  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[ALL] z cyklu "coś szumi" | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 swistak81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 07:55   [ALL] z cyklu "coś szumi"
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
Mam problem z szumem "czegoś". 
 
Może troszkę opisu.
 
Najbardziej słychać go na 1 i 2 biegu, gdy zasprzęglę i samym gazem przyspieszam i zwalniam. Po rozsprzęgleniu i jeździe na luzie szum ustaje. I w zasadzie to dzieje się tak chyba na każdym biegu - tylko przy większej prędkości szum jest już zagłuszany.
 
 
Najpierw w warsztacie gość powiedział mi że to jednak łożyska się kończą. A że szumi tylko w sytuacjach opisanych powyżej, co ma związek z bezwładnością autka (nie do końca mnie przekonał, łożyska kół wg mnie inaczej szumią).
 
 
Byłem w ASO, i facet był ostro zdziwiony. Nie potrafił mi powiedzieć co jest nie tak (ale wykluczył koła). Mówił że pierwszy raz słyszy takie coś. Wprawdzie stwierdził że to pewnie jakieś łożysko w skrzyni, ale kazał dalej jeździć. A mnie już trafia szlag.
 
 
Czy możecie mi napisać co to może wg was szumieć? (i oczywiście koszt najlepiej)
 
A może to coś w sprzęgle?... | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez karolgt 30-10-2007, 11:24, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mugen [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 08:19   Re: [CAO] z cyklu "coś szumi"
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mi to wyglada na lozysko oporowe sprzegla tylko ze odglos wtedy przypomina bardziej cwierkanie niz szum    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 cns80  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa łajza
  
  
                  Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-10-2007, 08:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cns80 napisał/a: | 	 		  | A ja stawiam na łożysko wałka sprzęgła. | 	   Ja też. Albo inne łożysko/a w skrzyni. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 swistak81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-05-2008, 10:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dobra, byłem poraz drugi w ASO. Diagnoza - sprzęgło do wymiany (dokładniej łożysko oporowe) oraz "jakieś" łożysko w skrzyni (nie znam się dokładnie, nie wiem czy bezpośrednio wewnątrz skrzyni czy w okolicach...). W każdym razie mechanik mówił, że padanie tego łożyska jest typowe dla CAO. 
 
A zdiagnozował je, ponieważ po zasprzęgleniu (puszony pedał) słychać mocne szumy (lekko dodając i ujmując gazu - czyli hamując silnikiem w sumie)
 
Pytanie - o jakim łożysku mówił mechanik? (kupuję części teraz a nie mogę się do niego dodzwonić).
 
Czy chodzi o łożysko wałka sprzęgłowego? (tak stawia Japaneze)...
 
Porszę o szybkie odpowiedzi... | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez swistak81 20-05-2008, 06:22, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mugen [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-05-2008, 10:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | swistak81, lozysko oporowe sprzegla, kazdy sprzedawca bedzie wiedzial o co chodzi | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-05-2008, 11:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swistak81 napisał/a: | 	 		  | Czy chodzi o łożysko wałka sprzęgłowego? | 	   Tak, to jest to "jakieś" nie sprzęgło, ale właśnie łożysko. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 swistak81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2008, 11:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki za odpowiedzi, ale jest nadal jedna niejasność.
 
Czy to
 
 	  | mugen napisał/a: | 	 		  | lozysko oporowe sprzegla, kazdy sprzedawca bedzie wiedzial o co chodzi | 	  
 
To jest to samo co to
 
 	  | cns80 napisał/a: | 	 		  | łożysko wałka sprzęgła | 	  
 
chyba nie???
 
Bo kupując komplet sprzęgła to tam jest już to łożysko oporowe...
 
Japaneze mi się spóźnia ze ściągnięciem tego łożyska i chciałbym dokupić takie w sklepie moto. Ale gość nie wie jak znaleźć odpowiednie łożysko... Możecie jakoś pomóc jak to namierzyć? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2008, 19:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | swistak81 napisał/a: | 	 		  Czy lozysko oporowe sprzegla to jest to samo co łożysko wałka sprzęgła
 
 
chyba nie???  | 	   Nie. Łożysko oporowe sprzęgła tak jak piszesz to jest jeden z trzech elementów kompletu sprzęgła. A łożysko wałka sprzęgłowego to łożysko w skrzyni biegów, na którym obraca się wałek sprzęgłowy (ten, na którym pracuje łożysko oporowe sprzęgła). Mam nadzieję, że zrozumiesz     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 swistak81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-05-2008, 20:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tak też podejrzewałem Hugo.
 
Piękne dzięki za wyjaśnienie. 
 
 
[ Dodano: 18-06-2008, 07:59 ]
 
I wymienione. Sprzęgło, oraz 2 łożyska w skrzyni.
 
Jedno łożysko to to o którym była mowa powyżej.
 
Natomiast że drugie łożysko też jest do wymiany - wyszło dopiero po rozebraniu skrzyni.
 
Dobrze że dokupiłem bez problemów w hurtowni technicznej. Było to "zwykłe" łożysko kulkowe jednorzędowe o średnicach 28-58 szerokości 16mm.
 
TAKIE 
 
Ceny części:
 
 - łożysko wałka sprzęgła KOYO - 83zł (Japaneze)
 
 - łożysko NSK 62/28 - 32zł (hurt. tech.)
 
 - komplet sprzęgła - 250zł (Japaneze)
 
 - 2l oleju Shell 75W-80 GL4 - 60zł (sklep moto)
 
Ceny robocizny (pracownik ASO Mitsu, prywatnie):
 
 - wymiana sprzęgła - 150zł
 
 - rozbiórka skrzyni i wymiana łożysk - 120zł
 
 - wymiana łączników stabilizatora - 80zł
 
 
No i teraz jest pięknie. Teraz w końcu mogę czerpać przyjemność z jazdy.
 
 
Jedno pytanie - nigdzie nie mogłem znaleźć oleju syntetycznego (lub pół) 75w90 w GL4.
 
Zawsze mieli GL5. Stąd w końcu kupiłem 75w-80 GL4, bo po odwiedzeniu kilku sklepów tylko taki znalazłem - a sprzedawca zapewnił że nie będzie żadnej różnicy. (nawet nie pisało czy to syntetyczny czy jaki).
 
 
Czy mogę na tym jeździć bez obaw na przyszłość? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |