 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Eclipse 1G] sterowanie krokowego + kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2008, 16:17 [Eclipse 1G] sterowanie krokowego + kilka pytań
|
|
|
Tak sobie dzisiaj po robocie postanowiłem zajrzec pod maske i dla relaksu pogrzebać. Co mnie zastanowiło to mianowicie to ze gdy na włączonym zaplonie i cieplym silniku zdjąlem wtyczke od krokowca i podłaczylem miernik do niej w na zasadzie kazdy z kazdym, miernik ustawiony na 20V
Przyjmując ustawienie pinów 1 2
3 4
5 6
Pomiedzy 1 i 3 jest 12 V, pomiedzy 2 i 4 jest 12V, jak równiez pomiedzy 1 i 4 oraz 2 i 3. Natomiast pomiedzy piatym i szóstym pinem w jakiejkolwiek kombinacji nie pojawilo sie zadne napiecie. Gdy wyłączylem zapłon, podłączylem czarny przewod z miernika do masy to po podlaczeniu czerwonego przewodu do 1,2,5 i 6 pojawialo sie około 520, czyli przewody nie sa gdzies blisko pourywane czy tym podobne. I tu rodzi sie pytanie: w jakich warunkach na pinach 5 i 6 powinno sie pojawic jakies napiecie? Cewki na krokowym sa ok ale objaw jest taki ze przy obciazeniu elektrycznym silnika obroty spadają o okolo 200.
Kolejna sprawa: Podłaczylem do kazdego z przewodów zapłonowych pokolei lampę stroboskopową i okazało sie ze na pierwszym cylindrze mruga ona szybciej niz na pozostałych a przeciez przewód od 1 i od 4 idą z jednej cewki. Czy jest cos nietak?
Nastepne: Czy można uzyc smaru miedziowanego w "fajce" czyli na styku kabla WN i swiecy?
To narazie tyle.
Dzieki z góry za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
|
|