 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Głośne stuki w komorze silnika |
Autor |
Wiadomość |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 27-05-2008, 22:04 Głośne stuki w komorze silnika
|
|
|
Witam
Po naprawie rozrusznika mam kolejny problem w komorze silnika w okolicy korka wlewowego oleju słychać głośne stuki proporcjonalne do prędkości obrotowej silnika. Stuki zanikają przy około 3000obr/min oraz czasami przy normalnej pracy ale na bardzo krótko ( dźwięk przypomina kilka nakrętek wrzuconych do puszki i potrząsanych )
Dodam , że silnik pracuje równomiernie, nie spala oleju , przyśpiesza bez zarzutu, nie jest odczuwalna jakakolwiek zmiana praca silnika na gorszą. Obawiam się tylko , że może to przedsmak jakiejś poważnej awarii. Rozrząd wymieniony 3 lata temu ok 30000 km, wydech już nieszczelny, ale trzyma sie razem.
Moje obwy kieruje w stronę :
1.alternatora ( nie udał mi się go zluzować tak żeby zdjąć pasek wieloklinowy, oodkręciłem śrube napinającą i zluzowałem kostkę przez którą przechodzi ta śruba, i alternator ani drgną czy coś jeszcze pominołem?)
2. jedno z łożysk w okolicach rozrządu ( może rolka napinacza - KOYO o ile pamiętam nazwę ostatnio założonej )
Wątpi żeby to były zawory - to chyba byłoby czuć na utracie mocy silnika i silnik by pracował nie równomiernie - tak sądze
Proszę o pomoc |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 28-05-2008, 07:28
|
|
|
A pompę wody wymieniałeś wraz z rozrządem? Jeżeli nie to ona jest najbardziej prawdopodobna wg mnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 28-05-2008, 07:37
|
|
|
Co do alternatora to pominąłeś śruby które trzymają alternator na zawiasach, jak są dokręcone to luzowanie samego napinacza nie pomoże.
Ale jak wyżej alternator to nie twój problem. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
nimrodelipapi
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2,4 CTV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2007 Posty: 38 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 29-05-2008, 14:29
|
|
|
Witam ponownie
Jak sie okazało jest to wina dolnego koła rozrządu (rozleciało się).
Mam prośbe kto mi pomoze znaleść taki kpl tznkoło podkladka dystansowa klin i śruba , auto stoi u mechanika w Mikolowie i czeka na części. jeżeli ktoś zna sklep lub kogoś kto to posiada ( może być używka - w dobrej kondcji oczywiście) to proszę o kontakt.
Z góry dziękuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|