Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma padła - tylko co ?
Autor Wiadomość
leser
[Usunięty]

  Wysłany: 10-11-2006, 22:58   Carisma padła - tylko co ?

Tak pieściłem moją carismę a około 2 godziny temu zrobiła mi psikusa na mieście. Zaczęła nagle sie dławić i gasnąć. Padało i były malutkie kałuże ale bez przesady woda chyba nigdzie sie nie dostała, kałuze malutkie a ja jechałem spokojnie (20kmh). Ciemno bo ciemno i niewiele widać ale od góry wszystko suchutkie, od dołu z przyczyn naturalnych w białej kurtce w deszcz sie nawet nie kladłem bo w nocy nie pooglądam...

Zastanawiam się na co zwrócić uwagę zanim oddam do mechanika ?

Obajw jest taki, że strasznie szarpie na obrotach do 2,5 tys , powyzej nawet idzie i równiej ale unikając wyzszych obrotów dotoczyłem sie do domu,
od czasu do czasu się zaświeci CHECK ENGINE (częsciej na wolnych obr niż wyższych)

Obajw ten sam na LPi wiec popmpa benz raczej sprawna, mam wrazenie jak by nie palił na któryś gar...

HELP :(
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2006, 23:04   

Podobne objawy miał ostatnio Ficu865 w Colcie - u niego były to kable zapłonowe. I też objaw wystąpił nagle.
Kiedy ostatnio wymieniałeś kabelki?
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-11-2006, 23:08   

Na początek odczytaj błędy z ECU.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2006, 23:22   

jutro postaram się odczytać kod błędu/ów
najgorsze to, że tu gdzie jestem nie mam nawet narzędzi by byle śrubkę odkręcić, ale może choc do wtyczki da się dobrać...

edit
samochód mam około miesiąc, nie mam pjęcia kiedy wymieniane kalble - wiem, że to nie wyznacznik ale optycznie ładne czyściutkie
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2006, 00:55   

A gdzie jesteś? Być może jakiś Mitsumaniak w okolicy będzie ci w stanie pomóc - np. poratować jakimiś narzędziami albo częściami na podmianę dla testu?
Na odległość ciężko diagnozować takie usterki.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 01:46   

Obecnie Lublin - pozdrawiam ;)

[ Dodano: 11-11-2006, 12:00 ]
Sprawdziłem kody:
CE miga oznaczając 41 i 54
wg instrukcji choopera
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981

41. wtryskiwacze

54. immobilajzer (tu moze byś stary nie skasowany błąd jak próbowałem odpalić kluczykiem bez chipa - ale pewności nie mam)

Hmm jeżeli mam ciekły wtrysk gazu to on korzysta z wtryskiwaczy benzyny ? bo obajw ten sam na Pb i LPG...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-11-2006, 13:19   

Z wtryskiem ciekłym to róznie jest ale zwykle są osobne wtryskiwacze aczkolwiek chyba z raz w życiu widziałem że i gaz i benzynę przez benzynowe wtryskiwało ale jekiś układ domontowany był co przełącza źródełko na wtryski albo na gaz albo na benzynę.
Jak zdejmiesz osłonę silnika to zobaczysz jak w rzeczywistości masz. Co do wtrysków benzyny to można pomierzyć im omomierzem opór uzwojenia i przynajmniej wykluczyć fizyczne uszkodzenie tegoż - jak sądzę z gazowymi też da się tak sprawdzić - ale jeśli jakiś paproch po prostu przytkał wtryskiwacz to takie sprawdzenie nic nie da. Powinieneś też sprawdzić czy masz iskrę na każdej świecy bo może ci świeca zdechła.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-11-2006, 15:18   

Ja też bym stawiał na kable WN albo cewki.Jak mieliśmy seata była cewka uszkodzona i jak tylko torszke wilgoci sie dostawało samochód był momentalinie unieruchomiony puki nie wyschło.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 15:20   

Najpierw sprawdz kable wn. Jak bylo wiglotno to one mogly wywolac takie objawy.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 16:09   

Po bliższych testach i za pomocą kluczy z tesco :? wykręciłem świece.
Czwarta była zalana, wszystkie świece położyłem na silniku a kolega kręcił rozrusznikem, na wszystkich była iskra. Przetarłem je wsadziłem ponownie. Po odpaleniu nadal okrutnie szarpie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-11-2006, 16:17   

Odkręć jeszcze raz ta czwartą i jak dalej będzie zalana to znak że pewnie coś nie halo z wtryskiwaczem w tym cylindrze.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-11-2006, 16:39   

sprawdź rezystancję na wtryskiwaczach (sprawny ma 13-16 Omów), oraz diodą czy na kostach dochodzacych jest wogóle sygnał (czeczególnie tam gdzie świeca była zalana).
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Berni
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 17:14   

moze przeplywomierz... mialem takie objawy przed cari w micrze 1.0 16V a z kompa wychodzilo ze druga sonda...
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2006, 19:56   

Może w poniedziałek uda mi sie sprawdzić czwarty wtryskiwacz. Bo ten nr cylindra jest problematyczny. Z tego co ponizej wyczytałem

http://www.zss.pl/~moto/www_prasa/29.htm

http://www.suzukituning.c...al%20Manual.htm

to do LPG są osobne wtryski wkręcone w kolektor - a skoro tak to dlaczego problem wystepuje też na LPG

Za duzo tych niewiadomych...
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2006, 22:46   

To, że jest iskra nie znaczy, że ma ona wystarczającą energię żeby zapalić mieszankę.
Proponuję sprawdzić jednak te kable i świece (zamień świeczki między garami i potem sprawdź którą zalewa).
Nie sądzę żeby to był problem z lejącym wtryskiwaczem zwłaszcza, że problem występuje też na gazie.
Cewka też raczej nie, bo zalane byłyby dwie świeczki.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.