| Carisma 19td czy carisma did | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | bonsao   Forumowicz
 
 Auto: Colt CA4T  i MSR II
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 45
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 01:12   Carisma 19td czy carisma did |   
 |  
               | 
 |  
               | Nosze sie z zamiarem kupna Carismy w dieslu i mam dylemat czy kupic wolnosacy czy juz DID ?Mial juz ktos oba modele i jest mi wstanie powiedziec zetelna ocene oporuwnanie  awaryjnosci tych jednostek .I jeszcze jedno czy jakosciowo carisma II jest lepsza od jedynki.Moze ktos mial carisme I a puzniej Cari II i ma wieksze porownanie.Pozdrawiam Mitsumaniakøw |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 08:54   Re: Carisma 19td czy carisma did |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bonsao napisał/a: |  	  | Nosze sie z zamiarem kupna Carismy w dieslu i mam dylemat czy kupic wolnosacy czy juz DID ? | 
 
 Nie było carismy w dieslu wolnossącej  TD jak i DID mają turbiny
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bonsao   Forumowicz
 
 Auto: Colt CA4T  i MSR II
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 45
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 11:20   sorry |   
 |  
               | 
 |  
               | Oczywisci chodzi mi o ten TD |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 17:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym wybierał DiD, mocniejszy, bardziej dynamiczny, ta sama ekonomia, jedyne co to wrazliwy uklad paliwowy i trzeba lac dobre paliwo. |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie jestem pewien ale w DID chyba jest koło dwumasowe, jesli padnie to jest to dosyć kosztowny element. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 19:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest, ale co z tego, jest jeszcze pompa, wtryski, turbina, trochę elektroniki, nie ma zmiluj, trafisz na dobre albo na zle auto, z kosztami musisz sie liczyc, nie jest powiedziane, ze TD bedzie lepsze i tansze w eksploatacji od DID i na odwrót. 	  | plecho1 napisał/a: |  	  | Nie jestem pewien ale w DID chyba jest koło dwumasowe, jesli padnie to jest to dosyć kosztowny element. | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-11-2010, 20:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | robertdg Masz racę, wszystko zależy od stanu auta. Moja ocena, jeśli chodzi o diesle nie jast do końca obiektywna, bo poprostu nie lubię tych silników. W ostateczności wybrałbym najprostrzą konstrukcję, tym bardziej jeśli chodzi o urzywane z niejasną do końca przeszłością auto. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zschroder   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Wrz 2010
 Posty: 3
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 05:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przed kupnem też zastanawiałem się, który silnik wybrać. Dziś jestem szczęśliwym posiadaczem cari 1.9 TD. Myślę, że w podjęciu decyzji pomógł mi fakt, iż TD to silnik wyjęty z renault i nie ma problemów z częściami (jak wymieniałem rozrząd nie było akurat oryginalnego i mam założony od renault, oczywiście dokładnie taki sam tylko w innym opakowaniu). Ponadto, jak już pisano, DID jest wrażliwy na paliwo gorszej jakości, a TD przepali niemal wszystko. Niewielkim minusem jest fakt, że jednak jest to silniczek trochę słabszy, ale jak dla mnie bardzo ładnie się spisuje. |  
				| _________________ Zibi
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 06:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | DiD to tez silnik Reanult, tyle ze konstrukcyjnie od strony rorzadu i osprzetu uproszczony 	  | zschroder napisał/a: |  	  | Myślę, że w podjęciu decyzji pomógł mi fakt, iż TD to silnik wyjęty z renault i nie ma problemów z częściami | 
   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 08:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | chłopie nad czy się zastanawiasz?..przeciez DID a TD to przepaść technologiczna jeśli chodzi o motor, kultura, osiągi, przyjemność  z jazdy przemawiaja na DID, dostępnośc coraz ceny części zamiennych porównywalna, usterkowość podobna ze wskazaniem na DID, a co do jakości paliwka na DID smigaja na helence i nic sie nie dzieje, a jeśli nawet cos się stanie z powodu złego paliwa to porównaj ceny aparatury wtryskowej na allegro do DID i TD...sam zrozumiesz dlaczego polecam Ci DID z CR. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pamar   Mitsumaniak
 Kainamustim
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
 Zaproszone osoby: 2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 15 Lip 2007
 Posty: 4176
 Skąd: Andrespol/Radków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 08:12 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | bonsao napisał/a: |  	  | I jeszcze jedno czy jakosciowo carisma II jest lepsza od jedynki. | 
 Tu zdania są podzielone, pewne jest jedno - lepsza widoczność do tyłu, większa szyba tylna i więcej miejsca w II
 A i jeszcze jedno, zdecydowanie bardziej czytelny wyświetlacz komputera.
 |  
				| _________________ ad futuram rei memoriam:
 Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
   http://www.mitsumaniaki.com/
 http://www.mmdzieciom.pl/
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 08:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja powiem tak dwójka na pewno jest lepsza jeśli chodzi o niektóre detale tak jak napisał np. pamar ale ja mam jedynkę z td i jestem z niej zadowolony i takie coś jak tylna szyba jest mi w zasadzie nie potrzebna bo ja nauczyłem się cofać na lusterka ( zasługa kursu na kat D- kwit posiadam cztery lata i zawsze na urlopie dosiadam jakiś autobus) a i osiągi jak na razie są dla mnie wystarczające choć nie wiem czy ktoś czegoś nie robił bo ostatnio sprawdzałem ją na przyspieszenie i wyszło mi że od 0 do 100 ma 10,8 a katalogowo ma 13,2 więc czego chcieć więcej. |  
				| _________________ Admirał Gwiezdnej Floty
   Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
   carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
 outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
 S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
 EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
 
