Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Szarpie w czasie jazdy w zakresie 1400-2000 obr
Autor Wiadomość
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 22-06-2010, 16:16   [3.0 V6] Szarpie w czasie jazdy w zakresie 1400-2000 obr

Jak w temacie - autko podczas wolniutkiej jazdy zachowuje sie tak jakbym puszczal pedal gazu gwaltownie (a trzymam go caly czas rowno) - dzieje sie tak przy obrotach ok 1400-2000 - nie wazne jaki bieg - no moze procz IV i V ale na tych biegach sie nie jezdzi z takimi obrotami. Mial ktos cos takiego??
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 23-06-2010, 21:03   Re: Szarpie w czasie jazdy w zakresie 1400-2000 obr

5eba napisał/a:
Jak w temacie - autko podczas wolniutkiej jazdy zachowuje sie tak jakbym puszczal pedal gazu gwaltownie (a trzymam go caly czas rowno) - dzieje sie tak przy obrotach ok 1400-2000 - nie wazne jaki bieg - no moze procz IV i V ale na tych biegach sie nie jezdzi z takimi obrotami. Mial ktos cos takiego??
Z opisu wynika że ta pozycja położenia przepustnicy odpowiadająca tym obrotom jest pozycją graniczną w której przełączany jest czujnik TPS stad prawdopodobnie szarpanie.
Na początek trzeba zdjąć wtyczkę z TPS-su i sprawdzić jakimś miernikiem dwa ostatnie piny czy i przy jakim uchyleniu przepustnicy następuje przełączenie z jałowych obrotów na sterowanie lambdą-obroty "robocze". Wolne obroty(przepustnica zamknięta) piny zwarte, praca-rozwarte...chyba ze coś mi się pop... i będzie odwrotnie. tak na wstępie proponowałbym taką korekcję ustawienia czujnika żeby przełączenie nastąpiło gdzieś w okolicy 1000obr/min.
Na koniec może te dane się przydadzą u mnie dla 700-800obr/min TPS daje ok 0.7V i przełączanie następuje po lekkim ruszeniu dźwigni przepustnicy. Max 5V pojawia się przed maksymalnym otwarciem przepustnicy. Napięcie z czujnika będziesz miał na trzecim tj. przedostatnim licząć od dołu przewodzie. Tu do pomiaru potrzebna będzie igła albo szpilka...wbijasz w przewód i możesz mierzyć.
A i rozumiem ze układ zapłonowy już sprawdzony bo może już czas świece i przewody wymienić...od tego też może szarpać :wink: Powodzenia
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 24-06-2010, 12:59   

Dzieki,faktycznie moze cos byc z ustawieniem TPS - nawet nie zwrocilem uwagi na to ,ze jest regolowany. Bylem na kompie i dane z tpsu sa ciagle,nie ma dziur ,ale dane zmieniaja mu sie od najmniejszego ruszenia go czyli lapie natychmiast - ale to nie byly volty ,nie wiem w czym pokazywal ten komp - moze rezystancje?? Nie wiem. Ale fakt sprawdze to :
"Na początek trzeba zdjąć wtyczkę z TPS-su i sprawdzić jakimś miernikiem dwa ostatnie piny czy i przy jakim uchyleniu przepustnicy następuje przełączenie z jałowych obrotów na sterowanie lambdą-obroty "robocze". Wolne obroty(przepustnica zamknięta) piny zwarte, praca-rozwarte...chyba ze coś mi się pop... i będzie odwrotnie. tak na wstępie proponowałbym taką korekcję ustawienia czujnika żeby przełączenie nastąpiło gdzieś w okolicy 1000obr/min. "

Dwa ostatnie piny w jakim sensie/od czego ostatnie ??

Z tego co piszesz na chlopski rozum rozumuje :) ,ze mam za pozno ustyawionego i zmiana trybu pracy nastepuje przy za wysokich obrotach i w tym momencie szarpie
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 24-06-2010, 22:05   

5eba napisał/a:

Dwa ostatnie piny w jakim sensie/od czego ostatnie ??

Jest ich przy czujniku cztery i faktycznie bardzo jasno napisałem- licząc od dołu, a trzeci przy włączonym zapłonie jak rzucisz na woltomierz połączony z masą będzie dawał napięcie zależne od uchylenia przepustnicy.Teoretycznie od 0 do 5V, z tym ze zera ci nie powinien pokazać gdyż przepustnica nigdy nie zamyka się całkowicie. Nas interesują dwa wskazania tego ustrojstwa- punkt przełączania i napięcie. Czujność tego draństwa jest duża i samo ustawienie wszystkiego jest dość praco i paliwo chłonnym zabiegiem stąd podałem Ci wstępne wartości żebyś nie musiał długo szukać. Gdybyś miał śrubkę od uchylenia przepustnicy nie ruszaną to masz już punkt odniesienia...ustawisz na TPS tylko miejsce przełączania, a volty same pójdą za tym przełączaniem i powinno być dobrze. Gorsza sprawa jak ktoś był na tyle mądry i rozkręcił jedno i drugie. Wówczas będzie czekać Cię więcej zabawy i na tym narazie się zatrzymam z opisem. Jak będzie taka potrzeba to napiszę jak ustawiałem też przepustnicę.
W necie pojawiają się opisy ustawień tego urządzenia na śrubkę ale są to powiedzmy ustawienia fabryczne gdzie nie bierze sie poprawki na potencjalne luzy na osi przepustnicy czy jakieś osady w gardzieli które też będą wpływać na efekt końcowy regulacji.
Co do tego kompa to masz prawdopodobnie już gniazdo diagnostyczne w OBDII u mnie nie mam tego luksusu więc posługiwałem się interfejsem do regulacji LPG podstawowe dane więc też miałem wyświetlane. Wartość TPS była w voltach i końcowy rezultat poprawności regulacji będziesz miał tylko podczas pracy gdy silnik będzie obciążony czyli najlepiej sprawdzać podczas jazdy. W takich warunkach dopiero widać po sygnałach z lambdy czy silnik jest zalewany lub czy pracuje na mieszane ubogiej.

