 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS GDI] Szarpanie, przyspieszanie, falowanie ... |
Autor |
Wiadomość |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 24-02-2013, 21:59 [MSS GDI] Szarpanie, przyspieszanie, falowanie ...
|
|
|
Hej, szukałem na forum ale nigdzie jednoznacznie nie znalazłem odpowiedzi :
Ostatnio miałem problem z przyspieszaniem - bardzo słabo szedł od 2500rpm. Dziś po przedmuchaniu silnika, przez 16km przy maxymalnych obrotach - jest dobrze. Samochód ciągnie od 2500 do 5000 tak, że cały czas wciska w fotel - nawet przy 150km/h na piatym biegu!!!l.
Natomiast powstał inny problem. Jadąc na 4 biegu - 60km.h, samochód lekko szarpie. To samo dzieje się przy 80km/h na piątym biegu. Przed zabiegiem "przedmuchania" szarpał delikatnie tylko przy 80km/h ...
Kolejna sprawa : Podczas puszczenia gazu, czasem samochód zwalnia szybko ( na wskaźniku chwilowego ----- l/100),
czasem hamuje powoli( pokazuje wtedy np 17l/100) by w pewnym momencie był "strzał" jakby ktoś dodatkowo zamknął przepustnice ( znów chwilowe ----l/100) ... Hmmm tak jak by się przepustnica przywieszała ( brud ?) ?.
Na jałowym, podczas postoju, obroty falują w przedziale 600 - 900 rpm ( przygasają światła) - brudna przepustnica ?
Kolejna sprawa, nie mam wlotu powietrza do puchy filtra, czy to ma jakieś znaczenie że samochód pobiera sobie ciepłe powietrze ? ( czy to szarpanie może być wtedy ?)
Mam swoje typy :
Regulator ciśnienia WC - wkręcić, wykręcić, wkręcić, wykręcić - ustawić na odpowiednią wartość miernikiem.
Czyszczenie Przepustnicy + adaptacja komputerka.
Moje typy, wg mnie, powinny pozbyć się : falowania i szarpania ?
Silnik to 125KM, 1999r
Dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-02-2013, 22:07
|
|
|
A sprawdzałeś jakie masz ciśnienie paliwa na listwie, podłączałeś się Evoscanem? |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 25-02-2013, 18:13
|
|
|
Jeszcze nic nie sprawdzałem. Czekam na interfejs od znajomego.
Natomiast dzisiaj zauważyłem ciekawą rzecz ....
Pojechałem pod garaż, samochód sobie pracował - a dokładniej mówiąc - nierówno pracował.
I ustawiając ciśnienie w oponkach, usłyszałem pompę paliwa - tą ze zbiornika, chodziła nieregularnie, raz dłużej pompowała (dobijała), raz krócej .... pomyślałem że dziwne to jest ... ???, ale auto pracuje dobrze, więc co się będę przejmował.
Postanowiłem zasiąść za kierownicą i zobaczyć co się stanie gdy zacznę dodawać gazu, ku mojemu zdziwieniu słychać było jak pompa w zbiorniku pracowała wolniej ( małe obroty), lub szybciej ( wyższe obroty) - nie pytajcie jak to słyszałem , ale prawie wypadłem z auta :):) - normalne to ?
Później stwierdziłem , no to "pogazujmy" troszkę, tak też uczyniłem - na postoju , przegazowałem silniczek do "odcinki" - puszczam gaz, a tu samochód pracuje równo na jałowym !!!!!!!! - co jest ???
Kolejna sprawa, nagle coś się stało, i auto reaguje na pedał przyspieszenia jak normalne auto. Normalne, w sensie że jak wcisnę to jedzie, jak puszczę to hamuje powoli ( nie gwałtownie) silnikiem. A jeszcze przed chwilą muśnięcie pedału gazu powodowało wbijanie w fotel..... wtf? - a puszczenie gazu powodowało wbijanie się zebami w kierownicę .... . Nagle spalanie w mieście spadło o 2l ( wg komputera przy tym samym stylu jazdy). Nie mówię nawet o tym że nagle przestało dymić na światłach ( biały dym) Czy ktoś mi może wyjaśnić tego dziwoląga ? - Ale niestety nierówna praca silnika jest nadal ... to tylko chwilowo, tak pod garażem było ;D
Wyszukiwanie na forum jest okropne i nie mogę jakoś połapać się w tej szukajce.
