Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz do Carismy 1.8 GLS czy może 1.6
Autor Wiadomość
Anter
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2008, 21:56   Gaz do Carismy 1.8 GLS czy może 1.6

Witam wszystkich.
Przymierzam sie do zakupu Carismy z silnikiem benzynowym i jako, że zamierzam dojezdzać do pracy myslę o wstawieniu gazu.
Wiem, że praktycznie do GDI nie montuje się instalacji gazowych, więc pozostaje mi silnik 1.8 GLS lub 1.6.
Proszę wszystkich o radę, który silnik powinienem wybrać oraz trudności związane z tymi silnikami ?

I jeszcze jedno:
Czy zna ktoś dobrego gazownika w rejonie Szczecina oraz jaka jest cena instalacji sekwencyjnej ?

Dzięki za wszelki rady.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-01-2008, 22:00   

GLS to wersja wyposażenia a nie typ silnika :P

po drugie 1.8 zwykły i 1.6 to jest jedno i to samo (różnią się tylko wielkością samego silnika) ale cała reszta gratów to to samo
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Anter
[Usunięty]

  Wysłany: 11-01-2008, 22:05   1.8 zwykły ma 116 KM

Czy w takim razie można go spokojne zagazować, nie ma takich problemów jak GDI :
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-01-2008, 22:26   

nie ma. mozna gazować :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2008, 01:31   

Dobra instalacja i 1.8 oraz 1.6 śmiagają jak złoto na LPG.
Gdy jest inaczej tzn że ktoś spartaczył robotę ;)

Silnik to cacuszko... dopiero ze skrzynią się zacznie :)
(Viva la france :doubt: )
 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2008, 10:04   

Po co coś psuć skoro jest dobrze... Zarówno jeden jak i drugi silnik wcale nie są paliwożerne... Gaz to porażka...
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-01-2008, 12:15   

Ja mam załozony gaz w 1.8 aleniestety poprzednik założył zwykłą instalację na wtrysku a nie sekwencję. Spalanie miesci sie w granicach 10-11 l w miescie i ok 8-9 na trasie, czyli srednio ok 10l na 100km. Koszt na gazie to 22zł, a na benzynie w moim przypadku ok 35zł, czyli uważam ze jak ktos jezdzi dużo to napewno opłaci sie założenie instalacji.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 12-01-2008, 12:37   

Chciałeś powiedzieć prostą instalacje mieszalnikową bo o ile się nie mylę to wtrysk gazu to sekwencja?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 14-01-2008, 09:28   

Gaz to porażka jak ktoś jeździ 5km dziennie. Jak ktoś jeździ 100km dziennie to jest to bardzo sympatyczna sprawa. Polecam plik Excela z wątku o moje byłem Carismie (link w stopce) gdzie dokładnie widać, że instalacja zwróciła się kilkakrotnie bez żadnych awarii autka. Wypad praktycznie w każdy rejon polski (góry, morze, mazury) to był koszt do 120 PLN, więc przy planowanbiu wyprawy był pomijalny. Ba, potrafiłem pojechać na świeżą rybę z jeziora do Mikołajek przed południem, kąpiel w Tropikanie i wieczorem z powrotem do domu :) Ogólnie byłem bardzo zadowolony. A teraz jeżdzę 5km dziennie samochodem (do pracy jeżdzę pociągiem, ze względu na korki) wiec gazu na razie nie zakladam.

Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-01-2008, 15:16   

Dodaj że przy takim przebiegu dziennym ten silnik będzie zarżnięty po 10-15k.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-01-2008, 15:42   

mlun napisał/a:
Dodaj że przy takim przebiegu dziennym ten silnik będzie zarżnięty po 10-15k.

bez przesady, znam kupe osob ktore kupilo nie tylko nowe samochody ale rowniez uzywane i jezda do pracy 5km i z powrotem drugie 5km np albo do sklepu 1km od miejsca zamieszkania i bez problemow smigaja po kilka lat samochodami...
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Paker
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2008, 16:34   

mlun napisał/a:
Dodaj że przy takim przebiegu dziennym ten silnik będzie zarżnięty po 10-15k.


tylko wtedy jak zimny silnik bedzie pałował :axe:

przy spokojnej jeżdzie zrobi nie wiele mniej kilometrów jak na ciepłym
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 14-01-2008, 19:59   

też dlatego masz albo zabezpieczenie by gaz się nie włączał na zimnym silniku albo sam musisz tego pilnować i przełączać po nabraniu jakiejś temp. A i tak nie odpalisz autka na gazie gdy masz zimny silnik -> musi się chłopak do tego rozgrzać :)
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 14-01-2008, 22:39   

dokładnie tak, ja nie miałem sekwencji i też miałem czujnik temperaturowy, który przełączał na gaz po osiągnięciu założonej temperatury. Jak były ostre mrozy to te 5km nie wystarczało, żeby się przełączyło.
Tak więc jak już milion razy pisano, wszystko zależy od poprawnego montażu.

Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 14-01-2008, 22:46   

Zakładając że się jeździ tylko 5km dzienie w jedną i w drugą nie wróże nic dobrego no i macie racje że od montażu wiele zależy.W każdym razie na taką jazde to nawet szkoda kasy jest wydawać na ten gaz.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.