[Cari 1.9TD] nowy użytkownik - ratunku!!! |
Autor |
Wiadomość |
nowycarisma [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2008, 23:53 [Cari 1.9TD] nowy użytkownik - ratunku!!!
|
|
|
Witam wszysttkich,
właśnie kupiłem MITSUBISHI CARISME 1,9 TD z 1997. To mój pierwszy dieselek, więc jestem całkiem zielony. Zawsze jeździłem benzynkami.
Mam kilka pytań:
1) troszke to auto mułowate - cięzko go rozpędzić do 130-140 km/h. Moja poprzednia polówka 1,0 benzyna nie miała z tym problemu. To chyba nie jest normalne?
2) jak rozpoznać czy włącza mi się turbina?
3) jest na desce taki przycisk ECO - co to w ogóle jest? Można to całkiem wyłączyć, włączyć żeby paliło sie ECO lub włączyć żeby paliła sie taka dziwna gwiazdka. Z czym to się je???
4) na wolnych obrotach coś mi tak dziwnie szarpie. jak nie naciskam gazu to obroty są poniżej 1000. Tak ma być?
Autko bardzo mi się podoba tylko troszkę dziwnie jeździ.
Pomocy!!! |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-03-2008, 00:07
|
|
|
Jak ciężko rozpędzić do takiej prędkości to faktycznie może turbina padła. Sam jako tako nie prowadziłem nigdy mocniejszego diesla ale to chyba działa na zasadzie że poczuł byś znaczny przyrost mocy gdzieś pewnie w okolicy 2k obrotów. Niech ktoś kto ma auto z takim silnikiem lepiej to zweryfikuje.
A ten guzik ECO jest od klimy.Jak się pali gwiazdka to klima działa normalnie a jak ECO to wtedy działa w trybie ekonomicznym.
Iel poniżej 1000 masz te obroty? Prawidłowo powinno być coś koło 700-800. Nie wiem co uważasz przez pojęcie szarpie ale w starszym dieslu możesz czuć na zimnym silniku jego pracę choć nie powinno być to uciążliwe że aż całą karoserją telepie. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
cezarek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:40 Re: nowy użytkownik - ratunku!!!
|
|
|
Heja!
Tak sie składa ze ja mam Cari z 2000 roku (ale silnik jeszcze 1.9 TD) z przebiegiem 140 tysi, a mój ojciec V40 (ten sam silnik co w cari) z przebiegiem 350 tysi więc mogę ci coś powiedzieć o zużyciu tego silnika.
nowycarisma napisał/a: |
1) troszke to auto mułowate - cięzko go rozpędzić do 130-140 km/h.
|
Co rozumiesz przez ciężko? Na wysokich obrotach musisz cisnąć? Jakie obroty masz przy ruszaniu? Przykładowo u mojego ojca, żeby płynnie ruszyć trzeba wycisnąć prawie 2 tysiące obrotów (przebieg robi swoje), a u mnie od tysiąca już ładnie rusza. Przy 130 km/h powinieneś mieć coś koło 3500 obrotów.
nowycarisma napisał/a: |
2) jak rozpoznać czy włącza mi się turbina?
|
Diesel zawsze będzie na początku mułowaty, do puki nie włączy się turbina (gdzieś pomiędzy 2 000 a 2 500 obrotów). Wtedy powinieneś poczuć "rwanie" samochodu do przodu. Przesadnie rzecz ujmując to takie coś jak hiperprędkość w "Star treku"
nowycarisma napisał/a: |
4) na wolnych obrotach coś mi tak dziwnie szarpie. jak nie naciskam gazu to obroty są poniżej 1000. Tak ma być?
|
Prawidłowe obroty na luzie to około 750 obr/min (jak swoją pod kompa podłączałem to tak pokazywało). Obroty mogą ci "skakać" jeśli masz włączoną klimę lub gdy silnik jest jeszcze zimny.
