008, 22:52   

Koton i co w koncu wlales i jak oceniasz mazidlo na ktorym jezdzisz?
Czeka mnie zaraz zmiana oleju po dotarciu i chcialem zasiegnac jezyka ;)
Jaki olej przewiduje producent ?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-05-2008, 21:17   

Mitsubishi i Proton dla silnika 4g93 DOHC na Australie zalecają 10W40 syntetyk Mobil 1

Valvoline, chyba na Europe, poleca
5w30 - top zustand
10w40 gut zustand
15w40 schrot zustand
bez rozróżnień na pory roku

Rozsądek mówi
na zime 5w30 zaś dla jeżdzców apokalipsy 5w40
na lato 5w40 zaś dla jeźdzców apokalipsy 5w50 ew 10w60

ewentualnie całorocznie 5w30, 5w40, 10w40, 5w50

Ale jak to jest w rzeczywistości.....???????????
:roll:
 
 
 
pudel
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2008, 16:34   

Moje zdanie znasz, tylko Valvoline VR1 :)
10w60 teraz, w listopadzie można by zalać 5w50.
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 08-05-2008, 09:27   

Sluchajac zaleceń Bartka kupilem Mobil1 5w50
W weekend postaram sie zmienic bo dzis strzelilo 1300 klockow od remontu
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
pudel
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 13:54   

harpagan napisał/a:
Sluchajac zaleceń Bartka kupilem Mobil1 5w50
W weekend postaram sie zmienic bo dzis strzelilo 1300 klockow od remontu

Szkoda że po remoncie wlałeś pełen syntetyk, na te 1300km trzeba było zalać dobry mineralny.
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2008, 14:19   

pudel napisał/a:
Moje zdanie znasz, tylko Valvoline VR1 :)
10w60 teraz, w listopadzie można by zalać 5w50.


Wiem :) ale wrodzone kombinatorstwo kazało mi jeszcze poszukać tu i ówdzie. :D
Lekko mnie zastanawiało też to że jeździłeś na gazie, a ten ponoć powoduje nieco wyższą temperature w komorze silnika. Wyższa temp -> gęstszy olej stąd 10w60.
Pewnie przekombinowałem :D , jak to mam w zwyczaju



Cytat:
Sluchajac zaleceń Bartka kupilem Mobil1 5w50


Czekamy na relacje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.