Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Silnik przestał działać po zatankowaniu
Autor Wiadomość
Wojtek924 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: gliwice
Wysłany: 05-07-2009, 14:53   [3.2 DID] Silnik przestał działać po zatankowaniu

Witam serdecznie wszystkich!

Mam duży problem, mianowicie wczoraj po zatankowaniu na dość renomowanej stacji w gliwicach, po przejechaniu ok 1km w Pajero wyłączył się silnik. Nie udało się już go uruchomić. Paliwa poprzedniego było jeszcze ok. 8 litrów, nowego wlałem 50. Nie mam pojęcia, czy mogę wiązać te dwie sprawy, już nawet pobrane zostały komisyjnie próbki paliwa do badania w laboratorium, ale po przeczytaniu postów na Waszym forum zaczynam myśleć, że to może być tylko zbieg okoliczności...

Rozrusznik kręci silnikiem, ale odgłosy nie są typowe przy uruchamianiu diesla. Brak charakterystycznego stukotania. Raczej zgrzyt. Czy to może być objew zerwanego łańcucha rozrządu? Czy też możliwe jest kompletne zatkanie układu paliwowego?

Nadmienię, że wcześniej były problemy z silnikiem polegające na tym, iż od czasu do czasu po dodaniu gazu silnik tracił moc, a z tyłu czarny dym. Taka sytuacja pojawiała się zupełnie losowo od czasu do czasu, raz bardziej, raz mniej. Czy to może mieć jakiś związek?

proszę o pomoc
Wojtek
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2009, 15:45   

Ostatnio miałem coś podobnego ale w II - immobilaizer w pompie paliwa.
 
 
Wojtek924 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: gliwice
Wysłany: 05-07-2009, 15:59   

Immobilizer jest możliwy! Mam jakiś taki dodatkowy z wbijaniem kodu, ale przy błędnym wbiciu zawsze silnik działał, nie reagował natomiast na dodawanie gazu. Faktycznie, stało się to tuż po wbiciu kodu!!! (jakieś kilka sekund później). Co należy zrobić w takiej sytuacji? Jak to sprawdzić?
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-07-2009, 16:06   

Mój odpalał na dotyk, 100m i nie że pry-pry i powoli gasł z typowym dla jednostek diesla szarpaniem i prychaniem, tylko tak jakbym wyciągnął kluczyk.
Wziąłem go na lawetę(niestety :doubt: ) i do zaufanego "pompiarza" i specjalisty od diesli w jednym. Rozebrał pompę, przeczyścił, wyciągnął immobilaizer i chodzi!
 
 
Wojtek924 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: gliwice
Wysłany: 05-07-2009, 20:16   

Niestety, to nie immobilizer. Próbowałem odpalić po restartowaniu systemów zabezpieczeń. Odgłos dochodzący z silnika i brak oznak spalania w komorach sugeruje nieotwieranie zaworów, więc chyba rozrząd...

Czy możliwe jest, by silnik był bezkolizyjny? W dieselu raczej niemożliwe, ale możliwe jest automatyczne ustawienie wałków w pozycji neutralnej, niektóre silniki tak mają, pytanie, czy nasz 3.2 DiD też tak ma?

Jak najprościej sprawidzić, czy to rozrząd bez jechania na serwis?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-07-2009, 21:08   

otwórz korek wlewu oleju i niech ktos zakręci rozrusznikiem. Tylko krótko bo narobisz jeszcze wiekszego bałaganu - jak wałki się nie ruszają to rozrząd.

Wymieniałeś rozrząd ostatnio? Slizg też?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-07-2009, 00:38   

Prawdopodobnie pompa wtryskowa, jest wrażliwa na paliwa, a w szczególności na jego brak.
Jeśli pękłby łańcuch to byś to słyszał, ale może, niestety to nie jet silnik bezkolizyjny.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wojtek924 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: gliwice
Wysłany: 06-07-2009, 08:53   

Niestety, najczarniejszy scenariusz z możliwych - rozrząd.
Po otwarciu korka i przekręceniu rozrusznikiem wałek się nie kręci.

Bardzo proszę o opinie bardziej doświadczonych posiadaczy 3.2 DiD, czy możliwe jest, aby silnik nie był uszkodzony, i czy wymiana łańcucha wystarczy, czy też nie wchodzić w koszty rozbiórki i od razu szukać silnika?

Zbyszek2m: nie było słychać najmniejszego nawet stuku. Silnik po prostu zgasł.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-07-2009, 11:14   

silników ci u nas dostatek 3,2 DiD :wink:

[ Dodano: 06-07-2009, 11:17 ]
Wojtek924 napisał/a:

Bardzo proszę o opinie bardziej doświadczonych posiadaczy 3.2 DiD, czy możliwe jest, aby silnik nie był uszkodzony, i czy wymiana łańcucha wystarczy, czy też nie wchodzić w koszty rozbiórki i od razu szukać silnika?

Silnik ok 5500 zł, przełożysz sobie osprzęt.
zrobienie twojego, to koszt: sprawdzenie głowicy, nowy rozrząd, z reguły podpory wałka do wymiany, prowadnice zaworowe, zawory, uszczelka pod głowicą lub wszystkie, czasem tłok 1 lub 2 szt. koszt ok 4000-5000 zł.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wojtek924 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO III 3.2[DiD] long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: gliwice
Wysłany: 10-07-2009, 21:16   

Pajero już u Zbyszkam2. Decyzja: wymiana silnika. Jestem ciekaw czy pasek się zerwał, czy spadł?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-07-2009, 21:33   

Wojtek924 napisał/a:
Pajero już u Zbyszkam2. Decyzja: wymiana silnika. Jestem ciekaw czy pasek się zerwał, czy spadł?

Zerwał łańcuch.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.