Dodatkowo polecam ten wątek:
Jak jeżdzić dieslem
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
nowycarisma [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 14:40
|
|
|
No właśnie tego startreka nie czułem:-)
Jeździłem parę razy dieslem (focus z 2006 chyba) i tam czułem coś w rodzaju przyspieszenia. A w mojej carismie nie czułem. Wiem, że to troche innej generacji dieselki i pewnie różnica być powinna - tylko nie wiem jak duża?
Szczerze mówiąc ledwo co to auto kupiłem i nie wiem do końca co w nim siedzi. Jechałem nim około 100km tylko.
A w ogóle to na "dzień dobry" udało mi się urwać pasek klinowy:-) Jeszcze w żadnym samochodzie tego nie dokonałem. Zniknęło wspomaganie, obrotmierz zakończył działalność i świeci się kontrolka z akumulatorem. Jutro jade odstawić autko do mechanika. Mam nadzieje ze przejeżdżając 4 km nic się nie stanie????
Obrotów chwilowo nie mam jak sprawdzić, ale nie musiałem wykręcać 2000 żeby ruszyć:-)
Nie pamiętam niestety ile miałem obrotów przy 130km/h.
Mam jeszcze pytania:
1) jaki jest koszt wymiany
- rozrządu
- oleju (i jaki tam najlepiej lać)
- płynów we wspomaganiu
- płynu w chłodnicy (i jaki lać)
2) czy jak strzeli pasek klinowy, to coś złego się może stać z silnikiem?
3) czy autko mogło być osłabione jak pasek nie trzymał na całej szerokości?
4) gdzie znaleźć numery silnika i czy są potrzebne do zarejestrowania samochodu z zagranicy (Holandia)?
5) co mogło byc powodem że pasek się zerwał? (czy tylko to że był stary i słaby)?
Za każdą pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 30-03-2008, 16:21
|
|
|
turbina załącza się już od 1800 obr/min i nabiera rozpędu do ok 3000 obr. Eco i gwaizdka będzie świecić dopiero po właczeniu dmuchawy przynajmniej na pierwszy bieg. nowycarisma napisał/a: | jaki jest koszt wymiany
- rozrządu |
430 zł płaciłem dwa lata temu za częsci wszystkie rolki i napinacze i pasek + robocizna ok 100 zł
nowycarisma napisał/a: | oleju (i jaki tam najlepiej lać) |
półsyntetyk 10W40
ja mam Castrol magnatec 10W40 w sklepie 150 zeta na Allegro 100 z przesyłką
nowycarisma napisał/a: | płynów we wspomaganiu |
DEXRON II lub ELFMATIC G3 ok 30 zł/litr
nowycarisma napisał/a: | płynu w chłodnicy (i jaki lać) |
PETRYGO, QUAL, DYNAGEL (taki mam u siebie) ok 50 zł/5 litrów lub inny do chłodnic aluminiowych
nowycarisma napisał/a: | czy jak strzeli pasek klinowy, to coś złego się może stać z silnikiem? |
nie powinno tylko nie jezdzij za dużo i nie pal silnika niepotrzebnie bo pompa wodna stoi i możesz zagotować płyn
nowycarisma napisał/a: | czy autko mogło być osłabione jak pasek nie trzymał na całej szerokości? |
jeśli chodz Ci o spadek mocy to NIE
nowycarisma napisał/a: | gdzie znaleźć numery silnika i czy są potrzebne do zarejestrowania samochodu z zagranicy (Holandia)? |
silnik to cześć zamienna według prawa rejestracyjnego więc numerów nie potrzeba
nowycarisma napisał/a: | co mogło byc powodem że pasek się zerwał? (czy tylko to że był stary i słaby)? |
mógł ze starości lub krzywo pracował na kołach i go pocięło. sprawdz na nowym czy prosto "chodzi" po kołach |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
nowycarisma [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 18:47
|
|
|
dziękuję wszystkim za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 31-03-2008, 23:18
|
|
|
kielurkk napisał/a: |
