[Cari 1.6] niskie obroty |
Autor |
Wiadomość |
magg11
Nowy Forumowicz
Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Pęgów
|
Wysłany: 03-05-2008, 17:58 [Cari 1.6] niskie obroty
|
|
|
Witam wszystkich, jestem uzytkownikiem cari 1.6 z 96r problem zaczal sie z plywajacymi obrotami na postoju. Czytajac forum znalazlem temat o czyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego.Zrobilem wszystko wg instrukcji, silniczek kr. nie wygladal na zabrudzony wiec nasmarowalem tylko lozyska. Po skreceniu przepustnicy auto nie chcialo wskoczyc na wolne obroty ale po rozgrzaniu silnika wszystko bylo ok-obroty ok 550 i stabilne, auto podczas jazdy sprawialo wrazenie jakby mu przybylo pare koni,ale przy hamowaniu do zera auto gasnie. Pytanie czy musze zrobic nauke obrotow (czy przed nauka trzeba rozlaczyc aku jak tak to na jaki czas). Nie wymienilem jeszcze filtra paliwa,swiec i przewodow.Z gory dziekuje za poswiecony czas.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 03-05-2008, 20:08
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy dotyczy silnika GDI . W 1.6 robi sie to bardzo żadko. Podejrzewam ze musisz nauczyć komputer obrotów. Odepnij kleme akumulatora na jakies 5 minutek potem podłącz odpal samochód ale z wyłączonymi wszytkimi odbiornikami prądu i niech autko tak sobie pochodzi z 10 min potem zgaś ale nie wyciągaj kluczyka i odpal ze wszykimi odbiornikami prądu(radio światła itp.) i niech chodzi ze 3 minuty powinno być ok |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
magg11
Nowy Forumowicz
Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Pęgów
|
Wysłany: 03-05-2008, 21:04
|
|
|
Wielkie dzieki major zrobilem cala ta procedurke i narazie ,odpukac, jest git.Przetestuje swaja cari jutro w trasie i zobaczymy.Jeszcze raz dzieki moge juz spac spokojnie:D |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-05-2008, 19:53
|
|
|
Jak to w koncu jest z tym uczeniem? niektórzy piszą ze trzeba włączac wszystkie odbiorniki a niektórzy ze nie włączaś podczas uczenia. to jak to w koncu jest??
Włączać czy nie?? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
stanley33
Nowy Forumowicz stanley33

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8kat. GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 17 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 17-05-2008, 20:00
|
|
|
Witam
Ja 15 minut trzymałem na obrotach bez odbiorników prądu i kolejne 15 minut z odbiornikami (wszytkimi) później dwa przegazowania do 6000rpm i nauka otw i zamykania szyb i jest OK.
Obroty mam 800 na biegu jałowym.
Pozdrowionka |
_________________
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-05-2008, 20:25
|
|
|
a uczyc na gazie czy benzynie? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
major
Mitsumaniak Major

Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 678 Skąd: kalisz i wrocław
|
Wysłany: 17-05-2008, 20:49
|
|
|
tu nie jestem do konca przekonany ale obstawiałbym ze na benzynie |
_________________ Moje autka:
Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-05-2008, 20:49
|
|
|
Zgodnie ze zwyczajem panującym na forum, odpiąć klemę, poczekać kilka min. (nie wszystkie kompy od razu tracą dane), odpalić auto bez włączania czegokolwiek, poczekać na włączenie się dmuchawy, zgasić, odpalić, czekać do włączenia się dmuchawy. Koniec.
kris80 napisał/a: | a uczyc na gazie czy benzynie? |
Moim zdaniem na benzynie. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-05-2008, 20:54
|
|
|
no tak piszercie ze na benzynie ale na benzynie to ja mam obroty 800, tylko na gazie na postoju jest ok 200. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-05-2008, 20:56
|
|
|
kris80 napisał/a: | tylko na gazie na postoju jest ok 200. |
Może to kwestia regulacji instalacji? |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 17-05-2008, 23:19
|
|
|
kris80 napisał/a: | no tak piszercie ze na benzynie ale na benzynie to ja mam obroty 800, tylko na gazie na postoju jest ok 200. |
pewnie nie 200 tylko ok 600 bo ta pierwsza kreska oznacza 500 obrotów
a jaką masz instalke? |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-05-2008, 23:28
|
|
|
kris80 napisał/a: | no tak piszercie ze na benzynie ale na benzynie to ja mam obroty 800, tylko na gazie na postoju jest ok 200. |
To co gitarę zawracasz jedź do gazownika niech ci gaz wyreguluje... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Schibi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2008, 14:53
|
|
|
Hmm a ja mam pytanie bo jak odpalam cari po dłuższym postoju (aż silnik będzie zimny powiedzmy 3-4h) to wskakuje mi na 2000obr. potem na 1000obr następnie jakieś 1500obr i potem dopiero jakieś 700-800obr po minucie 2ch zależy czy już jadę czy dalej stoję. Czy też "nauczyć" obrotów silnik czy może tak to jest?? (1,6 90koni)
aha te obroty nie skaczą tak perfidnie że odrazu z 2tyś na 1tyś tylko tak powoli zmienia sobie obroty sam silnik i nie wiem co robić czy oddać do fachmana czy co innego?? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-05-2008, 16:22
|
|
|
TAK MA BYĆ nic nie kombinuj. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Schibi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2008, 00:40
|
|
|
Pewny jesteś tego?? bo jeżeli tak to luzik nie ruszam nic ale jeśli nie to co wtedy?? czy coś się może stać?? Może i to głupie pytanie ale to moje 1 autko i chce sobie nim pojeździć przynajmniej 2-3latka.
Aha mam jeszcze pytanie natury technicznej.
Jakie najlepiej utrzymywać obroty w czasie jazdy (trasa i miasto) żeby cari nie spaliła za dużo?? bo przyznam sie że jak ją przeliczyłem to w jeździe mieszanej wyszło mi 8,6 ale większość zrobiłem na mieście a teraz zbiornik do pełna i zrobiłem raptem trochę ponad 550km a zbiornik chyba 60l jest?? czy to sie mylę?? staram sie robić do 3 tyś (3,5 w porywach) a jak jadę dłużej to na 2tyś ją trzymać czy to dobrze czy źle?? |
|
|
|
 |
|