Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E54A 2.0 V6] Wymiana czy naprawa silnika Galant V 2.0 V6
Autor Wiadomość
kowi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 26-01-2014, 18:32   [E54A 2.0 V6] Wymiana czy naprawa silnika Galant V 2.0 V6

Witam.
Jestem posiadaczem Galanta V 2.0 V6.
Od początku miałem problem ze stukającymi zaworami do których ostatnio dołączyły stukające panewki. Chcę naprawić auto ale zastanawiam się jak.
Czy wymienić silnik na inny czy naprawić swój. Jeśli naprawić to na co zwrócić uwagę i co wymienić żeby zrobić to jak należy (jaki jest koszt takiego remontu). Jeśli wymienić to czy oprócz silnika 2.0 V6 mogę włożyć silnik 2.5 V6 z Galanta VI, lub 3.0 V6 z Sigmy. Czym musiałbym się zająć dodatkowo w przypadku silników 2.5, 3.0. Proszę o pomoc.
_________________
kowi 2.0 V6
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-01-2014, 18:48   

2,5 z nowszego Galanta to troszkę wieksze przeróbki bo silnik ułożony rozrządem po stronie pasażera, przeróbki na każdy innym motor kosztowne a koszty zależa od jednostki i stopnia modyfikacji. Co do naprawy własnego silnika to najlepiej zdemontować, rozkrecić i stwierdzić co do naprawy i czy to wogóle opłacalne, kupno uzywki tez wiąze sie z pewnym ryzykiem, koszty za remont własnego silnika w zalezności od stopnia inwestycji musisz zacząc liczyć od 2tyś zł w góre
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-01-2014, 19:46   

Najlepiej i najtaniej kupić taki sam silnik używany z gwarancją rozruchową.
 
 
kowi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 26-01-2014, 20:50   

Jasne, drugi silnik to dobre rozwiązanie pod warunkiem że jest w bardzo dobrym stanie.
Myśle że o taki nie będzie łatwo, szanse są 50/50. Jeśli chodzi o gwarancje rozruchową to ewentualnie będe w stanie odzyskać równowartość silnika a ponoszę dodatkowo koszt transportu w jedną i w drógą stronę + koszt montażu i wymontowania silnika jeśli będzie uszkodzony. Tak więc ryzykuje około 1000zł. No chyba że się myle i z tą gwarancją jest inaczej i obejmuje ona wszelkie poniesione przeze mnie koszty. Nigdy nie kupowałem silnika więc nie wiem.

[ Dodano: 27-01-2014, 14:37 ]
Odnośnie silników 2.5 i 3.0 V6 czy jest ktoś kto podjął próbę wstawienia takiego silnika zamiast 2.0 V6, albo przynajmniej zastanawiał się nad tym i jest w stanie podać więcej szczegułów dotyczących takiej przeróbki?
_________________
kowi 2.0 V6
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 01-02-2014, 20:20   

Za 2 tys to kupujesz e54 sciagniety bez oplat i masz cale auto na czesci, ja tak robilem ze 7 razy, ale musisz miec miejsce zeby go trzymac,
Wymiana silnika nie jest trudna, mnie zmiana z 4g63 na 6a12 zajela chyba 2 dni do odpalenia, ale ja zmienialem silnik calutki ze skrzynia, sprzeglem itd. Wiec najlepiej jak do wymiany bys mial cale auto. Lepiej 3.0 z sigmy . Przekladasz silnik z calym osprzetem, skrzynia, kablami itd. 2.5 z rekina nie oplaca sie z dwoch powodow... 1. Niewielka roznica mocy
2. Musisz przelozyc wszystko czyli skrzynie, polosie kompletny osorzet itd. Elektryke itd. I mimo ze niby silnik z rodziny to praktycznie nic z jednego nie pasuje do drugiego
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
kowi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 02-02-2014, 18:41   

Dzięki za rzeczową odpowiedź. Od początku rozważałem kupno całego galanta ale sigmy wcześniej nie brałem pod uwagę. Teraz myślę że to ciekawsze rozwiązanie 3.0 i 170KM w moim galancie :mrgreen: . Teraz muszę znaleźć galanta lub sigmę zdrową technicznie, wygląd samochodu nie bardzo mnie interesuje. W internecie jest ich mało a dostępne egzemplarze mają zwykle ten sam problem co mój (popychacze, panewki). Przekładkę chcę zrobić do wakacji więc będę cierpliwie szukał :shock: .
_________________
kowi 2.0 V6
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 02-02-2014, 20:37   

Sigme to 24v czyli 205 koni, silnik 'mocno zblizony' do tgo z e88 wiec sporo rzeczy masz pnp
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
kowi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 03-02-2014, 09:48   

OK. Dobrze wiedzieć. Byłem przekonany że chodzi o tą 170KM. Tych 24V 205 koni jest chyba jeszcze mniej. Myśle że do lata znajdę coś ciekawego.
_________________
kowi 2.0 V6
 
 
tpodsiadlo 
Forumowicz


Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 430
Skąd: sokolow mlp
Wysłany: 03-02-2014, 17:47   

Jak chcesz silnik 170km to mam 2.5 z e88 po rozrzadzie, glowice do remontu, wiem kto ma komplet dobrych glowic, mialbys silnik po taniosci, dodatkowo mam oryginalne sprzeglo do niego i 90% osprzetu, wiec prawie komplet...

[ Dodano: 04-02-2014, 12:41 ]
Jednak moj silnik sie podobno nie nadaje do remontu, wiec nie mam...
_________________
To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych :)
=========================
 
 
 
kowi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 2.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 05-02-2014, 14:09   

Dzięki, mam czas i będę szukał kompletnego auta.
_________________
kowi 2.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.