nowycarisma napisał/a: | czy jak strzeli pasek klinowy, to coś złego się może stać z silnikiem? |
nie powinno tylko nie jezdzij za dużo i nie pal silnika niepotrzebnie bo pompa wodna stoi i możesz zagotować płyn |
wg mnie, jak strzeli pasek to silnik do remontu... (rozwalone tłoki?) |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 23:56
|
|
|
Tomashi napisał/a: | kielurkk napisał/a: |
nowycarisma napisał/a: | czy jak strzeli pasek klinowy, to coś złego się może stać z silnikiem? |
nie powinno tylko nie jezdzij za dużo i nie pal silnika niepotrzebnie bo pompa wodna stoi i możesz zagotować płyn |
wg mnie, jak strzeli pasek to silnik do remontu... (rozwalone tłoki?) |
Tomashi pomyliłeś pasek klinowy z paskiem rozrządu. Gdy ten drugi strzeli w silniku kolizyjnym, to faktycznie zmasakruje wszystko jak tłoki walną. |
|
|
|
 |
Guido [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 23:58
|
|
|
silnik byłby do remontu, przynajmniej częściowego, jeśli strzeliłby pasek rozrządu, a nie wieloklinowy. Nie strasz kolegi niepotrzebnie |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 23:58
|
|
|
Tomashi napisał/a: | wg mnie, jak strzeli pasek to silnik do remontu... (rozwalone tłoki?) |
klinowy, nie rozrzad
edit: wow trzech naraz |
|
|
|
 |
k_sylwia25 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 10:01 Carisma 1.9TD 1999
|
|
|
Witam - jestem nową posiadaczką Carismy (od wczoraj;)) Mam kilka problemów - czy moglibyście mi coś podpowiedzieć?
1. Skrzynia biegów jakby nieprecyzyjna - chodzi o wrzucanie jedynki i wstecznego. Nie zawsze wchodza i tak jakby opornie.
2. Nie świeci się kontrolka włączonych świateł (kontrolka długich swieci).
3. Troszke autko znosi w prawo gdy puszczam kierownice - zbieżność jest ok. Czy to tylko wina różnicy ciśnienia w kołach, lub złych opon czy może to być coś poważniejszego?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 09-04-2008, 10:12
|
|
|
arturro napisał/a: | Tomashi napisał/a: | wg mnie, jak strzeli pasek to silnik do remontu... (rozwalone tłoki?) |
klinowy, nie rozrzad
|
Heh, no jasne - źle doczytałem |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
marcel1010
Mitsumaniak 01070/KMM - Chełm

Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 09-04-2008, 10:42
|
|
|
k_sylwia25, k_sylwia25 na pierwszy problem jest recepta, ja miałem to samo (mam cari 1,9TD z 2000r. od trzech tygodni), zakupiłem na Allegro "TULEJKI WYBIERAKA BIEGÓW VOLVO S/V 40, CARISMA" za 54zł razem z przesyłką a nick sprzedawcy to volvo945 . Zmieniłem tulejeczki i jest jak nówka (nawet moja żona już chce jeździć naszym nowym nabytkiem).
Problem nr dwa to może być po prostu spalona żaróweczka, a z problemem nr trzy to sprawdź ciśnienie w oponach, to będzie najtaniej i najprościej na początek. |
_________________ jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 |
|
|
|
 |
k_sylwia25 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 11:27 Niesamowici jesteście :))
|
|
|
Na tak błyskawiczną odpowiedź w życiu nie liczyłam. Tulejki powiadasz Dobrze, że nie drogie to to Teraz do pracy do późnej nocy, ale może uda mi się jeszcze do garażu podskoczyć i nacieszyć oko Dziękuję za pomoc - dam znać jeśli to się da tak rozwiązać. |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 11:38
|
|
|
W carismie nie ma kontrolki od swiatel mijania. Co do sciagania to zamien opony stronami (pod warunkiem ze nie sa kierunkowe). |
|
|
|
 |
|