Po zdiagnozowaniu ECU |
Autor |
Wiadomość |
ziutek
Mitsumaniak Colt 1.3 2003r
Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 31 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 27-09-2008, 17:29 Po zdiagnozowaniu ECU
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem świeżo upieczonym właścicielem Colta 1.3z 2003r. Jak tto bywa zawsze znajdzie sie parę mankametów. Mianowicie zaczne najpierw od ECU. Zapaliła mi się kontrolka, poczytałem trochę na temat diagnozy i postanowiłem zdiagnozowa co mu dolega. Zmasowałem Pin 1 z masą i odczytałem taki wynik - mrygała kontrolko od ABS nie ECU wyskoczyły błędy 21, 22, 23, 24 ten ostatni tyczył się prędkościomierza. Prędkościomierz działa dobrze więc postanowiłem zrestartowa ECU, po restarcie ECU już sie nie świeci i moja prośba czy ktoś może udzielic mi fachowej odpowiedziu czy po te błędy dalej są tylko już nie świeci kontrolka czy poprostu był to fałszywy alarm i po restarcie wszystko wruciło do normy?
Pozdrawiam Michał |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2008, 21:17
|
|
|
Odpięcie akumulatora to "domowy" sposób na kasowanie błędów ECU. Jeśli przed resetem były jakieś błędy, wykasowałeś je. Jeśli nie pokazały się na nowo znaczy to, że wszystko jest o.k.
Zastanawiam się jednak, czy oby na pewno poprawnie przeprowadziłeś diagnozę ECU... |
|
|
|
 |
ziutek
Mitsumaniak Colt 1.3 2003r
Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 31 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 28-09-2008, 11:13
|
|
|
Tzn dokładnie co masz na myśli?
Zdjąłem kleme na ponad 1 minute, nastepnie wszystko wyłaczyłem z elektryki wentylator itp., odpaliłem i czekałem aż sie załaczy wentylator trwało to prawie 30 minut, silnik był oczywiscie zimny jak robiłem reset. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2008, 11:22
|
|
|
Programowanie wykonałeś - z tego, co piszesz - prawidłowo. Chodziło mi o diagnozę ECU. Poczytasz o tym na stronie Krzyzaka. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-09-2008, 12:12
|
|
|
ziutek napisał/a: | Zmasowałem Pin 1 z masą i odczytałem taki wynik - mrygała kontrolko od ABS nie ECU | Tutaj może leżeć szkopuł. Powinieneś mieć gniazdo do którego dało by się wpiąć diodą. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
cotmaniak
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,6 16V GLX 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008 Posty: 2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-09-2008, 13:55
|
|
|
londolut napisał/a: | ziutek napisał/a: | Zmasowałem Pin 1 z masą i odczytałem taki wynik - mrygała kontrolko od ABS nie ECU | Tutaj może leżeć szkopuł. Powinieneś mieć gniazdo do którego dało by się wpiąć diodą. |
Witam... mam pewien problem. Chodzi o mojego Miśka byłem z nim u mechanika-elektryka (z polecenia znajomych gośc jest w porządku zna sie na rzeczy..chyba).
Ale Problem jest teraz taki. Po wyczyszczeniu przepustnicy, silniczka krokowego, po podłączeniu do kompa, Jak rzucam na luz wszystko jest ok, nie gaśnie oborty 3mają . Odpala, ale od razu gaśnie (na zimnym silniku). Jak delikatnie przedtrzymam pedał gazu przez okolo 30sek. Silnik nagrzewa sie na tyle ze już sam 3ma wolne obroty. Jaka to moze byc przyczyna a moze, padł układ sterowania silniczkiem w komputerze wtrysku??!!
inna sprawa Po przykręceniu kluczyka wogóle nie reagował, włączyłem zapłon, a następnie przekręciłem kluczyk w celu uruchomienia silnika i nic...lipa. słyszałem tylko jak by coś szczeliło, psssstryknęło. Jak by ktoś odłączył akumulator. wszystko zgasło kontrolki, itd. Po 15 sek. probuje ponownie i dalej powtarza sie sytuacja. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-09-2008, 14:30
|
|
|
cotmaniak napisał/a: | Po przykręceniu kluczyka wogóle nie reagował, włączyłem zapłon, a następnie przekręciłem kluczyk w celu uruchomienia silnika i nic...lipa. | Kontrolki się świecą? Olej, Check Engine, SRS... . cotmaniak, być może wylały ci kondziole w ECU. Musiał byś go wyjąć i otworzyć. ECU jest przy prawym słupku w nogach za schowkiem. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-09-2008, 14:39
|
|
|
londolut napisał/a: | Tutaj może leżeć szkopuł. Powinieneś mieć gniazdo do którego dało by się wpiąć diodą. |
To w starszych modelach się mruga własną diodą. W nowszych się wkłada spinacz w gniazdo i mruga kontrolka na desce.
londolut napisał/a: | cotmaniak, być może wylały ci kondziole w ECU |
Z tego co wiem wadliwe kondensatorry nie były montowane po 95 roku.
Cytat: | inna sprawa Po przykręceniu kluczyka wogóle nie reagował, włączyłem zapłon, a następnie przekręciłem kluczyk w celu uruchomienia silnika i nic...lipa. słyszałem tylko jak by coś szczeliło, psssstryknęło. Jak by ktoś odłączył akumulator. wszystko zgasło kontrolki, itd. Po 15 sek. probuje ponownie i dalej powtarza sie sytuacja. |
Luźna/pęknięta klema? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-09-2008, 14:50
|
|
|
josie napisał/a: | W nowszych się wkłada spinacz w gniazdo i mruga kontrolka na desce. | No ok, u mnie też jest gniazdo OBD ale nie działa zwarcie pinów. Co do migania - ziutek gadał, że migał mu ABS. To na pewno ta kontrolka? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
ziutek
Mitsumaniak Colt 1.3 2003r
Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 31 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 28-09-2008, 19:02
|
|
|
Mi migała kontrolka od ABS nie ECU, gregorbu - czytałem strone Krzyzaka i na temat diagnozowania i robiłem to z 5 razy, zeby sie upenic czy dobrze mi wychodzi i wyszło tak jak napisalem wczesniej, pin jeden zmasowalem z zapalniczka bo nie wiedzialem z kturym pinem zpina sie pin 1.[/b] |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-09-2008, 23:51
|
|
|
cotmaniak, padl sterownik silniczka krokowego w ECU
uklad scalony niedostepny w Europie - szukaj drugiego ECU i modl sie, by nie wymagalo wkodowania immobilisera |
|
|
|
 |
ziutek
Mitsumaniak Colt 1.3 2003r
Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 31 Skąd: Stromiec
|
Wysłany: 29-09-2008, 08:14
|
|
|
Niestety jadąc dzisiaj do pracy znowu zapaliła mi się kontrolka ECU ,także reset nie pomógł. Prawdopodobnie będą to te same błędy co przed resetem czyli 21, 22, 23, 24, nie daje mi spokoju ostatni błąd ponieważ dotyczy on niedziałającego prędkościomierza a u mnie wszystko działa. Podpowiedzcie co w takiej sytuacji robić na dodatek przestał działać centralny zamek z niewyjaśnionej przyczyny. |
|
|
|
 |
|