Problem z hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:07 Problem z hamulcami
|
|
|
Witam, zauważyłem dziwny problem z hamulcami, mianowicie: zaraz po rozpoczęciu jazdy hamulce pracują elegancko jednak wystarczy, że przajadę kilkanaście kilometrów i podczas hamowania bardzo mocno szarpie kierownicą. Po wyhamowaniu do około 60 km/h kierownica przestaje szarpać. Teraz pytanie czy to kwestia tarcz i klocków czy szukać gdzieś głębiej? Tarcze teoretycznie wygladają dobrze, nie maja rantu. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:03
|
|
|
prawdopodobnie tarcze, choć przyczyny mogą być też inne (przepatrz forum) ale na początek sprawdź tarcze, dość często zdarza się że są zwichrowane - wystarczy kilka mocnych przytarć i zaczynają bić - u mnie biją przy hamowaniu z powyżej 120 do jakichś 80 |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:05
|
|
|
ja stawiam na tuleje wahacza... jak jedziesz wolno i nie szarpie kierownicą to znaczy (tak było u mnie) ze to poczatek konca tulei i sworznia.... |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:34
|
|
|
A czy problem z tulejami wahacza można było zdiagnozować przy badaniu technicznym? Bo dwa tygodnie temu było one przeprowadzone w ASO i teoretycznie zawieszenie było ok. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2008, 22:20
|
|
|
Jeśli zwrócisz uwagę diagnoście aby dokładnie sprawdził tuleje to to zrobi tak było w moim przypadku, akurat były ok, ale musiał jeszcze raz wejść pod samochód ( i było mu to wyraźnie nie na rękę.) i obejrzeliśmy obaj wszystko dokładnie przesuwając raz w jedną, a raz druga stronę auto aby móc zobzczyś stan tuleji gumowo metalowych. |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2008, 07:38
|
|
|
Ok w takim razie zerknę dzisiaj po pracy na tarcze i klocki. Zobacze czy na oko będą widoczne jakieś nieprawidłowości. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 05-05-2008, 13:21
|
|
|
najlepiej samemu ,właź w kanał łomek /montażówka /w dłoń i sprawdzj luzy w przednim zawiechu od wachaczy po drążki .....diagnosta tego nie sprawdzi na szarpakach |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2008, 21:01
|
|
|
Tak więc zrobiłem tak jak zbyszek05 pisał. Na wahaczu i drążkach wszystko jest sztyne tylko przy półosi wychodzacej ze skrzyni jest lekki luz na jednej i na drugiej. Teraz kwestia czy to ma byc sztywne czy moze mieć jakis niewielki luz roboczy (auto było na pierwszym biegu)?
Następnie odkręciłem przednie koła. Okazało się, że tarcze chodzą na lewo i prawo po czym stwierdziłem, że felga ma za zadanie dociśnięcie tej tarczy. Jeśli się myle, to napiszcie, bo nie widziałem żeby tarcze miały jakieś mocowanie. Po założeniu kół przejechałem się, kilka rozpędzeń do około 110-120 km/h i hamulec. Za trzecim razem kierownicą znowu trzepie. Wyszedłem z auta za klucz i okazuje się, że śruby lekko luźne. Dokręciłem ile sił było, znów w sigmę i znów kilka razy 110-120 km/h hamulec i znów trzepie.
Pomocy |
|
|
|
 |
marttini [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2008, 23:51
|
|
|
witam,
mam to samo, o czym pisałem w temacie "wibracje przy hamowaniu" szukam i nic, na razie nic nie pomogło, podjadę niebawem do jednego magika od jamończyków, może coś znajdzie, to odrazu sie oczywiści podzielę doświadczeniami.
z moch dotychczasowych zmagań wychodzi, że to moze być faktycznie mocowanie tarcz, albo klocków.
Powodzenia |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 07:25
|
|
|
Dzisiaj też jade umówic się do znajomego mechanika, może on coś wymyśli? |
|
|
|
 |
sebi629
Forumowicz TAXI Sigma - Jedyna
Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2008, 12:39
|
|
|
A w jakim stanie macie te tarcze??? Czy przypadkiem nie byly juz toczone??? Jak tarcza bedzie cienka to puki bedzie zimna bedzie wszystko ok a jak sie rozgrzeje to zacznie bic. U mnie tak bylo i pomogła wymiana tarcz. Tylko pamietajcie ze nowe tez nalezy wygrzac a nie od razu katowac hamowaniem z 200 bo zaraz bedzie to samo.
Pozdrawiam Sebek. |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 19:14
|
|
|
Byłem u mechanika i on twierdzi, że to nic innego tylko tarcze. Już są cieniutkie i poddają się przy hamowaniu. Musze zamówić jakieś tarcze z tym, ze machanior mówił abym nie oszczędzał i kupił coś konkretnego bo cena z powietrza się nie bierze. Takze czekam na tarcze oraz klocki i zobaczymy co dalej. Jakich firm tarcze brać pod uwagę? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-05-2008, 20:20
|
|
|
Noritsu napisał/a: | Jakich firm tarcze brać pod uwagę? |
ATE - dobra cena do jakości |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 21:46
|
|
|
Widze, że w wielu tematach o hamulcach firma ATE jest chwalona jako dobra alternatywa wiec wybór padł na nie
Dzięki za pomoc. Teraz tylko czekam na przesyłkę |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 07-05-2008, 10:05
|
|
|
hmmmm ja kupiłem ATE i po przejechaniu ok 30 kkm zaczęły bić. Zastanawiam się teraz nad brembo. W poprzednim samochodzie jezdziłęm na zestawie brembo/ferodo i bardzo go sobie chwaliłem. Przejechałem tym uatem ok 270 kkm i nie miałem żadnych problemów z hamulcami. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|