Lekkie sciąganie samochodu |
Autor |
Wiadomość |
Pacyko [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 07:46 Lekkie sciąganie samochodu
|
|
|
Cześć,
Po ostatnich pracach to jest wymiana klocków tył i przód samochód zaczął mi lekko sciagac na prawo. Nie bardzo chce mi sie wierzyc, ze to wymiana klocków ... może przypadek czy może być taki efekt ?
Co sugerujecie - pojechac na zbieżnośc ?
Tomek |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10731 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-05-2008, 08:21
|
|
|
Moze zapieczone zaciski i nie odbijaja a ze klocki sa nowe i grube to przyciera i sciaga |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:13
|
|
|
Pacyko napisał/a: |
Co sugerujecie - pojechac na zbieżnośc ? |
od źle ustawionej zbieżności nie będzie ściągał tylko darł opony.
kwestia raczej pełnej geometrii |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:30
|
|
|
@adams12 owszem bedzie sciagal, mi sciagalo do wczoraj ustawilem zbieznosc i juz mi nie sciaga |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:33
|
|
|
od zle ustawionej zbierznosci samochod sciaga i tnie opony, od klockow tez moze byc problem tak jak napisal Marcino, u mnie w danym momencie troche kierownice mam krzywo, leci na lewo, zbierznosc ustawialem wiec czas na wymiane opon bo ostatnio kupilem uzywki, wiec moral taki: nie kupie juz uzywanych opon! NIGDY! |
|
|
|
 |
KarQ [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2008, 16:55
|
|
|
Cytat: | Co sugerujecie - pojechac na zbieżnośc ? |
Nie wiem czy się uporałeś ale podpowiem.
Przy wymianie klocków zbieżność nie powinna ulec zmianie, gdyż nie jest rozpinany wahacz. Co innego przy wymianie np. łożyska, wtedy konieczna jest regulacja kątów i zbieżności.
Ja stawiam też na obcierający klocek. |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2008, 17:27
|
|
|
a ja mam podobny problem. po zmianie felg i opon zaczal mi sciagac w parwo jak jade. oponki kupilem uzywane ale opony zostaly wywazone. sprobuje jeszcze zamienic tyl z przodem moze pomoze. nie wiem czy nie jest to wina wahaczy. |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 13-06-2008, 17:46
|
|
|
u mnie np. kierownica byla troche w lewo ale nie sciagalo mi samochodu, kola wywarzone, zbierznosc ustawiana 2x, wymiana opon na nowki pomogla! |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-06-2008, 17:59
|
|
|
M4mooT napisał/a: | oponki kupilem uzywane ale opony zostaly wywazone | Sprawdż jeszcze ciśnienie, czy jest prawidlowe? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
RoveR
Mitsumaniak porządany VR4
Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 219 Skąd: Łódź/Moskwa
|
Wysłany: 13-06-2008, 20:16
|
|
|
U mnie kierownica jest prosto, ale jest odczuwalne minimalne ściąganie na prawo, zbieżność była ustawiana i nic się nie zmieniło, opony miałem nowe zimowe też nic to nie dało, więc się przyzwyczaiłem , a hamulcy nie sprawdzałem ale nic nie trze ani nie blokuje zresztą klocki ostatnio wytarłem prawie do zera i po założeniu nowych było dalej to samo jak przed ich wymianą. |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 12:04
|
|
|
wlasnie cisnienie sprawdzilem w koncu i nie wiem czy jest prawidlowe. czy na takich nisko profilowych to wieksze ciesnienie musi byc?? jakie macie w 215/45/17 cisnienie i jakie powinno byc? mi w warsztacie pompowali i mam jesli dobrze patrzylem wszedzie po 3.7-4 bary wiec jak na moje oko strasznie duzo albo zle spojrzalem bo tam bylo kilka podzialek i w ogole jakos dziwnie dzialal teraz ten kompresor bo brakowalo tej czesci to zacisniecia na stale na wentylu. |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:17
|
|
|
ja mam 225/45 R17 na 2,2bar, z jazda powyzej 160km/h powinno sie dodac 0,6bara wiecej |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:21
|
|
|
no wlasnie tak troche patzrylem na cisnienia po necie z grubsza to stwierdzam ze chyba do jakis 3.2 na tyl 3.5 na przod spuszcze przy okazji. |
|
|
|
 |
Michal4133
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: UK
|
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:59
|
|
|
no wlasnie an 15 gdzie masz 60 profil w sumie tak wszyscy narzekaja ze tak twarda i hardcore ale ja powiem ze 215/45/17 jest w miare spoko mysle ze hardcore to jakis profil 40 moze byc jak na polskie drogi. poza tym to jak sie trzyma drogi teraz moj samochod to kosmos. na zakretach duzy komfort dopoki nie ma nierownosci i nie daje rady zarzucic dupa na recznym w ogole nawet na mokrym jest problem trzeba sie mocno postarac bo w koncu zawsze sie udaje |
|
|
|
 |
|