 "Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
 wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?: CY3A (?) - 2024 - ?
 "A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem
  " ルブリン
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | najlepszym rozwiązaniem jest 1,6 z gazem Diesla trzeba rozumieć:
 1 turbina może zakończyć żywot
 2 wtryski
 3egr
 4 pompa w przypadku td lucas większość mechaników jest za cienkich w gaciach żeby za to się zabrać to samo wc w did
 5 w td uszczelka pd głowicą w did dwumas
 6 diagnoza komputerowa również ciężko o fachowca bo kablem vag kkl nie ruszysz.
 itd.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | carisma1 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 11:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | slusznie prawisz ale koles waha się między dieslami, jeśli chodzi o benzynę to najlepszym wg mnie motorem był 1,8(ale nie GDI), ale to juz stara buda, może niech pomysli nad tym silniczkiem plus LPG oczyiwscie. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaro1974   Mitsumaniak
 Outsilverman ;-)
 
  
 Auto: O1 bez T, EA5A i moto
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 57 razy
 Dołączył: 05 Sty 2008
 Posty: 20742
 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-11-2010, 17:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale z tego co pisał to już zakupił chyba td więc dalsze gdybanie raczej nie ma sensu. No chyba że się mylę. Ja myślę że każdy jeśli się na coś decyduje to wie co robi i liczy się z tym że mogą występować większe lub mniejsze koszta utrzymania takiego auta. Ja na swoim przykładzie powiem że spodziewałem się większych wydatków ale póki co odpukać w niemalowane drewno. Mam go  trzy lata i jeszcze mnie nie zawiódł na drodze i chyba o to chodzi. 
 [ Dodano: 10-11-2010, 17:42 ]
 Sorry myliłem się - kolega nie kupił jeszcze a ja nie czytałem od początku mój błąd.
 |  
				| _________________ Admirał Gwiezdnej Floty
   Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
   carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
 outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
 S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
 EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
 
 "Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
 wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?: CY3A (?) - 2024 - ?
 "A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem
  " ルブリン
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |