Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W 2.0] Wymienione popychacze, a dalej klekocze...
Autor Wiadomość
adamm28
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 19:52   [EA2W 2.0] Wymienione popychacze, a dalej klekocze...

Witam,
wiem, że ten temat był poruszany wiele razy, ale w moim "Miśku" '97 4G63 2,0 po wymianie oleju zaczęły stukać popychacze. Wlany olej to MAGNATEC 5W40. Sprawa jest o tyle dziwna, że stukanie to występuje przy rozgrzanym silniku. Rano, gdy jest zimny, po odpaleniu słychać je ok.3 sekundy, i cisza, aż do momentu zagrzania. Takie stukanie doprowadzało mnie do szału. Wymieniłem więc wszystkie popychacze. I nic-stukanie nie ustało. W desperacji wymieniłem także olej (MAGNATEC 15W40). Niestey-nic to nie dało-nadal słychać cykanie! Przejechałem mnóstwo kilomentrów z nadzieją, że stukanie ustanie - i wciąż nic! No i skończyły mi się pomysły...Czy miał może ktoś podobny problem?!Co, jeśli nie popychacze, może tak stukać?
 
 
Ajsi
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 20:35   

Hmm, może zmień olej na inny (chodzi mi o producenta). Wszyscy polecają Valvoline, osobiście jeżdżę na mobilu1 10w50 i też nie narzekam.
 
 
SWEEPER 
Mitsumaniak

Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2008, 22:30   

wymontuj ,zobacz ile masz znowu do wymiany , wymień, napełnij , zamontuj i ciesz się ciszą
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2008, 22:54   

Sprawdziłeś ciśnienie oleju?
_________________

 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-05-2008, 23:10   

Moze słynny zaworek w pompie olejowej?

A popychacze prawidłowo na olej napędowy zamontowane..?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
adamm28
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2008, 23:14   

W poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie ciśnienia oleju. Jeżeli będzie coś nie tak, to od razu wymieniam pompę na nową...Co, prócz popychaczy, może tak stukać....?????? :(
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 10-05-2008, 23:48   

Znaczącą role[raczej bardzo ważną] odgrywa ciśnienie oleju,ja mam identyczne objawy narazie pilnuje aby poziom oleju był pod górną kreską i to pomaga.Jednak powoduje to większe jego zużycie[nieszczelności pod pokrywą itp]Jeden z użytkowników pisał jeszcze o kanalikach przez które dochodzi olej,podobno lubią się zatykac .Znajdz starsze posty o popychaczach tam dokładnie jest wszystko opisane.
_________________
Kamil
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-05-2008, 10:19   

Sugestia Marcino może byc trafna tzn.przy montażu popychaczy napełnia sie je olejem tj.warunkiem dobrej pracy popychaczy.A nawiasem mówiąc jeżeli dałes tyle kasy w naprawe to dlaczego miała by byc inna usterka i nic to nie pomogło,zadne sugestie mnie nie przekonują.Jezeli wymieniałes to w warsztacie to niech sie oni teraz głowia co zje......
_________________
DARIO
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 11-05-2008, 10:31   

adamm28 napisał/a:
Jeżeli będzie coś nie tak, to od razu wymieniam pompę na nową

Wymien na sam poczatek zaworek pompy olejowej.Koszt zaworka ze sprezynka to ok. 100 PLN. Wiem bo sam kupowalem z tym ,ze po dzien dzisiejszy nie weymienilem bo niestety wiaze sie to ze zdemontowaniem podstawy filtra oleju i jeszcze kilku innych rzeczy.U mnie popychacze graja tylko na zimnym motorze wiec narazie czekam.
W Mazdach wymiana zaworka pomaga.Moze tutaj bedzie to samo.Dostep do zaworka jest łatwy z tym ,ze nie chce sie niestety wykrecic do konca sruba ktora go trzymie.Wlasnie to ona jest blokowana przez podstawe o ktorej mowie.
Moze wlasnie u Ciebie jest problem cisnienia oleju skoro graja caly czas.U mnie po zlalaniu ceramizera bylo kila miesiecy ciszy ,teraz jak sie ocieplilo niekiedy sie odzywaja ale tylko na zimnym silniku.Tak wiec watpie zeby to byla wina cisnienia oleju bo zjawisko wystepowalo by raczej zawsze tak jak jest to wlasnie u Ciebie.
 
 
adamm28
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 17:52   

Chyba zacznę od zaworku w pompie olejowej...
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-05-2008, 19:17   

przed wymiana radzilbym zaczac od sprawdzenia cisnienia oleju manometrem zebys nie wymienil sprawnego zaworka.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-05-2008, 22:13   

sampler napisał/a:
przed wymiana radzilbym zaczac od sprawdzenia cisnienia oleju manometrem zebys nie wymienil sprawnego zaworka.

Tak jak napisał kolega bokciu, winny moze być zaworek upustowy w pompie oleju. Tak właśnie było w mazdach 626 GE z lat 91-97(kilka takich robilem),tyle że mazda sama przyznała się do błędu. Zaworek ukosował się w obudowie filtra i przez nieszczelność pompa ciągnęła powietrze do układu smarowania, czego wynikiem było walenie HLA. Co ciekawe, ciśnienie oleju zawsze byuło w porządku- pomiarów dokonywałem osobiście. Jakbyście mieli problem z pomiarem ciśnienia oleju to można kupić mały manometr z gwintem 1/8" NPT i wkręcic go zamiast czujnika.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.