Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] silnik stracił ducha
Autor Wiadomość
ario
[Usunięty]

  Wysłany: 31-03-2008, 18:16   [Cari 1.9DI-D] silnik stracił ducha

witam,

proszę o szybką diagnozę. jadę sobie 130 km/h na trasie i w pewnym momencie jakby skończyło się paliwo i samochód stracił ducha i zwolnił. paliwo oczywiście było. zapaliła się kontrolka od silnika. dojechałem do domu jakoś, ale niecałe 100 km/h to był maks. silnik w ogóle nie miał (i nie ma) mocy.

całemu zdarzeniu nie kojarzyły żadne dziwne odgłosy, dymienie czy coś.

przebieg 112 000 km, silnik nie katowany, obchodziłem się z turbiną jak z jajkiem. acha, auto mam od prawie 40 000 km więc raczej nie może być mowy o winie poprzedniego właściciela.

jakie są Wasze typy, co mogło się stać?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-03-2008, 19:13   

przepustnica :D
 
 
ario
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 21:28   

może coś więcej w tym temacie? :?
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-03-2008, 21:59   

a co ma byc wiecej ?
pojedz na komputer, to wszystko wyjdzie .
ja mialem podobnie, ale rownie dobrze mozesz miec jakas dziure w ukladzie, czy tez moze spadl jakis waz, i to dlatego , pojedz na komputer i zobacz, ale moze wczesniej zdejmuj obudowe silnika i popatrz czy wszystkie weze sa ok, i czy sa na swoich miejsach
 
 
ario
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 22:35   

to może jeszcze napiszę coś żeby było wiadomo czy też mam tak samo.

na wolnych mogę wkręcić silnik powyżej 3 000 rpm (nie idzie to jednak tak gładko jak wcześniej) w trakcie jazdy jest to już trudne a na 4 biegu niemożliwe...
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 31-03-2008, 22:39   

ario napisał/a:
na wolnych mogę wkręcić silnik powyżej 3 000 rpm (nie idzie to jednak tak gładko jak wcześniej) w trakcie jazdy jest to już trudne a na 4 biegu niemożliwe...

dlatego, ze samochod wszedl w tryb awaryjny, i rowniez nie mozesz jechac powyzej 120km/h zgadza sie ?
 
 
ario
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 06:56   

dzisiaj wyjechałem do pracy (w trakcie dnia chciałem podrzucić auto do mechanika). w trasie w pewnym momencie cari znowu zaczęła jechać normalnie, kontrolka silnika cały czas się paliła, ale to pewnie przez to, że błąd jest ciągle pamiętany.

nie wiem czy jest sens teraz jechać do mechanika, może komputer złapał jakiś czeski błąd i wszedł w tryb awaryjny? czy mogę samodzielnie odczytać/skasować błąd czy tylko przez komputer?

poozdr
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 01-04-2008, 07:45   

Sens jest ustalić przyczynę takiej sytuacji. Warto podpiąć się pod komputer aby to ustalić. Moim zdaniem mogło być sporo przyczyn, coś w paliwie, przytkanie filtra, może też brak styku na którymś z elementów elektrycznych, coś takiego co elektronicy nazywają zimnym lutem. Sytuacja może się powtórzyć dlatego warto ustalić przyczynę i ją wyeliminować.Pozdrawiam.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-04-2008, 07:55   

Nie ma się co zastanawiać i kombinować - jedziesz na kompa odczytać zapamiętane kody usterek a później dopiero coś będzie można pogdybać.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ario
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2008, 09:27   

szybki update. chciałem jechać do mechanika, ale lampka się nie pali a auto chodzi OK. muszę zatem poczekać na ponowne objawy... może jak będę wracał do domu? dam znać co wyszło
 
 
kaem74
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2008, 23:05   

Też miałem problem, wystapił tylko raz a prawdopodobną przyczynę znalazłem niedawno. Otóż miałem popekany przedni katalizator i luźny wkład tak sie wytarł, że zostało go ok. 30% i zatykał wylot spalin. Warto sprawdzić.
 
 
kysu
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 20:28   

:? ja mam teraz ten problem :cry: szlak mnie juz trafia!raz mam moc a na drugi dzien traci...nie kopci (EGR-wyczyszczony)kontrolka zapala sie tylko wtedy gdy dam mu mocno w piz...e ale po kolejnym uruchomieniu silnika juz sie nie zapala (mocy dalej brak).Bylem na kompie ale zadnych kodow bledow nie wykryto (moze dlatego ze jak na zlos przed samym dojechaniem do stacji diagnostycznej dostal powera) i co wy na to?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-05-2008, 13:05   

Może trzeba ci zainteresować się kątem wtrysku?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.