 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] siłownik klapy bagażnika centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
Jacek Placek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6 16V 103KM 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 10 Skąd: Góry Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-09-2012, 00:24 [Cari 1.6] siłownik klapy bagażnika centralny zamek
|
|
|
Klapę otwieram i zamykam normalnie kluczykiem. Nie działa siłownik od zamka centralnego. Pomierzyłem napięcie na wyjętej z siłownika wtyczce - na chwilę włącza się napięcie, zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu. Sterowanie zatem działa. Pomierzyłem rezystancję siłownika - 128Ω (wcześniej podawałem 700, ale wymontowałem siłownik i zmierzyłem ponownie, jest dokładnie 128). Czy taka ma być? Bo jeśli taka, to chyba znaczy, że siłownik się zapiekł (zaciął), bo ruszając mechanizmem od strony bagażnika mogę swobodnie poruszać cięgnami (zresztą te same cięgna porusza kluczyk). Siłownik jak ten:
http://allegro.pl/carisma...2595696819.html
Rozebrałem siłownik, wyjąłem silniczek. Okazuje się, że rezystancja mierzona na zaciskach silniczka zmienia się w zależności od położenia wirniczka i jest miejsce, gdzie pojawia się przerwa. Zatem nie ma rady, trzeba rozebrać silniczek i sprawdzić komutator (zapewne kilka lamelek) i szczotki (pewnie dociskane do komutatora przez miedziane blaszki). Problem w tym, że obudowa silniczka jest z dosyć grubej blachy i muszę odgiąć metalowe zaczepy, do których jest słabe dojście). Na razie walczę...
Siłownik naprawiony, zamontowany i działa prawidłowo. Postaram się zamieścić foty.
[ Dodano: 22-09-2012, 17:08 ]
Tutaj są fotografie z naprawy siłownika:
http://imageshack.us/g/1/9772485/
Proszę kliknąć jako pierwsze foto na dole po prawej stronie - to nr 1. Zdjęcia są ponumerowane w lewym, górnym rogu.
Wydaje mi się, że nie wolno włączać bezpośrednio silniczka siłownika pod napięcie 12V wtedy, gdy siłownik jest już zdemontowany z pokrywy bagażnika, ale jeszcze silniczek nie jest wyjęty z siłownika. Obawiam się, że takie załączenie może zniszczyć plastykowe elementy siłownika. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. Prawidłowe działanie siłownika sprawdziłem dopiero po zamontowaniu w aucie. |
|
|
|
 |
|
|