 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[ALL] z cyklu "coś szumi" |
Autor |
Wiadomość |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 07:55 [ALL] z cyklu "coś szumi"
|
|
|
Witam,
Mam problem z szumem "czegoś".
Może troszkę opisu.
Najbardziej słychać go na 1 i 2 biegu, gdy zasprzęglę i samym gazem przyspieszam i zwalniam. Po rozsprzęgleniu i jeździe na luzie szum ustaje. I w zasadzie to dzieje się tak chyba na każdym biegu - tylko przy większej prędkości szum jest już zagłuszany.
Najpierw w warsztacie gość powiedział mi że to jednak łożyska się kończą. A że szumi tylko w sytuacjach opisanych powyżej, co ma związek z bezwładnością autka (nie do końca mnie przekonał, łożyska kół wg mnie inaczej szumią).
Byłem w ASO, i facet był ostro zdziwiony. Nie potrafił mi powiedzieć co jest nie tak (ale wykluczył koła). Mówił że pierwszy raz słyszy takie coś. Wprawdzie stwierdził że to pewnie jakieś łożysko w skrzyni, ale kazał dalej jeździć. A mnie już trafia szlag.
Czy możecie mi napisać co to może wg was szumieć? (i oczywiście koszt najlepiej)
A może to coś w sprzęgle?... |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 30-10-2007, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 30-10-2007, 08:19 Re: [CAO] z cyklu "coś szumi"
|
|
|
mi to wyglada na lozysko oporowe sprzegla tylko ze odglos wtedy przypomina bardziej cwierkanie niz szum |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-10-2007, 08:31
|
|
|
cns80 napisał/a: | A ja stawiam na łożysko wałka sprzęgła. | Ja też. Albo inne łożysko/a w skrzyni. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:07
|
|
|
Dobra, byłem poraz drugi w ASO. Diagnoza - sprzęgło do wymiany (dokładniej łożysko oporowe) oraz "jakieś" łożysko w skrzyni (nie znam się dokładnie, nie wiem czy bezpośrednio wewnątrz skrzyni czy w okolicach...). W każdym razie mechanik mówił, że padanie tego łożyska jest typowe dla CAO.
A zdiagnozował je, ponieważ po zasprzęgleniu (puszony pedał) słychać mocne szumy (lekko dodając i ujmując gazu - czyli hamując silnikiem w sumie)
Pytanie - o jakim łożysku mówił mechanik? (kupuję części teraz a nie mogę się do niego dodzwonić).
Czy chodzi o łożysko wałka sprzęgłowego? (tak stawia Japaneze)...
Porszę o szybkie odpowiedzi... |
Ostatnio zmieniony przez swistak81 20-05-2008, 07:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:30
|
|
|
swistak81, lozysko oporowe sprzegla, kazdy sprzedawca bedzie wiedzial o co chodzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-05-2008, 12:38
|
|
|
swistak81 napisał/a: | Czy chodzi o łożysko wałka sprzęgłowego? | Tak, to jest to "jakieś" nie sprzęgło, ale właśnie łożysko. |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 12:32
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi, ale jest nadal jedna niejasność.
Czy to
mugen napisał/a: | lozysko oporowe sprzegla, kazdy sprzedawca bedzie wiedzial o co chodzi |
To jest to samo co to
cns80 napisał/a: | łożysko wałka sprzęgła |
chyba nie???
Bo kupując komplet sprzęgła to tam jest już to łożysko oporowe...
Japaneze mi się spóźnia ze ściągnięciem tego łożyska i chciałbym dokupić takie w sklepie moto. Ale gość nie wie jak znaleźć odpowiednie łożysko... Możecie jakoś pomóc jak to namierzyć? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-05-2008, 20:15
|
|
|
swistak81 napisał/a: | Czy lozysko oporowe sprzegla to jest to samo co łożysko wałka sprzęgła
chyba nie??? | Nie. Łożysko oporowe sprzęgła tak jak piszesz to jest jeden z trzech elementów kompletu sprzęgła. A łożysko wałka sprzęgłowego to łożysko w skrzyni biegów, na którym obraca się wałek sprzęgłowy (ten, na którym pracuje łożysko oporowe sprzęgła). Mam nadzieję, że zrozumiesz |
|
|
|
 |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:35
|
|
|
Tak też podejrzewałem Hugo.
Piękne dzięki za wyjaśnienie.
[ Dodano: 18-06-2008, 07:59 ]
I wymienione. Sprzęgło, oraz 2 łożyska w skrzyni.
Jedno łożysko to to o którym była mowa powyżej.
Natomiast że drugie łożysko też jest do wymiany - wyszło dopiero po rozebraniu skrzyni.
Dobrze że dokupiłem bez problemów w hurtowni technicznej. Było to "zwykłe" łożysko kulkowe jednorzędowe o średnicach 28-58 szerokości 16mm.
TAKIE
Ceny części:
- łożysko wałka sprzęgła KOYO - 83zł (Japaneze)
- łożysko NSK 62/28 - 32zł (hurt. tech.)
- komplet sprzęgła - 250zł (Japaneze)
- 2l oleju Shell 75W-80 GL4 - 60zł (sklep moto)
Ceny robocizny (pracownik ASO Mitsu, prywatnie):
- wymiana sprzęgła - 150zł
- rozbiórka skrzyni i wymiana łożysk - 120zł
- wymiana łączników stabilizatora - 80zł
No i teraz jest pięknie. Teraz w końcu mogę czerpać przyjemność z jazdy.
Jedno pytanie - nigdzie nie mogłem znaleźć oleju syntetycznego (lub pół) 75w90 w GL4.
Zawsze mieli GL5. Stąd w końcu kupiłem 75w-80 GL4, bo po odwiedzeniu kilku sklepów tylko taki znalazłem - a sprzedawca zapewnił że nie będzie żadnej różnicy. (nawet nie pisało czy to syntetyczny czy jaki).
Czy mogę na tym jeździć bez obaw na przyszłość? |
|
|
|
 |
|
|