Przesunięty przez: lukasz12 31-01-2010, 13:36 |
Wtryski |
Autor |
Wiadomość |
franki100
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 27 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 01-10-2009, 20:55 Wtryski
|
|
|
Witam mam problem z wtryskami bo sa one chyba zapieczone... Tylko nie wiem jak to sprawdzic?? Czy mam sciagnac kolektor wydechowy, odkreic wtryski i krecic silnikiem i patrzec czy podje paliwo czy jak??
Prosze o pomoc pozdrawiam |
_________________ ...Gume pali brat, to jest mój świat... |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 01-10-2009, 21:12
|
|
|
Jak wtryski nie podają paliwo a nie pali z innego powodu(iskra, lejące wtryski) to po dłuższym kręceniu świece będą zalane paliwem.
Żeby zdjąć kolektor [b]dolotowy[/] musisz odpiąć masę rzeczy i wtedy ECU raczej nie wysteruje wtrysków.
Musiałbyś podpiąć paliwo pod ciśnieniem 3 Bar i podawać impulsy 12V na wtryskiwacz, przy okazji sprawdziłbyś czy nie leją przypadkiem . |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
voss76
Nowy Forumowicz voss76
Auto: Diamante Kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-10-2009, 16:40
|
|
|
Ja wymieniałe wszystkie 6 szt,można je wymienić bez ściągania kolektora ,lecz jest to bardzo trudne ,trzeba mieć dużo cierpliwości ale się udało |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 13-10-2009, 18:55
|
|
|
voss76 napisał/a: | Ja wymieniałe wszystkie 6 szt,można je wymienić bez ściągania kolektora ,lecz jest to bardzo trudne ,trzeba mieć dużo cierpliwości ale się udało |
Ja tego nie rozumiem - ściągnięcie kolektora to jest naprawdę pikuś - 10 minut roboty - jak jeszcze nie masz EGRu to jest już w ogóle bajka - kilka śrubek na przodzie od kolektora, 4 od przepustnicy, 4 od linki, 2 od mocowania, ewentualnie jeszcze 2 od EGRu jak jest. Ogólnie 15 minut roboty a później dużo przyjemniej się wszystko co siedzi pod kolektorem odkręca. Zreszta w 12V to może i jeszcze da się jakoś włożyć ręce pod kolektor bo jest wyższy ale w 24V nie ma najmniejszych szans ruszyć czegokolwiek pod kolektorem wiec i tak szkoda kombinować |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-10-2009, 20:59
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | voss76 napisał/a: | Ja wymieniałe wszystkie 6 szt,można je wymienić bez ściągania kolektora ,lecz jest to bardzo trudne ,trzeba mieć dużo cierpliwości ale się udało |
Ja tego nie rozumiem - ściągnięcie kolektora to jest naprawdę pikuś - 10 minut roboty - jak jeszcze nie masz EGRu to jest już w ogóle bajka - kilka śrubek na przodzie od kolektora, 4 od przepustnicy, 4 od linki, 2 od mocowania, ewentualnie jeszcze 2 od EGRu jak jest. Ogólnie 15 minut roboty a później dużo przyjemniej się wszystko co siedzi pod kolektorem odkręca. Zreszta w 12V to może i jeszcze da się jakoś włożyć ręce pod kolektor bo jest wyższy ale w 24V nie ma najmniejszych szans ruszyć czegokolwiek pod kolektorem wiec i tak szkoda kombinować |
Wymiana wtryskiwaczy bez ściągania kolektora to jak zmienianie gaci bez ściągania spodni |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-10-2009, 21:48
|
|
|
Dokładnie - ale niektórzy lubią sporty ekstremalne :D - swjadroą śruby i tak rtrzeba poluzować - wiec jakie to halo |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2009, 07:08
|
|
|
Wy panowie się nie znacie przecież można tak wymienić wtryski bez ściągania kolektora ssącego - a nie wiecie jak????????? to juz mowie Teleportacją
A tak całkiem serio to zastanawia mnie jak kolega voss76, wymienił wtryski bez ściągania kolektora ssącego ???????? bo jestem ciekaw przednie to może jeszcze jako się da poluzować śruby nad listwą i jakoś wyciągnąć chociaż jest ogromne ryzyko choćby ułamania rurki łączącej przednia listwę wtryskową z tylną , ale z chiny ludowe nie wiem jak wymienić tylne wtryski bez ściągania kolektora no chyba ze jest się Hobitą albo dzieckiem małego chińskiego mandaryna i ma się rączkę nie większa od rączki patyczaka |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2009, 07:15
|
|
|
Dziwne, po co utrudniać sobie życie? Ściągamy kolektor i wszystko jak na dłoni |
|
|
|
 |
voss76
Nowy Forumowicz voss76
Auto: Diamante Kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-10-2009, 12:36
|
|
|
może wyda wam się to śmieszne ale po prostu się uparłem ,i nie do końca wiedziałem jak do tego podejść ,a prawie 12 lat grzebania pod maską przy klimach i trochę narzędzi pomogło,co nie znaczy że nie było pod górkę,teraz bym zrobił inaczej |
|
|
|
 |
|