Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] małe problemy ze skrzynią pół automatyczną
Autor Wiadomość
Arecki89 
Forumowicz

Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 36
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 25-08-2013, 12:28   [EA5A/W 2.5] małe problemy ze skrzynią pół automatyczną

zauważyłem u siebie w galancie małe problemy w działaniu skrzyni, pierwszy z nich to w momencie odpalania samochodu, gdy skrzynia jest w pozycji P bardzo ciężko jest przerzucić lewarek do tyłu czyli w pozycję R- biegu wstecznego, jak narazie nic nie przychodzi mi do głowy oprócz zbyt gęstego oleju w skrzyni, choć był on uzupełniany stosunkowo nie dawno.

Drugi nękający mnie problem to szarpnięcie w momencie średnio energicznego ruszania przy zmianie biegów, dzieje się to przeważnie przy zmianie z 2 na 3 bieg.

Jakieś sugestię dotyczące sprawdzenia skrzyni zawczasu?
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-08-2013, 12:47   

Jaki olej wlewałeś do skrzyni ?

Jak przerzucasz z pozycji R to masz naciśnięty hamulec? bo czasem jak blokada załapie to ciężej schodzi, ja mam zawsze ręczny i dopiero później P i w tedy nie ma problemu.

Ja pamiętam, że mi poprawiło trochę działanie skrzyni poprawne programowanie ECU, robiłeś ?
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Arecki89 
Forumowicz

Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 36
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 25-08-2013, 12:53   

też zaważyłem, że puszczenie i ponowne wciśnięcie hamulca czasem pomaga, na ręcznym zostawiam choć jest słaby i należałoby podciągnąć linkę bo nie zrobiłem tego po wymianie szczęk. W skrzyni jest półsyntetyk ATF III. ECU nie ruszałem jak na razie.
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-08-2013, 13:11   

Arecki89 napisał/a:
W skrzyni jest półsyntetyk ATF III.


ale ten dedykowany sp diaqueen atf III ?

Poza tym czemu dolewałeś oleju do skrzyni? Najlepiej jakbyś w ogóle wymienił cały olej metodą dynamiczną.


A ECU się programuje po przez odpięcie klem od aku i zaprogramowaniu wolnych obrotów.
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Arecki89 
Forumowicz

Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 36
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 25-08-2013, 13:18   

olej był dolewany ze względu na wymianę simeringu przy pół osi, co do ATFa to nie jestem konkretnie pewny czy identyczny z tym który podajesz ale na pewno do przekładni automatycznych. Olej mam w planach wymienić, tym bardziej że wczoraj pękła mi osłona wewnętrznego przegubu i znowu trzeba będzie zdemontować półoś.

Jeśli chodzi o Ecu kilku krotnie w ostatnim czasie były odpinane klemy od Akumulatora, auto chodziło na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora, dla Ecu to wystarczy czy trzeba coś jeszcze robić ?

Z chęcią zrobiłbym przegląd tej skrzyni bo auto kupiłem w styczniu z przebiegiem 233 tyś a nabiłem już 250 tyś więc dobrze by było zrobić mały serwis, jakieś sugestie oprócz oleju i filtrów ?
 
 
WreX 
Mitsumaniak
Igrający ze śmiercią


Auto: Galant Avance 2002 2.5l
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 1896
Skąd: Wieluń
Wysłany: 25-08-2013, 13:32   

Arecki89 napisał/a:
to nie jestem konkretnie pewny czy identyczny z tym który podajesz


Tzn łatwiej dostępny jest castrol transmax Z, który ma wielu użytkowników galantów ze skrzynią automatyczną łącznie ze mną. No dobrze by było jakbyś wymienił.

Co do ECU ja go programowałem tak, nagrzewałem silnik aż się wentylator włączał, wyłączałem odpinałem klemy na około minute, podpinam, odpalam silnik wszystko wyłączone, radio nawiewy cuda niewidy, i tak 7 min, wyłaczam silnik po 30 sekunad zapalam i tak: radio włączone, nawiew full włączony, klima włączona, światła włączone, i skrzynia w pozycji D na hamulcu i ogrzewanie tylnej szyby, tak 5 min wyłączyć i zrobione.

Arecki89 napisał/a:
jakieś sugestie oprócz oleju i filtrów ?


Jeśli masz po II lifcie skrzynie to filtru się nie wymienia, zresztą zerknij:

http://forum.mitsumaniaki...p=139505#139505
_________________
Moja Żona...
ma PRAWIE 8 sekund do setki... a Twoja ?
Takie tam zdjęcia chcesz pooglądać Gość ? :)
 
 
 
Arecki89 
Forumowicz

Auto: EA5 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2013
Posty: 36
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 25-08-2013, 13:42   

mówimy o tiptronicu, auto jest z lutego 2002

BTW dzięki za podrzucenie tematu, przestudiuje go całego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.