Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] siłownik klapy bagażnika centralny zamek
Autor Wiadomość
Jacek Placek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 103KM 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 10
Skąd: Góry Świętokrzyskie
Wysłany: 22-09-2012, 00:24   [Cari 1.6] siłownik klapy bagażnika centralny zamek

Klapę otwieram i zamykam normalnie kluczykiem. Nie działa siłownik od zamka centralnego. Pomierzyłem napięcie na wyjętej z siłownika wtyczce - na chwilę włącza się napięcie, zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu. Sterowanie zatem działa. Pomierzyłem rezystancję siłownika - 128Ω (wcześniej podawałem 700, ale wymontowałem siłownik i zmierzyłem ponownie, jest dokładnie 128). Czy taka ma być? Bo jeśli taka, to chyba znaczy, że siłownik się zapiekł (zaciął), bo ruszając mechanizmem od strony bagażnika mogę swobodnie poruszać cięgnami (zresztą te same cięgna porusza kluczyk). Siłownik jak ten:
http://allegro.pl/carisma...2595696819.html

Rozebrałem siłownik, wyjąłem silniczek. Okazuje się, że rezystancja mierzona na zaciskach silniczka zmienia się w zależności od położenia wirniczka i jest miejsce, gdzie pojawia się przerwa. Zatem nie ma rady, trzeba rozebrać silniczek i sprawdzić komutator (zapewne kilka lamelek) i szczotki (pewnie dociskane do komutatora przez miedziane blaszki). Problem w tym, że obudowa silniczka jest z dosyć grubej blachy i muszę odgiąć metalowe zaczepy, do których jest słabe dojście). Na razie walczę...

Siłownik naprawiony, zamontowany i działa prawidłowo. Postaram się zamieścić foty.

[ Dodano: 22-09-2012, 17:08 ]
Tutaj są fotografie z naprawy siłownika:

http://imageshack.us/g/1/9772485/

Proszę kliknąć jako pierwsze foto na dole po prawej stronie - to nr 1. Zdjęcia są ponumerowane w lewym, górnym rogu.

Wydaje mi się, że nie wolno włączać bezpośrednio silniczka siłownika pod napięcie 12V wtedy, gdy siłownik jest już zdemontowany z pokrywy bagażnika, ale jeszcze silniczek nie jest wyjęty z siłownika. Obawiam się, że takie załączenie może zniszczyć plastykowe elementy siłownika. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. Prawidłowe działanie siłownika sprawdziłem dopiero po zamontowaniu w aucie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.