5eba napisał/a:
Z tego co piszesz na chlopski rozum rozumuje :) ,ze mam za pozno ustyawionego i zmiana trybu pracy nastepuje przy za wysokich obrotach i w tym momencie szarpie
Trudno jednoznacznie stwierdzić ze na pewno tu jest problem ale jak wykluczysz awarię instalacji zapłonowej, to tylko to przychodzi mi do głowy...zwłaszcza że normalnie jak puszczasz gaz to przynajmniej u mnie czuć charakterystyczne hamowanie silnikiem i przy tych ok 900obr/min niczemu to nie przeszkadza, ale jak z powodu błędnych wskazań TPS EFI zaczyna wariować i przełącza się na pracę z lambdą albo stosuje parametry wyuczone dla biegu jałowego przy tych obrotach o których piszesz może zaczynać szarpać.
Kombinuj może coś z tego wyjdzie dla bezpieczeństwa pozaznaczaj sobie czymś jak było poustawiane przed kręceniem i próbuj...jak nie wyjdzie to zawsze wrócisz do ustawień początkowych. Odbierz PW
Powodzenia :arrow:
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 25-06-2010, 12:27   

Dzieki,wszystko juz jasne :) - znajde chwile i biore sie za grzebanie ;)

[ Dodano: 29-06-2010, 16:34 ]
No i autko smiga jak marzenie :) Z braku czasu poszedlem na totalna latwizne - na czuja o dziebko obrocilem TPS tak by predzej sie otwieral - jest ok :) Jak bede mial czas to go pomierze i ustawie wg wskazowek kolegi. Dzieki :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 05-07-2010, 22:38   

5eba napisał/a:
Dzieki,wszystko juz jasne :) - znajde chwile i biore sie za grzebanie ;)

[ Dodano: 29-06-2010, 16:34 ]
No i autko smiga jak marzenie :) Z braku czasu poszedlem na totalna latwizne - na czuja o dziebko obrocilem TPS tak by predzej sie otwieral - jest ok :) Jak bede mial czas to go pomierze i ustawie wg wskazowek kolegi. Dzieki :)

Nic nie ruszaj...jak chodzi to już tego nie dotykaj. :mrgreen:
 
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 05-07-2010, 23:00   

Jednak bede musial chyba teraz spowrotem dziebeczko go cofnac bo obroty faluja delikatnie - przed tem tego nie bylo a falowanie zauwarzylem dopiero po paru dniach - radio wlaczone nawet cicho i silnika nie czuc/nie slychac dopiero po paru dniach sie przez przypadek na obrotomierz zapatrzylem na skrzyzowaniu i lekko faluja ;)
Ustawie go na probe po miedzy obecne polozenie a tam to stare - wyposrodkuje i zobacze co bedzie sie dzialo.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 06-07-2010, 20:35   

5eba napisał/a:
Jednak bede musial chyba teraz spowrotem dziebeczko go cofnac bo obroty faluja delikatnie - przed tem tego nie bylo a falowanie zauwarzylem dopiero po paru dniach - radio wlaczone nawet cicho i silnika nie czuc/nie slychac dopiero po paru dniach sie przez przypadek na obrotomierz zapatrzylem na skrzyzowaniu i lekko faluja ;)
Ustawie go na probe po miedzy obecne polozenie a tam to stare - wyposrodkuje i zobacze co bedzie sie dzialo.

To podpowiem Ci prostszą metodę, bo samo ustawienie jest naprawdę precyzyjną robotą i może być tak że aby było wszystko prawidłowo to przy przykręcaniu śrub będziesz musiał przytrzymywać TPS żeby pozostał w prawidłowym położeniu. Miedzi śrubkę utrzymującą minimalne wychylenie przepustnicy a ten element który się z nią styka podłóż szczelinomierz 0.6mm. Przy takim właśnie uchyleniu przepustnicy powinno następować przełączanie na dwóch dolnych pinach przy czujniku- tu jest właśnie ta granica. Dla prawidłowego ustawienia ja musiałem przy zakręcaniu lekko nadusić TPS dopiero wtedy pozostał w takiej pozycji jak potrzeba...ostateczne napięcie u mnie stoi w okolicy 0.74V. Potem jak zajdzie taka potrzeba to śrubka od wolnych obrotów wyreguluj na jałowym bez obciążenia ok 700obr/min i powinno być ok. To falowanie może być skutkiem złej regulacji obrotów...za dużo czy za mało powietrza kończy się odpowiednią korekcją silnikiem krokowym stąd te pływanie. Jak powietrze będzie ok silnik krokowy będzie stał w miejscu...chyba ze obciążony silnik zwolni, lub zaraz po odpaleniu trzeba będzie skorygować obroty. Powodzenia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.