 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Silnik przestał działać po zatankowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek924
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 05-07-2009, 14:53 [3.2 DID] Silnik przestał działać po zatankowaniu
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich!
Mam duży problem, mianowicie wczoraj po zatankowaniu na dość renomowanej stacji w gliwicach, po przejechaniu ok 1km w Pajero wyłączył się silnik. Nie udało się już go uruchomić. Paliwa poprzedniego było jeszcze ok. 8 litrów, nowego wlałem 50. Nie mam pojęcia, czy mogę wiązać te dwie sprawy, już nawet pobrane zostały komisyjnie próbki paliwa do badania w laboratorium, ale po przeczytaniu postów na Waszym forum zaczynam myśleć, że to może być tylko zbieg okoliczności...
Rozrusznik kręci silnikiem, ale odgłosy nie są typowe przy uruchamianiu diesla. Brak charakterystycznego stukotania. Raczej zgrzyt. Czy to może być objew zerwanego łańcucha rozrządu? Czy też możliwe jest kompletne zatkanie układu paliwowego?
Nadmienię, że wcześniej były problemy z silnikiem polegające na tym, iż od czasu do czasu po dodaniu gazu silnik tracił moc, a z tyłu czarny dym. Taka sytuacja pojawiała się zupełnie losowo od czasu do czasu, raz bardziej, raz mniej. Czy to może mieć jakiś związek?
proszę o pomoc
Wojtek |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2009, 15:45
|
|
|
Ostatnio miałem coś podobnego ale w II - immobilaizer w pompie paliwa. |
|
|
|
 |
Wojtek924
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 05-07-2009, 15:59
|
|
|
Immobilizer jest możliwy! Mam jakiś taki dodatkowy z wbijaniem kodu, ale przy błędnym wbiciu zawsze silnik działał, nie reagował natomiast na dodawanie gazu. Faktycznie, stało się to tuż po wbiciu kodu!!! (jakieś kilka sekund później). Co należy zrobić w takiej sytuacji? Jak to sprawdzić? |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2009, 16:06
|
|
|
Mój odpalał na dotyk, 100m i nie że pry-pry i powoli gasł z typowym dla jednostek diesla szarpaniem i prychaniem, tylko tak jakbym wyciągnął kluczyk.
Wziąłem go na lawetę(niestety ) i do zaufanego "pompiarza" i specjalisty od diesli w jednym. Rozebrał pompę, przeczyścił, wyciągnął immobilaizer i chodzi! |
|
|
|
 |
Wojtek924
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 05-07-2009, 20:16
|
|
|
Niestety, to nie immobilizer. Próbowałem odpalić po restartowaniu systemów zabezpieczeń. Odgłos dochodzący z silnika i brak oznak spalania w komorach sugeruje nieotwieranie zaworów, więc chyba rozrząd...
Czy możliwe jest, by silnik był bezkolizyjny? W dieselu raczej niemożliwe, ale możliwe jest automatyczne ustawienie wałków w pozycji neutralnej, niektóre silniki tak mają, pytanie, czy nasz 3.2 DiD też tak ma?
Jak najprościej sprawidzić, czy to rozrząd bez jechania na serwis? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-07-2009, 21:08
|
|
|
otwórz korek wlewu oleju i niech ktos zakręci rozrusznikiem. Tylko krótko bo narobisz jeszcze wiekszego bałaganu - jak wałki się nie ruszają to rozrząd.
Wymieniałeś rozrząd ostatnio? Slizg też? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-07-2009, 00:38
|
|
|
Prawdopodobnie pompa wtryskowa, jest wrażliwa na paliwa, a w szczególności na jego brak.
Jeśli pękłby łańcuch to byś to słyszał, ale może, niestety to nie jet silnik bezkolizyjny. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Wojtek924
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 06-07-2009, 08:53
|
|
|
Niestety, najczarniejszy scenariusz z możliwych - rozrząd.
Po otwarciu korka i przekręceniu rozrusznikiem wałek się nie kręci.
Bardzo proszę o opinie bardziej doświadczonych posiadaczy 3.2 DiD, czy możliwe jest, aby silnik nie był uszkodzony, i czy wymiana łańcucha wystarczy, czy też nie wchodzić w koszty rozbiórki i od razu szukać silnika?
Zbyszek2m: nie było słychać najmniejszego nawet stuku. Silnik po prostu zgasł. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-07-2009, 11:14
|
|
|
silników ci u nas dostatek 3,2 DiD
[ Dodano: 06-07-2009, 11:17 ]
Wojtek924 napisał/a: |
Bardzo proszę o opinie bardziej doświadczonych posiadaczy 3.2 DiD, czy możliwe jest, aby silnik nie był uszkodzony, i czy wymiana łańcucha wystarczy, czy też nie wchodzić w koszty rozbiórki i od razu szukać silnika? |
Silnik ok 5500 zł, przełożysz sobie osprzęt.
zrobienie twojego, to koszt: sprawdzenie głowicy, nowy rozrząd, z reguły podpory wałka do wymiany, prowadnice zaworowe, zawory, uszczelka pod głowicą lub wszystkie, czasem tłok 1 lub 2 szt. koszt ok 4000-5000 zł. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Wojtek924
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 5 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 10-07-2009, 21:16
|
|
|
Pajero już u Zbyszkam2. Decyzja: wymiana silnika. Jestem ciekaw czy pasek się zerwał, czy spadł? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-07-2009, 21:33
|
|
|
Wojtek924 napisał/a: | Pajero już u Zbyszkam2. Decyzja: wymiana silnika. Jestem ciekaw czy pasek się zerwał, czy spadł? |
Zerwał łańcuch. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|