Pomooocy |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-02-2013, 18:56
|
|
|
Nie mam dużo czasu teraz, najwyżej później więcej mogę napisać w razie wątpliwości.
Na Twoim miejscu zacząłbym od czyszczenia przepustnicy. I tu od razu pytanie: nie znam się na Spacach, w tym roczniku przepustnica była na linkę czy z elektromagnesem ??
Jeśli na linkę, to pamiętaj o zaślepieniu by-passów.
Jeśli z elektromagnesem to polecam przy okazji sprawdzić, czy elektromagnes się nie odkleił. Zdejmujesz obudowę elektromagnesu, odkręcasz 4 śruby na Torxa(jak dobrze pamiętam), zdejmujesz ten duży elektromagnes. Następnie jednym palcem trzymasz klapę przepustnicy, drugim sprawdzasz, czy możesz poruszyć tym magnesem na trzpieniu. Jeśli nie, to dobrze, jeśli tak to czeka Ciebie klejenie.
Druga sprawa to wartość TPS na wolnych obrotach. Można sprawdzić miernikiem, choć najlepiej EvoScanem(miernik ma pewną bezwładnośc oraz tańsze multimetry nie zawsze są dokładne). I tutaj też zależy jaka przepustnica. Przy przepustnicy na linkę TPS możesz sprawdzić na wolnych obrotach, bo klapa przepustnicy zawsze powinna być zamknięta(sterowanie obrotami na jałowym odbywa się poprzez by-passy).
Jeśli przepustnica jest na elektromagnes, to niestety tak łatwo nie jest. Musisz zdjąć dolot do przepustnicy, abyś mógł palcem domknąć klapę. Następnie wyjmujesz wtyczkę od sterowania(nie od TPS!!!), podłączasz EvoScana, załączasz kluczykiem do zapłonu(nie odpalaj auta), przymykasz przepustnicę palcem i sprawdzasz wartość napięcia na TPS w tej chwili.
Ostatnia sprawa to ciśnienei na pompie WC. Tutaj masz do wyboru EvoScana albo multimetr albo manometr(ale tutaj byś musiał mieć specjalne przyłącze). Polecam oczywiście EvoScana. Załączasz auto i na wolnych obrotach patrzysz, jaką masz wartość ciśnienia. Powinno być w okolicach 5 MPa. Jesli ok, to jedziesz na przejażdżkę, wrzucasz dwójkę i trzymasz do odcinki(w Cari to około 100 km/h). Podobnie powinno być ciśnienie w granicach 5 MPa. Najlepiej zrób logi, to obadamy sprawę. Nie kręć od razu regulatorem, bo jeszcze jest sprawa filtrów
Jakby coś to pytaj |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 26-02-2013, 18:15
|
|
|
Ciekawe , dziś po nagrzaniu silnika - mierzyłem wysokie ciśnienie, męczyłem w garażu samochód przez 20-30 minut minut, i o dziwo samochód ani razu nie miał falowania obrotów !!!!!
Więc ... wsiadłem i jadę , jadę i jadę ... zaczęło falować - na skrzyżowaniu!! - no to miernik, i mierzymy :
Falowanie obrotów : jałowy (ok 600rpm) - 2.6V , 2000rpm - 3.03V, - odcięcie- 3,20V
Ładna praca : jałowy - 2,6V , 2000rpm - 3.02V, odcięcie 3.19V
600rpm - 2,6V
800rpm - 3V ,
2000rpm - 3.03V
3000rpm - 3.11V
6000rpm - 3.20V
odcięcie - 3.21V
Powtórzone ze 40 razy, miernik po kalibracji.
http://www.youtube.com/watch?v=1SrxjotUki8 = a tutaj widać - trzymając 3000rpm, stała pozycja pedały przyspieszenia, a autko lekko faluje (3,11V na WC przy 3000rpm). |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-02-2013, 07:41
|
|
|
Masz za niskie ciśnienie ! Ogólnie polecam przeczytać ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=45213&start=0
Resztę napiszę na PW, bo tam zadałeś parę pytań |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-02-2013, 17:19
|
|
|
Podjechałem pod garaż, maska w górę, miernik w kostkę - 2.6V, wyłączyłem silnik.
