Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 20:07   Problem z hamulcami

Witam, zauważyłem dziwny problem z hamulcami, mianowicie: zaraz po rozpoczęciu jazdy hamulce pracują elegancko jednak wystarczy, że przajadę kilkanaście kilometrów i podczas hamowania bardzo mocno szarpie kierownicą. Po wyhamowaniu do około 60 km/h kierownica przestaje szarpać. Teraz pytanie czy to kwestia tarcz i klocków czy szukać gdzieś głębiej? Tarcze teoretycznie wygladają dobrze, nie maja rantu.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-05-2008, 21:03   

prawdopodobnie tarcze, choć przyczyny mogą być też inne (przepatrz forum) ale na początek sprawdź tarcze, dość często zdarza się że są zwichrowane - wystarczy kilka mocnych przytarć i zaczynają bić - u mnie biją przy hamowaniu z powyżej 120 do jakichś 80
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Nachbar
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 21:05   

ja stawiam na tuleje wahacza... jak jedziesz wolno i nie szarpie kierownicą to znaczy (tak było u mnie) ze to poczatek konca tulei i sworznia....
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 21:34   

A czy problem z tulejami wahacza można było zdiagnozować przy badaniu technicznym? Bo dwa tygodnie temu było one przeprowadzone w ASO i teoretycznie zawieszenie było ok.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 22:20   

Jeśli zwrócisz uwagę diagnoście aby dokładnie sprawdził tuleje to to zrobi tak było w moim przypadku, akurat były ok, ale musiał jeszcze raz wejść pod samochód ( i było mu to wyraźnie nie na rękę.) i obejrzeliśmy obaj wszystko dokładnie przesuwając raz w jedną, a raz druga stronę auto aby móc zobzczyś stan tuleji gumowo metalowych.
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 07:38   

Ok w takim razie zerknę dzisiaj po pracy na tarcze i klocki. Zobacze czy na oko będą widoczne jakieś nieprawidłowości.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 05-05-2008, 13:21   

najlepiej samemu ,właź w kanał łomek /montażówka /w dłoń i sprawdzj luzy w przednim zawiechu od wachaczy po drążki .....diagnosta tego nie sprawdzi na szarpakach
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 21:01   

Tak więc zrobiłem tak jak zbyszek05 pisał. Na wahaczu i drążkach wszystko jest sztyne tylko przy półosi wychodzacej ze skrzyni jest lekki luz na jednej i na drugiej. Teraz kwestia czy to ma byc sztywne czy moze mieć jakis niewielki luz roboczy (auto było na pierwszym biegu)?
Następnie odkręciłem przednie koła. Okazało się, że tarcze chodzą na lewo i prawo po czym stwierdziłem, że felga ma za zadanie dociśnięcie tej tarczy. Jeśli się myle, to napiszcie, bo nie widziałem żeby tarcze miały jakieś mocowanie. Po założeniu kół przejechałem się, kilka rozpędzeń do około 110-120 km/h i hamulec. Za trzecim razem kierownicą znowu trzepie. Wyszedłem z auta za klucz i okazuje się, że śruby lekko luźne. Dokręciłem ile sił było, znów w sigmę i znów kilka razy 110-120 km/h hamulec i znów trzepie.
Pomocy :)
 
 
marttini
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 23:51   

witam,

mam to samo, o czym pisałem w temacie "wibracje przy hamowaniu" szukam i nic, na razie nic nie pomogło, podjadę niebawem do jednego magika od jamończyków, może coś znajdzie, to odrazu sie oczywiści podzielę doświadczeniami.
z moch dotychczasowych zmagań wychodzi, że to moze być faktycznie mocowanie tarcz, albo klocków.

Powodzenia
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2008, 07:25   

Dzisiaj też jade umówic się do znajomego mechanika, może on coś wymyśli?
 
 
sebi629 
Forumowicz
TAXI Sigma - Jedyna

Auto: sigma '94 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 109
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2008, 12:39   

A w jakim stanie macie te tarcze??? Czy przypadkiem nie byly juz toczone??? Jak tarcza bedzie cienka to puki bedzie zimna bedzie wszystko ok a jak sie rozgrzeje to zacznie bic. U mnie tak bylo i pomogła wymiana tarcz. Tylko pamietajcie ze nowe tez nalezy wygrzac a nie od razu katowac hamowaniem z 200 bo zaraz bedzie to samo.
Pozdrawiam Sebek.
 
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2008, 19:14   

Byłem u mechanika i on twierdzi, że to nic innego tylko tarcze. Już są cieniutkie i poddają się przy hamowaniu. Musze zamówić jakieś tarcze z tym, ze machanior mówił abym nie oszczędzał i kupił coś konkretnego bo cena z powietrza się nie bierze. Takze czekam na tarcze oraz klocki i zobaczymy co dalej. Jakich firm tarcze brać pod uwagę?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-05-2008, 20:20   

Noritsu napisał/a:
Jakich firm tarcze brać pod uwagę?

ATE - dobra cena do jakości
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2008, 21:46   

Widze, że w wielu tematach o hamulcach firma ATE jest chwalona jako dobra alternatywa wiec wybór padł na nie :)
Dzięki za pomoc. Teraz tylko czekam na przesyłkę :)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-05-2008, 10:05   

hmmmm ja kupiłem ATE i po przejechaniu ok 30 kkm zaczęły bić. Zastanawiam się teraz nad brembo. W poprzednim samochodzie jezdziłęm na zestawie brembo/ferodo i bardzo go sobie chwaliłem. Przejechałem tym uatem ok 270 kkm i nie miałem żadnych problemów z hamulcami. Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.