Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Po zdiagnozowaniu ECU
Autor Wiadomość
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
  Wysłany: 27-09-2008, 17:29   Po zdiagnozowaniu ECU

Witam wszystkich.

Jestem świeżo upieczonym właścicielem Colta 1.3z 2003r. Jak tto bywa zawsze znajdzie sie parę mankametów. Mianowicie zaczne najpierw od ECU. Zapaliła mi się kontrolka, poczytałem trochę na temat diagnozy i postanowiłem zdiagnozowa co mu dolega. Zmasowałem Pin 1 z masą i odczytałem taki wynik - mrygała kontrolko od ABS nie ECU wyskoczyły błędy 21, 22, 23, 24 ten ostatni tyczył się prędkościomierza. Prędkościomierz działa dobrze więc postanowiłem zrestartowa ECU, po restarcie ECU już sie nie świeci i moja prośba czy ktoś może udzielic mi fachowej odpowiedziu czy po te błędy dalej są tylko już nie świeci kontrolka czy poprostu był to fałszywy alarm i po restarcie wszystko wruciło do normy?

Pozdrawiam Michał
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2008, 21:17   

Odpięcie akumulatora to "domowy" sposób na kasowanie błędów ECU. Jeśli przed resetem były jakieś błędy, wykasowałeś je. Jeśli nie pokazały się na nowo znaczy to, że wszystko jest o.k.
Zastanawiam się jednak, czy oby na pewno poprawnie przeprowadziłeś diagnozę ECU...
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 28-09-2008, 11:13   

Tzn dokładnie co masz na myśli?

Zdjąłem kleme na ponad 1 minute, nastepnie wszystko wyłaczyłem z elektryki wentylator itp., odpaliłem i czekałem aż sie załaczy wentylator trwało to prawie 30 minut, silnik był oczywiscie zimny jak robiłem reset.
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2008, 11:22   

Programowanie wykonałeś - z tego, co piszesz - prawidłowo. Chodziło mi o diagnozę ECU. Poczytasz o tym na stronie Krzyzaka.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-09-2008, 12:12   

ziutek napisał/a:
Zmasowałem Pin 1 z masą i odczytałem taki wynik - mrygała kontrolko od ABS nie ECU
Tutaj może leżeć szkopuł. Powinieneś mieć gniazdo do którego dało by się wpiąć diodą.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
cotmaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1,6 16V GLX 96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 2
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-09-2008, 13:55   

londolut napisał/a:
ziutek napisał/a:
Zmasowałem Pin 1 z masą i odczytałem taki wynik - mrygała kontrolko od ABS nie ECU
Tutaj może leżeć szkopuł. Powinieneś mieć gniazdo do którego dało by się wpiąć diodą.


Witam... mam pewien problem. Chodzi o mojego Miśka byłem z nim u mechanika-elektryka (z polecenia znajomych gośc jest w porządku zna sie na rzeczy..chyba).
Ale Problem jest teraz taki. Po wyczyszczeniu przepustnicy, silniczka krokowego, po podłączeniu do kompa, Jak rzucam na luz wszystko jest ok, nie gaśnie oborty 3mają . Odpala, ale od razu gaśnie (na zimnym silniku). Jak delikatnie przedtrzymam pedał gazu przez okolo 30sek. Silnik nagrzewa sie na tyle ze już sam 3ma wolne obroty. Jaka to moze byc przyczyna a moze, padł układ sterowania silniczkiem w komputerze wtrysku??!!

inna sprawa Po przykręceniu kluczyka wogóle nie reagował, włączyłem zapłon, a następnie przekręciłem kluczyk w celu uruchomienia silnika i nic...lipa. słyszałem tylko jak by coś szczeliło, psssstryknęło. Jak by ktoś odłączył akumulator. wszystko zgasło kontrolki, itd. Po 15 sek. probuje ponownie i dalej powtarza sie sytuacja.
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-09-2008, 14:30   

cotmaniak napisał/a:
Po przykręceniu kluczyka wogóle nie reagował, włączyłem zapłon, a następnie przekręciłem kluczyk w celu uruchomienia silnika i nic...lipa.
Kontrolki się świecą? Olej, Check Engine, SRS... . cotmaniak, być może wylały ci kondziole w ECU. Musiał byś go wyjąć i otworzyć. ECU jest przy prawym słupku w nogach za schowkiem.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-09-2008, 14:39   

londolut napisał/a:
Tutaj może leżeć szkopuł. Powinieneś mieć gniazdo do którego dało by się wpiąć diodą.


To w starszych modelach się mruga własną diodą. W nowszych się wkłada spinacz w gniazdo i mruga kontrolka na desce.

londolut napisał/a:
cotmaniak, być może wylały ci kondziole w ECU


Z tego co wiem wadliwe kondensatorry nie były montowane po 95 roku.

Cytat:
inna sprawa Po przykręceniu kluczyka wogóle nie reagował, włączyłem zapłon, a następnie przekręciłem kluczyk w celu uruchomienia silnika i nic...lipa. słyszałem tylko jak by coś szczeliło, psssstryknęło. Jak by ktoś odłączył akumulator. wszystko zgasło kontrolki, itd. Po 15 sek. probuje ponownie i dalej powtarza sie sytuacja.


Luźna/pęknięta klema?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-09-2008, 14:50   

josie napisał/a:
W nowszych się wkłada spinacz w gniazdo i mruga kontrolka na desce.
No ok, u mnie też jest gniazdo OBD ale nie działa zwarcie pinów. Co do migania - ziutek gadał, że migał mu ABS. To na pewno ta kontrolka?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 28-09-2008, 19:02   

Mi migała kontrolka od ABS nie ECU, gregorbu - czytałem strone Krzyzaka i na temat diagnozowania i robiłem to z 5 razy, zeby sie upenic czy dobrze mi wychodzi i wyszło tak jak napisalem wczesniej, pin jeden zmasowalem z zapalniczka bo nie wiedzialem z kturym pinem zpina sie pin 1.[/b]
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2008, 23:51   

cotmaniak, padl sterownik silniczka krokowego w ECU
uklad scalony niedostepny w Europie - szukaj drugiego ECU i modl sie, by nie wymagalo wkodowania immobilisera
 
 
ziutek 
Mitsumaniak
Colt 1.3 2003r

Auto: COLT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 31
Skąd: Stromiec
Wysłany: 29-09-2008, 08:14   

Niestety jadąc dzisiaj do pracy znowu zapaliła mi się kontrolka ECU :( ,także reset nie pomógł. Prawdopodobnie będą to te same błędy co przed resetem czyli 21, 22, 23, 24, nie daje mi spokoju ostatni błąd ponieważ dotyczy on niedziałającego prędkościomierza a u mnie wszystko działa. Podpowiedzcie co w takiej sytuacji robić na dodatek przestał działać centralny zamek z niewyjaśnionej przyczyny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.