Myślę sobie - to do dzieła !!! Klucz Imbusowy w rękę i kręcimy regulatorem ciśnienia.... zonk, śruba zapieczona.
Myślę sobie, nie poddam się bez walki! , inny klucz w ręke, lekka dźwignia - poszło!, - cholera, maxymalnei było WYKRĘCONE!!! .
Ewidentnie coś tam szwankuje bo czuć było opory podczas kręcenia !!! wkręciłem - wykręciłem, wkręciłem itd itd .... . Wykręciłem na maxa ( tak jak było), odpaliłem samochód ... 2,5V ( nieźle), odczekałem aż się zagrzeje ( do falowania obrotów).
Jak zaczęło falować to mu pyk, ciśnienie do 3.03V - jakie było moje zdziwienie, gdy samochód zaczął ładniej pracować !!! i obroty stoją w miejscu ... ciekawe.
WYłączyłem samochód, włączyłem ..... i .... nadal równo, na mierniku 3.02 - 3.03V, myślę, zobaczymy na obrotach !! - 2000rpm i co ? 3.2V , jest dobrze !!!
Samochód ma jeszcze więcej mocy niż ostatnio - zobaczymy co ze spalaniem
Troszkę mi się teraz obroty nie podobają - bo są na poziomie 500rpm ( światła przygaśnięte) - fakt że ciśnienie trzyma pompa, silnikiem nie rzuca ... ale to tak ma być ?
Dzięki VOLVE !! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 27-02-2013, 18:08
|
|
|
Odłącz akumulator i przeprowadź naukę obrotów aby komputer się zaadaptował do nowych warunków. |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 27-02-2013, 19:50
|
|
|
Dzięki, jutro to zrobię.
Ciekawi mnie też, dlaczego ta śruba była wykręcona maxymalnie ? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-02-2013, 14:13
|
|
|
adrian.mazur napisał/a: | Ciekawi mnie też, dlaczego ta śruba była wykręcona maxymalnie ? |
Może jakiś "mechanik" grzebał ?
Ogólnie pojeździj trochę i po pewnym czasie zobacz, czy ciśnienie dalej będzie na takim samym poziomie. Bo niestety czasem takie "rozruszanie" regulatora daje efekt na krótki czas. Później wraca do wcześniejszego stanu i znowuż faluje itp. W takim przypadku trzeba wykręcić cały regulator i dokonać polerki(powstają na nim mikroryski). Wszystko oczywiście jest w temacie, który Ci podawałem.
I tak jak pisałem, zakup kabelek. Sprawa groszowa(27 zł), a na pewno o wiele bardziej pomoże. Niestety, ale o GDI trzeba dbać, natomiast nasi mechanicy w większości nie wiedza jak podejść do sprawy. Dlatego trzeba trochę samemu się doszkolić |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
adrian.mazur
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 13-03-2013, 17:47
|
|
|
Dorobiłem się Interfejsu
Uploaded with ImageShack.us
Maxymalnie wciśnięty pedał gazu - na początku wykresu ( kilkakrotnie) - i nie dochodzi do 0% , ciekawe ....
A tu kolejny :
Te "dziwactwa" na początku to przegazowanie....
Uploaded with ImageShack.us
I kolejny :
Patrzcie co sensor Oxygene robi :
Uploaded with ImageShack.us
A tu kolejne :
Uploaded with ImageShack.us
Generalne wyniki są zależne od jednego - jak się mu zachce...
Warunki te same, w garażu.
Ostatni log to koniec moich zabaw. |
|
|
|
 |
|
|